شمانیوز
شما نیوز

اهمیت احیای «شب قدر» از نگاه نبی مکرم اسلام (ص)+ فیلم

هر چند شرایط کرونایی کشور باعث شده بسیاری از آیین‌های مذهبی تعطیل شوند، اما نباید از انجام فعالیت‌های عبادی غافل ماند.

اهمیت احیای «شب قدر» از نگاه نبی مکرم اسلام (ص)+ فیلم

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان : شبِ قدر امسال کمی متفاوت از سال‌های گذشته است. به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط برای رفتن به مساجد و حسینیه‌ها چندان فراهم نیست و مومنان بیشتر در خانه احیا می‌گیرند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که در خانه ماندن، نباید باعث محروم شدن از انجام اعمال عبادی شود. اگر حضور در بقاع متبرکه و مساجد به خوبی میسر می شد، بی تردید توفیق بزرگی حاصل می‌گشت؛ اما محروم شدن از این امکانات هم نباید ما را از بندگی خداوند دور کند.

رسول اکرم (ص) درباره این شب عظیم فرمودند: «مَنْ اَحْیا لَیْلَةَ الْقَدْرِ حُوِّلَ عَنْهُ الْعَذابُ اِلَى السَّنَةِ الْقابِلَةِ؛ کسى که شب قدر را زنده بدارد، عذاب تا سال آینده از او روى می ‌گرداند.» معصومان علیهم ‌السلام نیز همه این سنت حسنه را پاس و گرامى می‌داشتند و از آن بهره می ‌بردند.
 
پیامبر اکرم (ص) نه تنها در شب قدر بیدار بودند، بلکه دهه سوم ماه مبارک رمضان کاملاً بستر خواب را جمع می‌کردند و به عبادت می‌پرداختند؛ بنابراین نباید به بهانه شیوع کرونا، خود را از درک چنین شب عظیمی محروم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد و به خبرنگار ما گفت: گاهی به دلیل وقوع اتفاقی، فراغتی حاصل می‌شود. فراغت به معنای گذراندن نادرست وقت نیست؛ منظور از فراغت، فرصتی مناسب برای بندگی است. گاهی نمی‌شود در مراسم‌های مذهبی مانند شب قدر شرکت کرد؛ مثل الان که به دلیل شیوع کرونا، حضور در اماکن عمومی تقریباً ممنوع و محدود است. این موضوع نباید سبب خوابیدن و فاصله گرفتن بنده از خدا شود. شبِ قدر، شب بیداری و شب بهره بردن است. اگر ممکن بود انسان با جمع مومنان شب قدر را به عبادت سپری کند که چه بهتر، اما الان که شرایط چندان فراهم نیست در خانه فعالیت‌های عبادی صورت می‌گیرد. کسی که در این شب خوابیده باشد، گویی تمام عمر خود را خوابیده است.

ویدئوی صحبت‌های این کارشناس مذهبی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied