شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

انواع پکیج تصفیه فاضلاب و کاربرد آنها

بشر امروز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. مشکلات زیست محیطی یکی از این مشکلات است که در بعضی موارد حتی حیات بشر را نیز به خطر انداخته است.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب و کاربرد آنها

 میلیون ها نفر در دنیا با کمبود آب مواجه هستند و به آبهای سالم و بهداشتی دسترسی ندارند. از طرف دیگر آنهایی که دسترسی دارند نیز با مشکلاتی نظیر فاضلاب های آلوده و خطرناک مواجه هستند. فاضلاب هایی که می‌توانند سلامت بشر و محیط زیست او را به شدت تهدید نمایند. اما پیشرفت علم و تکنولوژی باعث  ساخت دستگاه های تصفیه آب و فاضلاب شده و تا حدودی می تواند پیامدهای منفی ناشی از آلودگی آب ها و انواع فاضلاب را کاهش دهد.

امروزه دستگاه ها و پکیج های مختلفی برای تصفیه انواع فاضلاب مسکونی، صنعتی و بیمارستانی ساخته شده است و در همه کشورها (از جمله کشور ما) مورد استفاده قرارمی ‌گیرد. آن‌چه در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم، انواع پکیج تصفیه فاضلاب است که توسط شرکت های داخلی طراحی و ساخته شده و امروز  مورد استفاده انواع شرکت ها و سازمان ها قرار می گیرند. با ما همراه باشید.

پکیج تصفیه فاضلاب چیست و چه کاربردی دارد

مجموعه های صنعتی، درمانی، خدماتی و مسکونی آب مصرفی خود را را به شکل فاضلاب به بیرون از مجموعه انتقال می دهند. این آب که در اصطلاح پساب شناخته می شود، مملو از انواع آلودگی‌های شیمیایی و بیولوژیکی است که می تواند سایر انسان ها و محیط زیست را با مشکل مواجه کرده و در بعضی موارد، تولید کنندگان پساب ها را با جریمه های سنگین دولتی مواجه کند. پکیج های تصفیه فاضلاب می توانند نه تنها آلودگی‌های این پساب ها را تصفیه کنند تا با خطر کمتری برای محیط زیست همراه باشد، که می‌توانند آنها را به چرخه دوباره آب مصرفی آن مجموعه برگرداند تا باعث  صرفه جویی بیشتر در مصرف آب شود. این پکیج ها می توانند آب را تا حدی تصفیه کنند، که قابل استفاده برای مصارفی مثل شستشو و کشاورزی باشد. بیمارستان ها، مجتمع های بزرگ مسکونی، کارخانجات، سازمان های دولتی، واحدهای بزرگ صنعتی و تجاری از جمله اماکنی هستندکه می ‌توانند از انواع پکیج تصفیه فاضلاب استفاده کنند.

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

در محیط های صنعتی مواد آلی، فلزات سنگین و ارگانیسم های خطرناک وارد آب شده و از طریق فاضلاب  به خارج از مجموعه هدایت می شود. پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی طی چندین مرحله م تواند تصفیه را انجام داده و آلاینده های خطرناک آب را از آن حذف نماید. به طوری که می توان  آب حاصل از تصفیه را در محیط زیست رها کرده یا مورد استفاده مجدد در صنعت قرارداد.

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

اولین مرحله تصفیه، تصفیه فیزیکی فاضلاب شیمیایی است که در آن ذرات جامد بزرگ به وسیله فیلتراسیون و ته نشینی از آب حذف می شود. تصفیه شیمیایی فاضلاب صنعتی، دومین مرحله است. در این مرحله با تزریق مواد شیمیایی، با توجه به مواد موجود در پساب، نسبت به پاکسازی آن اقدام می شود. مواد شیمیایی استفاده شده مستقیماً به نوع عناصر موجود در پساب بستگی دارد. تصفیه بیولوژیکی آخرین مرحله می باشد. در این مرحله مواد آلی موجود در فاضلاب حذف می شود قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مستقیماً با ویژگی های پساب مرتبط است. علاوه بر آن، جنس بدنه و اندازه و ظرفیت آن و سایر اجزای پکیج نقش زیادی در هزینه نهایی دارد.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

جلوگیری از شروع بیماری های واگیردار از طریق فاضلاب، ورود مواد آلی به محیط زیست و... یکی از دلایلی است که مجتمع های مسکونی و واحدهای درمانی و نظامی به سمت استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی متمایل می شوند. پس از حذف عوامل بیماری زا و آلوده از پساب خروجی، قابلیت رهاسازی در محیط زیست و یا استفاده برای آبیاری فضای سبز را خواهد داشت.

معمولا فاضلاب اماکن مسکونی، دارای مواد آلی، شوینده و باکتری ها هستند که به آن فاضلاب خاکستری می گویند. همچنین فاضلاب سرویس های بهداشتی نیز به آن وارد شده و ترکیب آن باعث ایجاد فاضلاب انسانی و بهداشتی می ‌گردد. تصفیه این نوع فاضلاب نیز در مراحل مختلفی انجام می‌شود. در مرحله اول آشغالگیری و حذف مواد جامد انجام می شود. در مرحله بعدی با استفاده از مواد شیمیایی و گاز ازن، تصفیه شیمیایی انجام می گیرد. در مرحله بعدی نیز با فرآیندهای هوازی و بی هوازی، باکتری های آب کشته می شود. قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی بر اساس ویژگی های محل اجرا متفاوت می باشد. همچنین ظرفیت مخزن و طرح و جنس به کار رفته در آن نیز بر تعیین قیمت نهایی بسیار موثر است

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

پساب فاضلاب بیمارستانی مملو از انواع ویروس ها و باکتری ها، خون، چربی، فاضلاب انسانی و همچنین داروها و پساب عفونی می باشد. یک ویژگی خاص فاضلاب بیمارستانی بار میکروبی بالا و مواد شیمیایی و رادیو اکتیو موجود در آن می باشد. لذا نوع تصفیه این نوع فاضلاب باید بسیار بهتر و کامل تر باشد. تصفیه فاضلاب بیمارستانی قبل از هرگونه فرایندی، نیاز به  پیش تصفیه بیمارستانی دارد. در این مرحله مواد رادیو اکتیو، خون و داروها و ذرات روغنی محلول در آب تا حد زیادی حذف شده و آب خروجی از این مرحله وارد مراحل بعدی می شود. سایر مراحل نیز مشابه آنچه قبلا گفته شد طی می شود. اجزای پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی شامل تابلو برق، هاضم لجن، آشغالگیر های مکانیکی، مخازن گند زدایی، سیستم پمپاژ، سیستم هوادهی و زلال ساز می باشد. با توجه به اینکه این پکیج ها به شکل سفارشی و متناسب با میزان آلودگی فاضلاب هر بیمارستان ساخته می شود، قیمت معینی را نمی توان برای آن مشخص کرد.

از مزایای پکیج های تصفیه فاضلاب بیمارستان ها می توان به عدم ایجاد بو، تصفی بدون آلوگی صوتی، عدم نیاز به هیچ اپراتور انسانی، مصرف پایین انرژی، بدنه فلزی مقاوم در برابر ضربه، قابلیت فعالیت در دمای مختلف، ظرفیت متناسب با حجم فاضلاب تولید شد، قابلیت حم و نقل و جابه جایی و... اشاره کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی

صنایع  دارویی نیز به دلیل انجام آزمایش های مختلف در فرآیند تولید دارو، دارای فاضلابی خطرناک، مملو از آلاینده ها و مواد سمی برای انسان می باشد. لذا تصفیه فاضلاب صنایع دارویی نیز از اهمیت و پیچیدگی خاصی برخوردار است. فلزات، آلاینده های بیولوژیکی، مواد شیمیایی و حتی هورمون های مختلف به وفور در فاضلاب صنایع دارویی دیده می شود که در صورت عدم تصفیه فاضلاب می ‌تواند به یکی از عوامل ایجاد سرطان ها در انسان مبدل شود. در اهمیت تصفیه فاضلاب صنایع دارویی همین بس که  از سوی سازمان محیط زیست دستورالعملی ارائه شده که به هیچ کدام از کارخانجات داروسازی اجازه تخلیه فاضلاب قبل از تصفیه آنرا نمی دهد. در صورت عدم رعایت این قانون، شرکت ها با جزیمه های سنگینی مواجه خواهند شد. به لحاظ نوع وسایل استفاده شده در پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی، می توان آن را زیر مجموعه تصفیه فاضلاب صنعتی قرارداد. مراحل تصفیه فاضلاب صنایع دارویی نیز مثل موارد قبلی می باشد؛ با این تفاوت که در مرحله پایانی فاضلاب باید به شکل الکتروشیمیایی تصفیه شود. در این مرحله با استفاده از انرژی الکتریکی، یونهای معلق در آب جداسازی می شوند. با توجه به وجود مواد عالی و شیمیایی در فاضلاب صنایع داروسازی، بدنه پکیج ها باید در تماس با مواد خورنده مقاومت بالایی داشته باشند. همین موضوع نیز باعث افزایش قیمت نهایی پکیج فاضلاب برای صنایع دارویی می شود.

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع لبنی

فاضلاب صنایع لبنی نیز حاوی کربوهیدرات ها، چربی و ذرات کلوئیدی فراوانی می باشد. پساب صنایع لبنی به دلیل میزان بالای COD ها، تهدیدی جدی برای طبیعت محسوب می شود. از جمله دیگر ویژگی های فاضلاب صنایع لبنی، بالا بودن بودن PH آب  و یا به عبارتی، اسیدی بودن آن است. به دلیل  لزوم رعایت  بهداشت در صنایع لبنی، کارخانه ها باید به شکل مرتب شستشو داده شوند. همین موضوع باعث ورود حجم زیادی از چربی ها، مواد شوینده و… به پساب کارخانه می شود. مراحل تصفیه پساب صنایع لبنی عبارتند از تصفیه فیزیکی فاضلاب، متعادل سازی فاضلاب تصفیه بیولوژیکی و تصفیه شیمیایی.

از مزایای پکیج تصفیه فاضلاب صنایع لبنی می ‌توان به طراحی سفارشی برمبنای میزان فاضلاب تولیدی در ۲۴ ساعت، تصفیه بدون سر و صدا در فضای بسته، نصب و راه اندازی ساده و تعمیر و نگهداری آسان را نام برد. قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی نیز بر اساس اجزای به کار رفته در آن و همچنین مواد به کار رفته در بدنه متفاوت می باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع لبنی

انواع پکیج تصفیه فاضلاب گروه صنعتی هفت

گروه صنعتی هفت یکی از تولید کنندگان انواع پکیج تصفیه فاضلاب کشور می باشد. این شرکت با تجربه سی ساله خود توانسته است متخصصان باتجربه ای را در مجموعه خود به کار گیرد تا بتواند بهترین پکیج ها و دستگاه های تصفیه آب و فاضلاب را عرضه کند. گروه صنعتی هفت، علاوه بر فعالیت در زمینه آب و فاضلاب، توانسته است یکی از از تولیدکنندگان برتر مخازن و تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی باشد. تلفن های این شرکت برای درخواست مشاوره عبارتند از

02156541459 - 02156541457 - 09126856541

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied