شمانیوز
شما نیوز

تجاوز جنسی دو افغان به توریست فرانسوی در دره فرخزاد + عکس

دو مرد افغان که توریست فرانسوی را در دره فرحزاد مورد آزار قرار داده بودند با اعلام رضایت شاکی پرونده به ۱۰۰ ضربه شلاق و اخراج از کشور محکوم شدند.

تجاوز جنسی دو افغان به توریست فرانسوی در دره فرخزاد + عکس
سایت ساتین در بهمن 95 نوشت: دو مرد افغان که توریست فرانسوی را در دره فرحزاد مورد آزار قرار داده بودند با اعلام رضایت شاکی پرونده به ۱۰۰ ضربه شلاق و اخراج از کشور محکوم شدند. این دو مرد پیش تر از سوی قضات دادگاه به اعدام محکوم شده بودند.
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش، رسیدگی به این پرونده از اواخر شهریور ۹۴ و به دنبال شکایت یک زن کوهنورد فرانسوی در دستور کار پلیس قرار گرفت. زن ۲۳ ساله به پلیس گفت: کوهنورد حرفه‌ای هستم و از طریق اینترنت با کوه‌های ایران آشنا شدم. علاقمند به کوهنوردی در ایران بودم به همین خاطر چهاردهم شهریور از طریق مرز ارمنستان وارد کشور ایران شدم. زن فرانسوی افزود: به دره فرحزاد رفته بودم که یکباره هوا ابری شد.
 
 
چون عصر شده بود ترسیدم و مقابل چادری رفتم که چهار مرد افغان در آن حضور داشتند. چون آنها زبان مرا متوجه نمی شدند با زبان اشاره به آنها فهماندم که در اینجا گرفتار شده ام. آنها هم مرا به چادرشان دعوت کردند و گفتند می توانم تا صبح در چادر بمانم. این زن ادامه داد: وقتی هوا بهتر شده بود از آنها خواستم تا به بیرون چادر بروم ولی یکی از آنها تصویر یک گرگ و عکسی از شب بارانی را در یک کتاب به من نشان داد و به من فهماند که بهتر است برای امنیت جانم شب را در چادر بمانم. من هم از ترسم قبول کردم.
 
 
فکر می کردم مردان جوان میهمان‌نواز هستند که به من پناه داده‌اند، اما وقتی یکی از آنها برای خرید شام از چادر بیرون رفته بود سه نفر دیگر بدون توجه به اعتراض های من، مرا آزار دادند. مرد جوان وقتی به چادر برگشت و ماجرا را متوجه شد با چوب به آنها حمله کرد و مرا فراری داد. او با موتورش مرا به محل امنی آورد. به دنبال اظهارات این زن، ردیابی مردان آزارگر در دستور کار پلیس قرار گرفت و چهار متهم قبل از فرار از کشور، در تربت جام بازداشت شدند. در حالی که سایر متهمان در بازداشتگاه مرزی نگهداری می شدند یکی از آنها نیز توانست شبانه از بازداشتگاه بگریزد و از مرز ایران خارج شود و تلاش پلیس نیز برای ردیابی متهم فراری بی نتیجه ماند.
 
زن توریست در مواجهه حضوری با متهمان گفت که دو نفر از این افراد او را آزار داده اند ولی نفر سوم همان کسی است که در فرار به وی کمک کرده است. به این ترتیب سومین متهم تبرئه شد و گفت: من خودم را در این ماجرا مقصر می دانم و حالا دچار عذاب وجدان شده ام. زن جوان می خواست چادر را ترک کند، اما من با نشان دادن تصویر یک گرگ در یک کتاب او را ترساندم و از او خواستم شب را در چادر بماند اما هرگز تصور نمی کردم دوستانم او را در غیاب من آزار بدهند. دو متهم این پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند .آنها که منکر آزار توریست فرانسوی بودند مدعی شدند این زن خودش به چادر آنها آمده بوده است. آنها گفتند بعد از فرار زن فرانسوی، از ترس و با کمک یکی از دوستانشان به تربیت جام رفته بودند تا از آنجا از مرز خارج شوند که بازداشت شدند. در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به نظریه پزشکی قانونی دو مرد افغان را به اعدام محکوم کرد. متهم دیگری که در فرار به مجرمان کمک کرده بود نیز تبرئه وآزاد شد. یک ماه از صدور حکم سنگین برای پسران آزاگر نگذشته بود که وکیل توریست فرانسوی در دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شد و اعلام کرد که موکلش اعلام گذشت کرده است. وی گفت: موکلم از فرانسه نامه ای نوشته و در آن اعلام کرده است نسبت به تمامی متهمان این پرونده هیچ شکایتی ندارد.
 
 
 
با اعلام رضایت توریست فرانسوی دو مرد ازار گر و مردی که در فرار به آنها کمک کرده بود دیروز بار دیگر در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو مستشار پای میز محاکمه ایستادند. در این جلسه که غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شد وکیل شاکی برای متهمان تقاضای کیفر کرد. سپس غلام ۱۹ ساله در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من مجرد هستم و برای کار به ایران امده بودم که زن فرانسوی خودش مقابل چادرمان آمد و درخواست کمک کرد. چون هوا تاریک شده بود او را به داخل چادر راه دادیم اما به او تعرض نکردیم.
 
 
حکیم ۲۵ساله نیز منکر تجاوز به عنف شد و گفت: زن جوان نمی توانست به زبان فارسی صحبت کند به همین خاطر متوجه منظور او نمی شدیم. اما او برای دقایقی به داخل چادر ما آمد و سپس انجا را ترک کرد. او به دروغ ماجرای تجاوز را مطرح کرده است. سومین متهم که با قرار وثیقه آزاد است به قضات دادگاه گفت: من اصلا از ماجرا مطلع نبودم.دوستانم به من گفتند می خواهند از ایران خارج شوند و من به آنها کمک کردم. اما وقتی به تهران برگشتم و متوجه ماجرا شدم با هواپیما به مشهد رفتم و در دستگیری آنها به پلیس کمک کردم. در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و دو مرد افغان را به ۱۰۰ ضربه شلاق و اخراج از ایران محکوم کرد. سومین متهم این پرونده نیز به جرم کمک به آنها در فرار به جریمه نقدی محکوم شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • هیدا

    این افقانی ها در اصل به آبروی ملت ایران تجاوز کردند

  • هامون

    یعنی بین شما ایرانی ها اصلا چنین آدمایی وجود نداره بنظرم یه ذره اخباری ک مربوط ب این چیزاست و مطالعه کنی بد نیست دوست عزیز باز خوبه توشون یه نفر بوده ک فراری ش بده اگه شماها بودین ک همه با هم....

  • خاور

    جالبه. تو ایران هموطن به هموطن تجاوز میکنه بعد دولت و دادگاه لاپوشونی میکنه.

  • ناشناس

    هامون وخاورایرانیهاخودشون کم دردسرندارن که افغانهاهم قوزبالاقوزشدن

  • سالار

    این افغانیها باید اخراج بشن