شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

شیزوفرنی چه علائم و عوارضی دارد؟

شیزوفرنی یک بیماری روحی است که به نحوی که شما درک و ارتباط با جهان اطراف شما را تحت تاثیر قرار می دهد.در این مقاله، اطلاعات بیشتری در مورد علل، علائم و گزینه های درمان شیزوفرنی پیدا خواهید کرد.

شیزوفرنی چه علائم و عوارضی دارد؟

شیزوفرنی یک رمز و راز است، یک پازل با قطعات گم شده. این اختلال مغزی بیوشیمیایی پیچیده بر توانایی فرد در تعیین واقعیت واقف است و چه چیزی نیست. به طوری که مغز ذهنها را در مسیر اشتباه می فرستد، و منجر به نتیجه اشتباه می شود. افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند، تحت تأثیر تلخی ها قرار می گیرند (اعتقادات غلط ثابت که می تواند برای فردی که آنها را تجربه می کند، وحشت آور باشد)، توهم ها (تجربیات حساسی مانند صدای شنیدن در مورد آنها زمانی که کسی وجود ندارد)، برداشت اجتماعی و تفکر مضر.

در این بخش، اطلاعات بیشتری در مورد علل، علائم و گزینه های درمان شیزوفرنی پیدا خواهید کرد.

شیزوفرنی چیست؟

شیزوفرنی یک بیماری روحی است که به نحوی که شما درک و ارتباط با جهان اطراف شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

در ابتدای قسمت، افراد ممکن است احساس کنند که چیزهایی که در اطراف آنها هستند، متفاوت یا عجیب هستند. آنها ممکن است شروع به تجربه کردن تمرکز، تفکر یا ارتباط به طور واضح یا مشارکت در فعالیت های معمول خود کنند. در اوج این قسمت، افراد ممکن است از واقعیت به نام روانپریشی تجربه کنند. این ها می توانند توهم هایی باشند (احساسات، مانند صداها که واقعی نیستند) و توهمات (اعتقادات قوی که درست نیستند، مانند اعتقاد بر اینکه آنها ابرقدرت دارند). بعضی از مردم "صاف" یا بی حس میشوند. آنها همچنین ممکن است تغییر در خلق و خوی، انگیزه و توانایی انجام وظایف را تجربه کنند. پس از یک قسمت، نشانه ها می توانند برای مدتی ادامه یابند. مردم ممکن است احساس بی قرار بودن، عقب نشینی از دیگران یا تمرکز سختی داشته باشند.

دوره دقیق و تاثیر شیزوفرنی برای هر فرد منحصر به فرد است. بعضی از افراد تنها یک قسمت را در طول زندگی خود تجربه می کنند در حالی که دیگران قسمت های زیادی را تجربه می کنند. برخی از افراد دوره های سلامتی بین قسمت های مختلف را تجربه می کنند در حالی که بعضی دیگر ممکن است قسمت هایی را تجربه کنند که طولانی مدت طول می کشد. برخی از افراد بدون هشدار یک قسمت روانپریشی را تجربه می کنند در حالی که دیگران علائم هشدار دهنده بسیاری را تجربه می کنند. محققان به این نتیجه رسیده اند که درمان زودرس می تواند به کاهش تاثیرات اپیزود در آینده کمک کند.

 

بر چه کسانی تاثیر می گذارد؟

اسکیزوفرنی می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا در سالهای نوجوان تاثیر می گذارد، هرچند اغلب زنان شروع به تجربه بیماری اندکی بعد از مردان می کنند. هیچ کس نمی داند دقیقا چه چیزی باعث اسکیزوفرن یا دلیل آن می تواند به مردم متفاوت باشد. ژن ها، نحوه رشد مغز یک فرد، و رویدادهای زندگی می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

 

چه می توانم در مورد آن انجام دهم؟

در حالی از نظر روانشناسی برای اسکیزوفرنی هیچ درمان وجود ندارد، مردم می توانند بهبود پیدا کنند. بازیابی ممکن است به معنای یادگیری برای کاهش تاثیر مشکلات، کار کردن در اطراف چالش ها یا حفظ سلامتی باشد. اکثر مردم از ترکیبی از درمان و پشتیبانی زیر استفاده می کنند.

بعضی از مردم باید وقت خود را در بیمارستان صرف کنند، در صورتی که یک قسمت شدید از روان درمانی را تجربه کنند. این یک زمان است که بهترین درمان برای شما را پیدا کرده و سفر خود را به سلامت آغاز کنید. قبل از اینکه بیمارستان را ترک کنید، ارائه دهندگان مراقبت باید به شما در ارائه خدمات ارائه دهنده خدمات (مانند پزشکان، مشاوران و کارکنان اجتماعی) کمک کنند که در مراقبت شما دخالت کنند و از بهبودی شما حمایت کنند.

 

داروی درمان شیزوفرنی

داروهای ضد روانپزشکی مانند سرترالین ممکن است به کاهش شدت علائم مانند توهم و تصورات کمک کند و ممکن است این علائم را برای بسیاری از افراد از بین ببرد. داروهای مداوم پس از اینکه دوباره احساس خوبی داشته باشید ممکن است به کاهش ریسک عود کمک کند (زمانی که علائم برگشتن). انواع مختلفی از آنتی بیوتیک ها وجود دارد، بنابراین ممکن است زمان و صبر داشته باشید تا بهترین را برای شما پیدا کنید.

تمام داروها می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند که بعضی از آنها می توانند ناراحت کننده یا دشوار باشند. بهتر است گفتوگوهای مداوم و باز در مورد دارو با یک پزشک به طوری که هر کس درک کند که چگونه دارو برای شما تاثیر می گذارد، چه می تواند انجام شود، و چه گزینه های دیگری شما ممکن است داشته باشد.

 

مشاوره

مشاوره می تواند به مشکلات بسیاری مانند خلق و خوی کم، اضطراب و روابط کمک کند. شما می توانید مهارت های مفید مانند حل مسئله و تنظیم اهداف یاد بگیرند. همچنین درمان هایی برای کمک به کاهش تاثیرات توهم و توهمات وجود دارد. اسکیزوفرنی می تواند اهداف مردم در زمینه آموزش، کار و زندگی مستقل را تحت تاثیر قرار دهد. حرفه ای ها مانند کارکنان درمانگر و کارگران اجتماعی می توانند به زندگی روزمره، مهارت های اجتماعی، اشتغال، آموزش داوطلبانه و فعالیت های اجتماعی کمک کنند. آنها همچنین می توانند شما را با حمایت های اجتماعی مانند مراقبت از خانه، مسکن، و کمک های مالی به شما متصل کنند.

بخش بزرگی از مدیریت اسکیزوفرنی پیشگیری از عود است. شما می توانید آنچه را که ممکن است یک قسمت را باعث می شود یاد بگیرند و یاد بگیرند که نشانه های هشدار دهنده زود هنگام یک قسمت را تشخیص دهند. هدف این است که یاد بگیرد که چه زمانی برای جستجوی پشتیبانی اضافی، که ممکن است به کاهش تاثیر یا طول قسمت کمک کند.

مراقبت از خود برای همه مهم است. گام های کوچک مانند خوردن خوب، ورزش منظم، ایجاد عادات سالم خواب، گذراندن وقت برای فعالیت هایی که شما لذت برده اید، معنویت و ارتباط با عزیزان می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied