شمانیوز
شما نیوز

صالح مسلم: ترکیه "فوبیای کردها" را دارد!

رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه تأکید کرد که هدف اصلی "نیروهای سوریه دموکرات" جنگ با گروه‌های تروریستی برای بیرون راندنشان از این کشور است.

رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه تأکید کرد که هدف اصلی "نیروهای سوریه دموکرات" جنگ با گروه‌های تروریستی برای بیرون راندنشان از این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صالح مسلم، رهبر حزب دموکراتیک کرد سوریه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: کردهای سوریه به حقوق قانونی خود چشم دوخته‌اند. هیچ گونه اظهاراتی از هیچ طرف یا حزب کردی صادر نشده که بگوید کردها در سوریه خواهان کشور مستقل هستند. تمامی کردها دنبال حقوق قانونی خود در چارچوب سوریه هستند و این نهایت خواسته‌های آن‌هاست. ترکیه این را به خوبی می‌داند اما بهانه تراشی می‌کند؛ چراکه نمی‌خواهد دولت دموکراتی در سوریه تشکیل شود که همگان در آن از حقوق مساوی برخوردار باشند. ترکیه از مشکل کردهراسی و فوبیا رنج می‌برد و فکر می‌کند هر کردی که به حقوق خود دست یابد خطری علیه این کشور است.

وی درباره اینکه "آیا اعزاز هدف آتی نیروهای سوریه دموکرات است" گفت: اعزاز هدف ما در زمان کنونی نیست. اقدامات نظامی را نظامیان بر روی خاک مشخص می‌کنند اما ممکن است هدف آتی باشد. با این حال در زمان کنونی تصمیمی درباره اعزاز وجود ندارد.

مسلم بر هماهنگی با آمریکا در راستای جنگ علیه داعش اشاره و تأکید کرد: دلیل نهایی نشدن تصمیم نیروهای سوریه دموکرات برای ورود به درگیری‌ها جهت سیطره بر اعزاز ترس از واکنش نظامی ترکیه یا قرار داشتن در معرض فشارهای منطقه‌ای و بین المللی نیست. هیچ گونه ترس یا فشاری وجود ندارد اما تصمیم ما به میزان کمک مردمی از نیروها در این شهر بستگی دارد.

وی درباره گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه از "عبور صدها تروریست از مرزهای ترکیه و رفتن این افراد به اعزاز" گفت: این عناصر اعزاز را هدف قرار نمی‌دهند. این شهر در اساس شاهد درگیری نیست اما آن‌ها برای کمک به جبهه النصره و داعش در درگیری‌هایشان با نیروهای دموکرات در "تل رفعت، منغ و مارع" و مناطق دیگر به اعزاز آمده‌اند.

مسلم فاش کرد که نیروهای سوریه دموکرات کنترل 20 درصد مساحت کشور را در دست دارند و برخی گروه‌های ارتش آزاد نیز به این نیروها پیوسته‌اند.

وی گفت: ترکیه حق درخواست برای ایجاد منطقه امن در سوریه را ندارد. چنین درخواست‌هایی مداخله آشکار در امور سوریه محسوب می‌شود.

مسلم ترکیه را به حمایت از جبهه النصره و داعش برای تحقق طمع‌ها و برنامه‌های خود بر روی خاک سوریه متهم کرد.

وی گفت: ترکیه برای تحریک نیروهای سوریه دموکرات برای پاسخ دادن به حملات این کشور تلاش می‌کند تا به این ترتیب توجیهی برای مداخله نظامی در سوریه بدون مخالفت جامعه جهانی بیابد.

مسلم درباره نزدیکی دیدگاه‌های ترکیه و عربستان گفت: ترکیه تلاش می‌کند طرف‌هایی را به سمت جنگ در سوریه بکشاند اما بعید می‌دانم در تلاش خود موفق باشد. عربستان "عاقل‌تر" از این است که وارد جنگی در کنار ترکیه شود.

وی همچنین آمادگی خود را برای شرکت در مذاکرات ژنو اعلام کرد.

انتهیا پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied