شمانیوز
شما نیوز

داعشی‌های گریخته از رمادی زنده زنده در موصل سوزانده شدند

ساکنان محلی می‌گویند آن دسته از شبه‌نظامیان داعش که پس از شکست در رمادی به مقر این گروه تروریستی در موصل گریخته بودند، در میدان مرکزی این شهر زنده‌ زنده سوزانده شدند.

ساکنان محلی می‌گویند آن دسته از شبه‌نظامیان داعش که پس از شکست در رمادی به مقر این گروه تروریستی در موصل گریخته بودند، در میدان مرکزی این شهر زنده‌ زنده سوزانده شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فاکس نیوز، بسیاری از ساکنان موصل که از این شهر گریخته‌اند با بیان اقدامات شنیع داعش به تشریح رعب و وحشتی پرداختند که در زمان حضور در کنار این تروریست‌ها تجربه کرده بودند.

آنها می‌گویند این اتفاقات زمانی روی داده که داعشی‌های شکست خورده پس از حمله نیروهای عراقی با حمایت هوایی آمریکا و آزادسازی شهر رمادی وارد موصل شدند و در واقع پیامی آشکار به تمامی شبه‌نظامیانی بود که احتمالا باید به زودی با نیروهای دولتی در موصل بجنگند.

یکی از ساکنان سابق موصل که الان ساکن آمریکاست و با بستگانش در آنجا ارتباط دارد، می‌گوید: آنها را کنار هم جمع کردند و مجبورشان کردند تا در حلقه ایجاد شده، بایستند و سپس آنها را به آتش کشیدند.

بسیاری از عراقی-آمریکایی‌ها و مهاجران جدیدی که بستگانی در موصل دارند، می‌گویند که داعشی‌ها از شکست تازه خود در رمادی خشمگین هستند و این نیروهایشان را به دلیل آنکه تا زمان مرگ در رمادی نجنگیده‌اند، کشته‌اند.

مایکل پرگنت، یک کارشناس مسائل تروریسم و مشاور اطلاعاتی سابق ژنرال دیوید پترائوس در عراق گفت که چنین اقداماتی از سوی داعش چندان دور از انتظار نیست. آن دسته از داعشی‌هایی نیز که سال گذشته در نبردهایی در زادگاه صدام (تکریت) از نیروهای کرد شکست خوردند، به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

وی افزود: اعدام شبه‌نظامیان گریخته از رمادی هیچ تعجبی ندارد. آنها پس از شکست در تکریک هم اقدام مشابهی انجام دادند.

پس گرفتن رمادی، مرکز استان عمدتا سنی‌نشین الانبار که مه سال گذشته به دست داعش افتاده بود، ضربه‌ای سنگین به تروریست‌های داعش وارد آورد. موصل نیز 18 ماه پیش به دست داعش افتاد و گزارش‌هایی از بالا رفتن آمار کشتار در میان زنان و کودکان به گوش می‌رسد.

یکی از ساکنان موصل می‌گوید: آنها به خانه‌ها می‌آیند و کودکان را به جاسوسی متهم می‌کنند و می‌برند. اگر مادر آنها گریه کند، او را هم به جرم جاسوسی با خود می‌برند و بعدا می‌کشند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied