شمانیوز
شما نیوز

دلخوری اکوادور از رفتار محافظان رئیس جمهور ترکیه

وزارت خارجه اکوادور ناراحتی خود را از رفتار محافظان رجب طیب اردوغان علیه شهروندان این کشور در پایتخت اکوادور اعلام کرد.

وزارت خارجه اکوادور ناراحتی خود را از رفتار محافظان رجب طیب اردوغان علیه شهروندان این کشور در پایتخت اکوادور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، به هنگام سخنرانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در کیتو پایتخت اکوادور گروهی از شهروندان این کشور در اعتراض به عملیات نظامی دولت ترکیه علیه کردها و در جریان سخنرانی اردوغان شعار دادند که محافظان وی برای بیرون کردن معترضان از زور استفاده کردند.

در همین راستا ریکاردو پاتینو، وزیر خارجه اکوادور شخصا با کرکوت گونگورن، سفیر ترکیه در کیتو در گفت‌وگویی تلفنی نارضایتی خود را از این امر اعلام کرد.

همچنین فرناندو یپز، معاون وزیر خارجه اکوادور سفیر ترکیه را برای ارائه توضیحات در این باره و انتقال ناراحتی اکوادور از این اتفاق احضار کرد.

در مقابل یک مقام ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه حریت اعلام کرد: مقامات اکوادور در تامین تدابیر لازم برای جلوگیری از اتفاقات اخیر به هنگام سخنرانی رئیس جمهور ترکیه ناموفق عمل کردند و همین امر باعث شد که محافظان ترکیه وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: مقامات این کشور باید با دقت بیشتری عمل می‌کردند. مقامات امنیتی ما در اکوادور مسئولانه رفتار کرده و آنها به این دلیل دخالت کردند که تهدیدی را از جانب تظاهرکنندگان احساس کردند.

او افزود: البته ما نیز به آزادی بیان احترام می‌گذاریم اما آنها نباید به آقای رئیس جمهور اینقدر نزدیک‌ می‌شدند. آیا هر تظاهرکننده‌ای در هر کشوری می‌تواند به خانم مرکل یا آقای اوباما نزدیک شود؟ این طبیعی است که مقامات امنیتی ما اینگونه رفتار را تهدید تلقی کنند!

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied