شمانیوز
شما نیوز

کبودراهنگ

صدور بیش از یکصد مجوز دامداری صنعتی در کبودراهنگ

صدور بیش از یکصد مجوز دامداری صنعتی در کبودراهنگ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به صدور مجوز ۳ هزا و ۸۴۵ واحد دامداری سنتی در سطح شهرستان کبودراهنگ گفت: طی سه سال گذشته بیش از یکصد واحد دامداری صنعتی مجوز پروانه تاسیس و تغییر کاربری دریافت کرده‌اند.

به گزارش شمانیوز ، علی سرخوش با اشاره به اینکه وسعت بالای اراضی زراعی و دارا بودن اراضی منابع ملی وسیع، از نقاط قوت صنعت دامپروری در کبودراهنگ است اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در شهرستان فعالیت می‌کنند به نحوی که معیشت اکثر خانواده‌ها کشاورزی و دامداری است.

وی با بیان اینکه اکثر بهره‌برداران بخش کشاورزی در کنار زراعت و باغداری، دامپروری را به عنوان یک فعالیت اقتصادی، معیشتی و مکمل دیگر بخش‌های کشاورزی در برنامه دارند افزود: تعداد واحدهای دامداری سنتی دارای مجوز در شهرستان ۳ هزار و ۸۴۵ واحد در سه بخش مرکزی، گل تپه و شیرین سو است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به جمعیت دامی شهرستان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۲۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۲۲ هزار راس دام سنگین جمعیت دامی شهرستان است که به ترتیب ۱۵ درصد از دام سبک و ۱۰ درصد از دام سنگین استان را شامل می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: اکثر واحدهای دامداری شهرستان به صورت سنتی تولید و عرضه فرآورده‌های دامی و پروتئینی را در برنامه دارند.

سرخوش تاکید کرد: ۶۰ واحد گاوداری صنعتی با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد دام سنگین و ۲۶ واحد صنعتی بره‌پرواری و گوسفند داشتی با بیش از ۵ هزار راس دام سبک در شهرستان  تولید صنعتی انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه طی سه سال گذشته بیش از یکصد واحد دامداری صنعتی مجوز پروانه تاسیس و تغییر کاربری دریافت کرده‌اند اضافه کرد: این تعداد واحد در مرحله ساخت و ساز و معرفی به بانک به منظور اخذ تسهیلات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ در پایان تصریح کرد: به دلیل افزایش هزینه‌های احداث و کمبود اعتبارات و تسهیلات بانکی، در راستای رونق بخشیدن به صنعت دامداری، اختصاص اعتبارات ویژه بخش کشاورزی و دامداری به این شهرستان ضروری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی