شمانیوز
شما نیوز

تردد شبانه

جزئیات لغو تردد شبانه | تردد شبانه لغو خواهد شد

دکتر عین اللهی: موضوع قرنطینه هوشمند در ستاد کرونا مطرح شده است تا همزمان با انجام واکسیناسیون بیشتر، محدودیت‌هایی مانند ممنوعیت تردد شبانه و سفر از دو هفته آینده لغو شود.

جزئیات لغو تردد شبانه | تردد شبانه لغو خواهد شد

به گزارش شمانیوز: وزیر بهداشت در خصوص اخبار مبنی بر لغو طرح ممنوعیت تردد شبانه توضیحاتی ارائه کرد. در شهرهایی که واکسیناسیون به صورت شبانه‌روزی انجام می شود؛ منع تردد شبانه لغو خواهد شد. در ستاد کرونا مطرح شد که محدودیت‌ها کاهش پیدا کند و در ٢ هفته آینده برنامه جدیدی برای کاهش و لغو محدودیت‌ها به ستاد کرونا خواهیم داد و محدودیت‌هایی مانند منع تردد شبانه و سفر کاهش پیدا کنند یا برداشته شوند. درحالی که پیش از این اعلام شده بود طرح ممنوعیت تردد شبانه لغو شده است اما تا دوهفته آینده لغو تردد شبانه عملی خواهد شد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه کمیته علمی کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از امروز محدودیت و شرط سنی واکسیناسیون در سراسر کشور برداشته شد و دیگر محدودیتی نداریم و از امروز تمام افراد بالای ١٨ سال می‌توانند به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وزیر بهداشت از پرداخت معوقات مدافعان سلامت از امروز خبر داد و گفت: ما بودجه پرداخت معوقات مدافعان سلامت در مقابله با کرونا را با دستور رییس جمهور و معاون اول دریافت کردیم و از امروز توزیع شروع می‌شود، در سفر‌های استانی به ویژه پرستاران به دلیل معوقات گلایه‌مند بودند و اعلام کردیم این معوقات به نیرو‌های میدانی نه ستادی پرداخت شود.

وی درباره قرنطینه هوشمند بیان کرد: در ستاد کرونا مطرح شد که محدودیت‌ها کاهش پیدا کند و در ٢ هفته آینده برنامه جدیدی برای کاهش و لغو محدودیت‌ها به ستاد کرونا خواهیم داد و محدودیت‌هایی مانند منع تردد شبانه و سفر کاهش پیدا کنند یا برداشته شوند، البته مهمترین مسئله برای ما واکسیناسیون است و دانش آموزان و دانشجویان برای حضور در فضا‌های جمعی باید واکسن تزریق کرده باشند.

عین اللهی بیان کرد: ما به مرز تزریق ۴۵ میلیون دوز واکسن رسیده‌ایم و هفته پیش ٨ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و امیدواریم در چند هفته آینده ٧٠ درصد جمعیت را واکسینه کنیم و از مشاهده صحنه‌های تلخ و مرگ و میر بیش از ۶٠٠ نفر جلوگیری کنیم و در همه جای دنیا ثابت شده است واکسیناسیون از مرگ و میر جلوگیری می‌کند البته رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب همچنان باید رعایت شود.

 بهداشت گفت: ما در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کردیم مدارس و دانشگاه‌ها باید زمینه حضور دانش آموزان و دانشجویان را فراهم کنند و واکسیناسیون دانش آموزان ١٢ تا ١٨ سال از ٢ روز پیش آغاز شده است و ما فعلا واکسیناسیون کنکوری‌ها را آغاز کرده ایم و سن به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد و برنامه داریم در ٢ تا ٣ هفته آینده واکسیناسیون دانش آموزان بین ١٢ تا ١٨ سال انجام شود.

تردد شبانه

واکسیناسیون ۷۰ درصد جامعه تا ۳ هفته دیگر

وزیر بهداشت گفت: فکر نکنید همه جا مانند مسیح دانشوری و بقیه‌الله و... است، بلکه به‌سادگی افراد را اینتوبه می‌کنند، من ۹ استان را رفتم و تمام آی‌سی‌یوهای آن را دیده‌ام؛ اوضاع بسیار خراب است.

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در جلسه کمیته کشوری علمی کووید-۱۹ گفت: تحقیقات مستند و معتبری که همه به آن ارجاع می‌دهند، مقاله‌های کشور ما است که نشان می‌دهد ما در بحران با استفاده از دانشمندان‌مان توانستیم کار کنیم.

وی افزود: بنابراین تاریخ نشان می‌دهد که این توان را داریم. در بحث سلول‌های بنیادین، جزو چند کشور اولی بودیم که روی سلول‌های بنیادی در مرکز رویان کار کردیم و در دنیا موفق عمل کردیم و اکنون سرآمد هستیم. بنابراین ما به صورت بالقوه در کشور توان علمی لازم را داریم و این موضوع را تاریخ ثابت کرده است.

از خارج برای درمان به ایران می‌آیند

عین‌اللهی ضمن تشکر از همه دانشمندانی که در میدان کرونا کار کرده‌اند، افزود: بسیاری از افرادی که در کرونا تلاش کردند، خودشان گرفتار بیماری شدند و ناآشنا از بیماری نیستند. این افراد هم با بیماران سروکار داشتند و هم خودشان دچار شدند و ایثار و فداکاری کردند که قابل تقدیر است. باید توجه کرد که اهمیتی که در اسلام به علم و دانش داده می‌شود، شاید در خیلی از مذاهب نباشد. حضرت علی (ع) می‌فرمایند "العلم و سلطان" مقام معظم رهبری هم مرتبا به این موضوع تاکید دارند. بنابراین ما مهمترین مساله‌مان بحث علم و دانش و استفاده از دانشمندان است. در عین حال وضعیت علمی ما هم در منطقه و جهان ممتاز است.

وی ادامه داد: ما بعد از انقلاب، از نظر نیروی انسانی بسیار قوی عمل کردیم و در تمامی رشته‌ها دانشمندان صاحب‌نظری داریم که مقالات متعددی داده و کار می‌کنند. یک زمانی مردم کشور ما برای درمان به خارج از کشور می‌رفتند، اما اکنون برعکس شده و همه از خارج برای درمان به ایران می‌آیند که نشان می‌دهد دانشمندان ما توانستند در وضعیت خوبی کار انجام دهند و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، در سطح بالایی قرار دارد.

کمیته علمی کرونا کاربردی شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات و تصمیمات کمیته علمی باید کاربردی شود، گفت: از سوی دیگر ما باید مرتبا اقدامات‌مان را به‌روز کنیم. به عنوان مثال باید تغییراتی در زمینه قرنطینه و لاک‌داونی که در کشور اعمال می‌شود، ایجاد کنیم و این موضوع نمی‌تواند تا آخر به همین صورت باشد.

وی بیان کرد: اقداماتی مانند عدم تردد شبانه، مسافرت نرفتن، عدم خروج ماشین‌ها و... نمی‌تواند همیشه ادامه داشته باشد و با توجه به وضعیت موجود برایش فکری کرده و تغییر دهیم. نه اینکه یک چیزی را به عنوان دستورالعمل قرار داده و روی آن بایستیم.

بیش از ۵۰ درصد مردم واکسینه شدند/ لاک‌داون هوشمند برقرار شود

عین‌اللهی با بیان اینکه تا امروز بیش از ۵۰ درصد مردم را واکسینه کردیم، گفت: در حوزه واکسیناسیون به حدود ۴۵ میلیون رسیده‌ایم و دیگر وضعیت دارد فرق می‌کند و تا دو سه هفته دیگر شاید به ۷۰ درصد هم برسیم. بنابراین دیگر لازم نیست که دستورالعمل‌هایی که قبلا داشتیم را اجرا کنیم، بلکه باید آن‌ها را به‌روز کنیم. مثلا لاک‌داون هوشمند را ایجاد کنیم و مطالب را به‌روز بتوانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: در دستورالعمل‌های درمانی هم همینطور است. زمانیکه خودم به کرونا مبتلا شدم، انواع و اقسام داروها اعم از کلروکین و... و. را روی من امتحان کردند. هرچیزی باید به‌روز شود. اگر به این نتیجه رسیدیم که دیگر رمدسیویر لازم نیست، دیگر نباید آن را تجویز کنیم. بنابراین اولا نباید تعصب داشته باشیم و روی هر چیزی که اجماع می‌شود، بایستیم و درمان‌ها را به‌روز کنیم. مهمترین مساله‌ای که همه دانشمندان باید نسبت به آن تاکید کنند، واکسیناسیون است.

منبع: خبر فوری

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied