شمانیوز
شما نیوز

۳۰ درصد سهام عدالت چقدر می‌شود؟

دارندگان برگه‌های سهام عدالت با ارزش اسمی یک میلیون تومانی، می‌توانند بیش از چهار میلیون تومان از این سهام خود را از طریق بورس یا بانک بفروشند.

۳۰ درصد سهام عدالت چقدر می‌شود؟

طبق اظهارات حسین فهیمی، سخنگو ستاد راهبری سهام عدالت حدود ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تا به امروز روش آزادسازی مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند.در این خصوص محمدرضا معتمد، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار گفت: سهامداران سهام عدالت می‌توانند از شبنه هفته آینده از طریق بورس ۳۰ درصد از سهام عدالت خود را بفروشند.

به گزارش شمانیوز به نقل از تجارت نیوز: همچنین این سهامداران می‌توانند با مراجعه به شعب بانکی که شماره شبا خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند، نسبت به تکمیل فرم فروش ۳۰ درصد از سهام خود اقدام کنند.

براساس گزارش امروز شرق، ارزش روز هر سهام یک ‌میلیون ‌تومانی سهام عدالت ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان است.

بنابراین کسانی که سهام یک میلیون تومانی دارند و در حال حاضر ارزش آن به ۱۶ میلیون تومان رسیده است، می‌توانند چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معادل ۳۰ درصد سهام خود را از طریق بانک یا بورس بفروشند.

سهام ۵۳۰ هزار تومانی هم به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده که دارندگان این سهام نیز می‌توانند حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سهامشان را بفروشند.

همچنین پیش از این تسنیم گزارش داده بود، به گفته معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، باقی مقدار دارایی سهام عدالت ظرف مدت یک سال آینده آزادسازی و قابل معامله خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied