شمانیوز
شما نیوز

پخت شیرنی

به همین آسونی این شیرنی شیک و مجلسی برای عیدت درست کن

قتی می توان با کمی حوصله و صرف وقت و هزینه ای کم شیرینی عید خوشمزه و زیبا درست کرد، چرا باید هزینه های گزاف بابت خرید شیرینی داد؟ ضمنا هر زمان که اراده کنید می توانید این شیرینی های لذیذ و ترد را بپزید.

به همین آسونی این  شیرنی شیک و مجلسی برای عیدت درست کن

به گزارش شمانیوز؛ در بخش انواع شیرینی چند رسپی شیرینی های خوشمزه مناسب عید نوروز را انتخاب کرده ایم که امیدواریم مورد استفاه شما عزیزان قرار گیرد.

مواد لازم:

یک فنجان آب /  6 قاشق غذا خوری کره خرد شده / 2  قاشق چای خوری شکر سفید / نصف قاشق چای خوری نمک / 1 فنجان (153.1 گرم) آرد نان/ 3 تخم مرغ بزرگ/ 2 سفیده تخم مرغ بزرگ/ سس شکلات (فروشگاهی یا خانگی) یا پودر قند، برای روی شرینی.

خامه شیرینی برای نان خامه‌ای:

نصف یک فنجان شیر کامل (پرچرب)/ نصف فنجان خامه پر چرب/ دو سوم فنجان شکر سفید/ 2 عدد تخم مرغ بزرگ/ یک چهارم فنجان نشاسته ذرت/ 2 قاشق غذا خوری آرد کامل/ یک هشتم قاشق چای خوری نمک/ 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل/ 1 قاشق غذا خوری کره.

خامه زده شده شیرین برای نان خامه ای:

2 فنجان خامه زده شده پر چرب/ 6 قاشق غذا خوری پودر قند.

طرز تهیه:

مرحله ۱: طبق دستورالعمل مواد ذکر شده در پایین، خامه قنادی را آماده کنید. در آخرین ساعت سرد شدن این خامه، نان خامه ای را به شرح زیر آماده کنید. فر را از قبل روی 425 درجه گرم کنید.

مرحله ۲: برای نان خامه ای: در یک قابلمه متوسط، ​​آب، کره، شکر و نمک را روی حرارت به جوش بیاورید. سپس از روی حرارت بردارید، آرد نان را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا خوب با هم ترکیب شوند. دوباره آن را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و به پخت ادامه دهید. مخلوط را مرتباً هم بزنید تا زمانی که مخلوط به جوش آید و حالت حباب های درشت آز آن بالا بزند.

مرحله ۳: اجازه دهید مخلوط به مدت 5 دقیقه سرد شود. تخم مرغ و سفیده تخم مرغ را یکی یکی اضافه کرده و بعد از هر بار افزودن هم بزنید تا ترکیب شود.

مرحله ۴: تقریباً دو قاشق غذا خوری از مخلوط را روی سینی های پخت با روکش سیلپات بریزید. به همین منوال از مخلوط دو قاشق دو قاشق بریزید و آن ها را حدود 5 سانتی متر از یکدیگر فاصله دهید. سپس آن ها را درون فر از قبل گرم شده حدود 25 الی 30 دقیقه قرار دهید تا پخته شوند و رنگ آن ها به قهوه ای طلایی درآید.

مرحله ۵: سپس سینی ها را از فر خارج کرده، به قفسه سیمی منتقل کرده و اجازه دهید تا کاملاً خنک شوند. پس از سرد شدن شیرینی ها، آن ها را از وسط نصف کنید. سپس روی یک لایه را با خامه قنادی و خامه زده شده پر کنید و لایه ی دیگر را روی آن قرار دهید. روی شیرینی را با سس شکلات یا پودر قند تزئین کنید. برای نتیجه مطلوب، بلافاصله پس از پر کردن و خامه زدن شیرینی ها، آن ها را سرو کنید.

مرحله ۶: برای خامه قنادی: در یک قابلمه متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​به بالا ​​، شیر و خامه را به جوش بیاورید. در همین حال، در یک کاسه، شکر، تخم مرغ، نشاسته ذرت، آرد و نمک را حدود 1 دقیقه با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند و کمی رنگ روشن به خود گیرد.

مرحله ۷: قابلمه را از روی حرارت بردارید. در حالی که هم می زنید دو سوم فنجان مخلوط شیر داغ را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و آن ها را با هم ترکیب کنید تا مخلوط شوند. سپس در حالی که مخلوط را در تابه هم می زنید، مخلوط تخم مرغ را در مخلوط شیر موجود در قابلمه بریزید.

مرحله ۸: دوباره آن را روی حرارت بگذارید و دما را به متوسط رو به پایین ​​تنظیم کنید. مخلوط را به طور مداوم حدود 4 دقیقه حرارت دهید تا پخته شود و از سفت شدن جلوگیری شود و مخلوط غلیظ شود. (باید کاملاً غلیظ باشد به طوری که هنگام هم زدن آن یک سنگینی خاصی وجود داشته باشد).

مرحله ۹: سپس آن را از روی حرارت بردارید و کره و وانیل را با هم مخلوط کنید. مخلوط را از صافی رد کرده و آن را درون یک کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید و سپس روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید. مستقیماً روی سطح خامه قنادی فشار دهید تا از ایجاد ترک روی خامه جلوگیری شود.

اجازه دهید که حدود 2 ساعت یا تا زمانی که مخلوط سرد شود به همان حالت باقی بماند. (در این مرحله مخلوط را به چیزی اضافه نکنید وگرنه پیوندهای نشاسته ای که ایجاد شده، شکسته می شود و خامه شیرینی نازک می شود و از پف آن کم می شود).

مرحله ۱۰: برای خامه شیرین زده شده: در یک کاسه، با استفاده از میکسر برقی که روی سرعت بالا تنظیم شده است، خامه پر چرب را هم بزنید تا قله های نرم به وجود آید. پودر قند را هم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا قله های سفت ایجاد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی