شمانیوز
شما نیوز

استفاده از شیر محلی، عامل افزایش تب مالت در خراسان‌شمالی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: استفاده از شیر محلی عامل اصلی افزایش بیماری تب مالت در بین مردم این استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: استفاده از شیر محلی عامل اصلی افزایش بیماری تب مالت در بین مردم این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان‌شمالی، دکتر رضا هاشمی با اشاره به اینکه بیماری تب مالت طی سال گذشته در این استان افزایش یافته است، افزود: متاسفانه مردم این استان تمایل کمی به مصرف شیر پاستوریزه دارند و بیشتر شیر محلی استفاده می‌کنند. این درحالی است که از نظر تغذیه ای شیر پاستوریزه بسیار بهتر از شیر محلی است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از مردم این استان در سال گذشته به بیماری تب مالت مبتلا شده اند، توضیح داد: بیشتر این بیماران برای درمان به بخش خصوصی مراجعه کرده اند و آمار دقیقی از مبتلایان وجود ندارد.

هاشمی تصریح کرد: طی سال 93، 370 نفر از مردم بجنورد و در سال گذشته 404 نفر از مردم بجنورد و اسفراین به دلیل ابتلا به این بیماری به مراکز درمانی دولتی مراجعه کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان مصرف شیر در بین مردم این استان اندک است، تاکید کرد: سرانه مصرف شیر برای هر فرد 20 کیلوگرم می‌باشد این درحالیست که این میزان در این استان کمتر است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied