شمانیوز
شما نیوز

واکسیناسیون راهکار کاهش عفونت گوش در کودکان

متخصصان آمریکایی معتقدند که واکسیناسیون،‌ تغذیه کودک با شیر مادر و فضای عاری از دود سیگار به کاهش عفونت گوش در کودکان کمک می‌کند.

متخصصان آمریکایی معتقدند که واکسیناسیون،‌ تغذیه کودک با شیر مادر و فضای عاری از دود سیگار به کاهش عفونت گوش در کودکان کمک می‌کند.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، کارشناسان با بیان اینکه عفونت گوش دلیل اصلی نیاز کودکان برای مراجعه به پزشک است، اظهار داشتند که بیشترین علت تجویز آنتی‌بیوتیک برای آنان نیز ابتلا به عفونت گوش است.

به گفته پزشکان، واکسیناسیون،‌ تغذیه کودکان با شیر مادر و کاهش میزان قرار گرفتن آنان در معرض دود سیگار می‌تواند به تدریج تعداد موارد عفونت گوش را در کودکان کاهش دهد.

نتایج مطالعه انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که بروز عفونت گوش در نخستین سال تولد کودک نسبت به دو دهه 1980 و 1990 کاهش یافته‌ است. هرچند، برخی کارشناسان بر این باورند که تنوع و تعداد افراد شرکت کننده در این مطالعه برای اعلام نتیجه قطعی کافی نیست.

همچنین گروهی از متخصصان دانشگاه تگزاس در مطالعه خود 367 نوزاد را در اولین سال تولد تحت بررسی قرار دادند. اطلاعات بدست آمده نشان داد 46 درصد این کودکان تا 12 ماهگی دچار عفونت گوش میانی شده‌اند. به گفته دکتر «تاسنی چونمایتری» نویسنده ارشد این مطالعه این رقم در دهه‌های 1980 و 1990 بین 60 تا 62 درصد بوده‌ است.

به گزارش هلث لاین، پزشکان آمریکایی با بیان اینکه کاهش موارد ابتلا به عفونت گوش در کودکان به دلایل متعددی حائز اهمیت است، اظهار داشتند: جلوگیری از ابتلای کودکان به این عارضه نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه است بلکه از افزایش باکتری‌های مقاوم به دارو جلوگیری می‌کند چرا که عفونت گوش یکی از دلایل تجویز آنتی بیوتیک در کودکان است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied