شمانیوز
شما نیوز

آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۹

عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۹، توضیحاتی داد.

آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۹

اکبر شوکت عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین  وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سال ۹۹، اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر سال نهایت تا خرداد ماه اعمال می‌شد، اما امسال به دلیل اینکه دستمزد کارگران اواخر فروردین ماه مشخص شد و هنوز هم به طور قطعی معلوم نیست حقوق کارگران برای سال ۹۹ چه قدر خواهد شد به همین دلیل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی افزود: هر زمان که افزایش حقوق هرساله بازنشستگان مشخص شد معوقات از فروردین ماه پرداخت شده که هر سال همین  روال را در پیش داشتیم.

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: درحال مذاکره هستیم و سازمان برنامه و بودجه شرکت‌های خوب و سود ده دولت را برای واگذاری به تأمین اجتماعی معرفی کرده است که می‌توانیم با فروش این شرکت‌ها در بورس منابع لازم را به همسان سازی تخصیص دهیم.

شوکت بیان کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای است که سازمان برنامه و بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص کرده است، اما تمام این ۵۰ هزار میلیارد تومان فقط برای سال ۹۹ نیست بلکه سازمان تأمین اجتماعی قصد دارد منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان برای ۳ سال متولی را یکجا دریافت کند.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه این ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت بدهی دولت به تأمین اجتماعی است، گفت: خیر. سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تخصیص داده است چراکه دولت مسئول ایجاد فاصله بین حداقل حقوق و سبد معیشتی خانوار است و سازمان تأمین اجتماعی مسئول افزایش تورم در کشور نیست به همین جهت وظیفه دولت است که منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تأمین کند.

عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهادات به هیئت وزیران فرستاده شده و منتظر مصوبه هیئت وزیران هستیم و هنوز به صورت قطعی مشخص نیست، ادامه داد: با افزایش حقوق و اجرای همسان سازی به نظر نمی‌رسد که حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

وی با بیان اینکه افزایش یکباره ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بار سنگینی بر دوش سازمان تأمین اجتماعی دارد، افزود: این سازمان توان پوشش پرداخت این رقم افزایش را نخواهد داشت.

شوکت خاطرنشان کرد: بعد از تصویب هیئت وزیران و دریافت منابع، همسان سازی را برای حداقل بگیران آغاز می‌کنیم و باید بگویم که بازنشسته‌ای که دریافتی بالایی دارد از منابع همسان سازی برای افزایش حقوقشان استفاده نمی‌شود.

عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سئوال که پرداخت  بدهی دولت به تأمین اجتماعی به کجا رسید، گفت: بدهی دولت به تأمین اجتماعی همچنان پرداخت نشده و مبلغ این بدهی تا پایان ۹۸، ۲۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied