شمانیوز
شما نیوز

شنود مکالمات تلفنی سارکوزی و وکیلش "قانونی" شد

دادگاه عالی فرانسه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن شنود تلفنی میان سارکوزی و وکیل اصلی وی به صورت قانونی انجام می‌شود.

دادگاه عالی فرانسه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن شنود تلفنی میان سارکوزی و وکیل اصلی وی به صورت قانونی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حکم راه را برای محاکمه نهایی درخصوص پرونده فساد علیه نیکولاس سارکوزی، رییس جمهوری این کشور که می‌تواند برای تلاش وی برای انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور خطرناک باشد، باز کند.

مکالمات تلفنی سارکوزی به عنوان بخشی از تحقیقات درخصوص تامین منابع مالی غیر قانونی برای کمپین ریاست جمهوری وی در سال 2007 شنود می‌شده است اما مکالماتی که در این شنود به دست آمد منجر به کشف پرونده جدید قانونی دیگری شده است.

وکلای سارکوزی اعلام کرده‌اند، این شنود تلفنی خلاف مسئله مصونیت وکیل و موکل است اما دادگاه فرانسه ضمن رد آن‌ اعلام کرده که قضات هیچگونه قانونی را نقض نکرده‌اند. این حکم به این معنی است که قضاتی که مشغول بررسی این پرونده هستند می‌توانند به تحقیقات خود درخصوص مسئله جدید نیز ادامه دهند و در نهایت سارکوزی را به محاکمه درخصوص فساد بفرستند.

پاتریک اسپینوی، وکیل سارکوزی در این خصوص گفت: ما نه تنها ناامید شدیم بلکه احساس می‌کنیم که شرایط ما درک نمی‌شود. این حکم شکست حقوق موکلم است.

وکلای سارکوزی فرصتی خواهند داشت تا به برخی از بخش‌های تحقیقات آتی معترض شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند خواستار تجدیدنظر درخصوص حکم نهایی که هدف آن محاکمه سارکوزی است، شوند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied