شمانیوز
شما نیوز

رهاسازی گرگ‌های پلاک دار در خراسان جنوبی شایعات کذب است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی هرگونه رهاسازی گرگ آن هم پلاک‌دار را توسط این اداره کل و سازمان حفاظت محیط زیست کشور تکذیب کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی هرگونه رهاسازی گرگ آن هم پلاک‌دار را توسط این اداره کل و سازمان حفاظت محیط زیست کشور تکذیب کرد.

آرامنش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی اظهارکرد: حمله گرگ در برخی مناطق استان به احشام باعث خساراتی به دامداران زحمتکش شده که این امر باعث شایعاتی از قبیل رهاسازی گرگ‌های پلاک‌دار توسط حفاظت محیط زیست در برخی مناطق استان شده که به اطلاع هم استانی‌ها و به ویژه دامداران می‌رساند تاکنون هیچگونه رهاسازی گونه گرگ آن هم پلاک‌دار توسط این اداره کل و یا سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت این گونه و جلوگیری از انقراض نسل آن صورت نگرفته و موضوع شایعات کذب است.

وی افزود: افراد فرصت طلب و کم اطلاع با سوء استفاده از این موضوع به تشویش اذهان عمومی پرداخته و اقدام به شایعه پراکنی در منطقه می‌کنند که در صورت برخورد با ناشران اینگونه اخبار کذب از طریق قانون برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: از اهالی و روستائیان استان درخواست می‌شود ضمن رعایت موارد ایمنی با محیط‌بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست همکاری داشته و در حفظ و حراست از ذخایر ژنتیکی منطقه خود سهیم باشند.

آرامنش افزود: تخریب زیستگاه، شکار و صید غیر مجاز و بی رویه در سنوات اخیر و کاهش منابع غذایی گرگ در طبیعت از جمله خرگوش موجب افزایش حضور گرگ‌ها در اطراف روستاها و مراکز مسکونی شده است.

وی اضافه کرد: در شرایط موجود روستائیان و دامداران، مسائل ایمنی از جمله نگهداری احشام در محیط بسته و ایمن در شب، حضور فیزیکی فعال در محل، افزایش سگ‌های نگهبان در چراگاه‌ها را رعایت کرده تا حیوانات وحشی به احشام دسترسی نداشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این اداره کل پیگیر اخذ اعتبارات لازم از مراجع ذیصلاح بوده که در صورت وجود اعتبارات، نسبت به جبران گوشه‌ای از خسارات وحوش اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied