شمانیوز
شما نیوز

فواید و خواص روغن آرگان برای پوست و مو و ناخن

اینروزها روغن آرگان Argan oil به دلیل خواص فراوان برای زیبایی و سلامتی پوست و مو و …بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید و خواص روغن آرگان برای پوست و مو و ناخن

اینروزها روغن آرگان Argan oil به دلیل خواص فراوان برای زیبایی و سلامتی پوست و مو و …بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در این جا به‌صورت کلی تمامی خواص روغن آرگان برای بدن رابه شما معرفی خواهیم نمود. روغن آرگان روغنی است که از هسته میوه درخت ارقان به دست می آید و مصرف غذایی و دارویی زیادی دارد. درخت ارقان بوم‌ زاد ناحیه سوس در مراکش است. در گذشته به ان زیت‌الهرجان می گفتند و اکنون به نام روغن آرگان مشهور است.

 

این روغن برای نخستین بار در کشور مراکش استفاده می شده و هم چنان هم کاربردها و خواص ان مورد استفاده افراد زیادی اسـت، بومیان کشور مراکش همسایه جنوبی ایتالیا، از روغن آرگان بعنوان یک مکمل غذایی، التیام زخم و تسکین راش پوستی و تغذیه‌ی پوست و مو، استفاده می کردند.

 

این درختان کـه بـه آرامی رشد میکنند بـه قدری مورد تکریم هستند کـه درسال ۱۹۹۸ جنگل آرگان توسط یونسکو بعنوان یکی از ذخایر بیوسفر «زیست‌کره» بـه رسمیت شناخته شد.

 

روغن آرگان در زبان عربی زیت الارکان، یا زیت الارجان خوانده میشود. در واقع ارکان یا ارجان در انگلیسی بـه آرگان تبدیل شده اسـت و از ان جا بدون تغییر بـه پارسی راه یافته اسـت.

 

 

روغن آرگان (معروف به طلای مایع )

سرشار از امگا ۳ و امگا ۶ و قدری امگا ۹ و ویتامین های A و E.
این روغن آبرسان بسیار خوبی میباشد و علاوه بر این در درمان خشکی و چین و چروک بسیار مفید میباشد و لطافت و شادابی خاصی به پوست میدهد.

 

1- فواید روغن آرگان بر زیبایی
2- بهبود آکنه
3- بهبود اگزما
4- کاهش روند پیری پوست
5- کاهش ترک های پوستی
6- نرم کننده
7- نرم کننده و درخشان کننده مو
8 رفع مو خوره
9- رفع شوره سر و ریزش مو
10- بهبود کیفیت ناخن

روغن آرگان اصل بوی الکل و هیچ نوع بوی خاصی ندارد.

 

برخی کاربردهای روغن آرگان

استفاده از روغن آرگان (Argan oil ) فقط بـه کشور مراکش محدود نمیشود. مردم سراسر جهان از خواص روغن آرگان برای درمان بیماری های پوستی و زیبایی و ..استفاده میکنند.

 

روغن آرگان یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی و کاملا موثر برای پوست و موی میباشد و یکی از دلایل اصلی پر کاربرد بودن روغن آرگان این اسـت کـه:

 

 

روغن آرگان

روغن آرگان سرشار از ویتامین A و ویتامین E اسـت ؛ هرچند روغن آرگان هم چنین بـه میزان فراوانی آنتی‌اکسیدان، اسیدهای چرب امگا۶ و اسید لینولئیک دارد.

 

هنگامیکه روغن آرگان بر روی پوست زده میشود، التهاب کاهش مییابد ودر عین حال پوست رطوبت‌رسانی می شود. زمانی کـه روغن آرگان بـه صورتی خارجی استفاده میشود، توکوفرول ویتامین E، بـه افزایش تولید سلول کمک میکند.

 

روغن آرگان همچنین سلامت پوست و مو را حفظ می کند. بهمین دلیل اسـت کـه شرکت‌های‌ تولید لوازم آرایشی از ان در تهیه‌ی محصولات ضد پیری، و محصولات مراقبت از پوست و موی خود استفاده میکنند.

 

 

خواص روغن ارگان برای قلب

استفاده از روغن آرگان خوراکی کلسترول بالای خون را کاهش داده و به پیش گیری از آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته قلبی کمک می کند.

 

خواص روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان خواص شگفت انگیزی برای پوست دارد و باعث میشود کـه پوستی نرم و شاداب و سالم داشته باشید. روغن آرگان بهترین نرم کنند پوست بصورت طبیعی میباشد.

 

مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن آرگان بعنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی پوست عمل می کند و پس از استفاده به اسانی جذب پوست شده و چربی بر جای نمیگذارد.

 

کرم مرطوب کننده روغن آرگان

پوست دست و صورت خودرا خوب بشویید و یک قطره روغن آرگان رابه خوبی کف دست ماساژ دهید تا گرم شود، سپس ان را در حرکات دایره ای بر روی پوست و گردن بمالید.

 

توجه داشته باشید در فصل زمستان که هوا یرد و خشک می شود می توانید دو قطره روغن آرگان را بر روی پوست ماساژ دهید.

 

 

روغن آرگان کمک می‌کند که پوستی سالم و درخشان داشته باشیم

این روغن کـه سرشار اسـت از آنتی‌اکسیدان‌های‌ مختلف و اسید های‌ چرب ضروری، خواص ترمیم‌کننده‌ی بی‌نظیری دارد. فقط قبل از این‌که بـه رخت خواب بروید کمی از ان را بر روی پوست خود بمالید و ان را ماساژ بدهید تا پوستی نرم، سالم و درخشان بـه دست بیاورید.

 

روغن آرگان با شروع روند پیری زودرس مقابله میکند

تابش مستقیم خورشید و اشعه‌ی مضر خورشید، آسیب زیادی بـه پوست ما می‌رسانند و باعث می شوند پوست‌مان از رادیکال‌های‌ آزاد پر میشود. این رادیکال‌های‌ آزاد رطوبت پوست را کاهش می دهند و سبب خشک شدن پوست میشوند که می توان با استفاده از روغن آرگان می توانید جلوی پیری پوست را بگیرید.

 

زیرا ویتامین E موجود در روغن آرگان مانع آسیب ناشی از رادیکال آزاد میشود که همین امر موجب جلوگیری از خشکی پوست و پیری زودرس میشود.

 

پوست حساس را تغذیه میکند

 روغن آرگان بهترین روغن برای تغذیه پوست میباشد شما می توانید خیلی ساده هر شب قبل از خواب کمی از این روغن را بر روی پوست خود بزنید. بـه آرامی پوست صورت را ماساژ دهید تا روغن آرگان پوست‌تان را تغذیه و رطوبت‌رسانی کنید.

 

شـما همچنین میتوانید از یک پاک کننده‌ی دارای روغن آرگان در زمان رفتن به حمام استفاده نیز بکنید.

 

 

خواص روغن آرگان برای معده و دستگاه گوارش

ترکیبات ارگانیک موجود در روغن آرگان می توانند سطح پپسین معده را افزایش دهند که همین به التیام هضم غذا کمک می کند و برای سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

 

تونر پوست صورت با روغن آرگان

روغن آرگان می تواند بعنوان پاک کننده طبیعی پوست صورت یا تونر صورت مورد استفاده قرار گیرد.

 

ساخت تونر خانگی با روغن آرگان

1 فنجان آب جوش را بر روی یک کیسه چای سبز یا یک قاشق چای خوری چای سبز بریزید و بگذارید 7 تا 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، پس از سرد شدن یک یا دو قطره روغن درخت چای عالی و 2 تا 4 قطره روغن آرگان به ان اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند

هر صبح و شب می توانید از این تونر برای پاک‌سازی پوست صورت استفاده کنید.

 

روغن آرگان و مقابله با سرطان

روغن آرگان حاوی آنتی اکسیدان هایی است که بر روی رادیکال های‌ آزاد بدن اثر می گذارند و احتمال ابتلا به انواع سرطان های‌ پروستات و مثانه را کاهش می دهند.

 

روغن آرگان لایه بردار طبیعی پوست

روغن آرگان می تواند برای لایه برداری پوست در خانه مورد استفاده قرار گیرد.

 

لایه بردار روغن آرگان و شکر

1 قاشق شکر قهوه ای رابا چند قطره روغن آرگان مخلوط کنید و به مدت دو تا چهار دقیقه در حرکات دایره ای بر روی پوست صورت بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

 

درمان آکنه و جوش صورت با روغن آرگان

تحقیقات نشان داده که روغن آرگان برای کاهش چربی پوست چرب مفید بوده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

همچنین مقادیر بالای اسید لینولئیک موجود در روغن آرگان باعث کاهش التهاب شده و برای درمان جوش صورت مفید است.

 

دارویی طبیعی برای داشتن لب‌ هایی زیبا و جذاب اسـت

با روغن آرگان می توان لب‌هایی صاف و زیبا داشت. فقط 5 تا 6 قطره روغن آرگان رابا شکر قهوه‌ای و وانیل ترکیب کنید. از این ترکیب بر روی لب استفاده کنید تا سلول‌های‌ مرده‌ی پوست لب را از بین ببرید و باعث زیبایی و صافی لب هایتان بشود.

 

آکنه را درمان می کند و از بروز مجدد ان جلوگیری میکند

روغن آرگان غنی شده است از ویتامین E که بـه مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌های‌ مختلف دارد .روغن آرگان یک ماده‌ی ضد التهابی عالی میباشد.

همچنین افراد مبتلا بـه آکنه میتوانند از طبیعت ضد التهابی روغن آرگان برای مبارزه با آکنه استفاده کنند. بعد از مدتی استفاده از روغن آرگان جای جوش‌ و آکنه ها نیز کم‌کم محو خواهد شد و از بین میروند.

 

درمان خانگی جوش صورت با روغن آرگان

چند قطره روغن آرگان رابا دو قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و بر روی جوش های‌ پوست صورت ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

 

 

دارای خواصی اسـت کـه ترک‌های‌ پوستی را از بین می برند

روغن آرگان باعث جلوگیری از ترک پوست میشود. فقط مقدار کمی از روغن آرگان را در مناطق آسیب‌دیده پوست بطور مرتب ماساژ دهید و تفاوت را بعد از مدتی مشاهده کنید.

روغن آرگان برای درمان جای زخم مفید میباشد و پوست را در برابر عفونت ها محافظت میکند.

 

درمانی طبیعی برای رفع اختلالات پوستی مختلف اسـت

روغن آرگان طبیعت ضد التهابی فوق العاده ای دارد . روغن آرگان در بیماری‌ های‌ مختلف التهابی پوست، مانند آبله مرغان و اگزما مفید میباشد. خواص روغن آرگان فقط همین نیست…

 

روغن آرگان ناخن‌ها را صاف و زیبا نگه می‌دارد

برای داشتن ناخن هایی صورتی و براق و شفاف از روغن آرگان استفاده نمایید. روغن آرگان دارای مقدار زیادی ویتامین E میباشد که برای سلامتی و زیبایی ناخن لازم است.

برای سلامتی ناخن ها فقط ناخن‌ها رابه طور مرتب با روغن آرگان ماساژ دهید تا تقویت شوند و شفافیت و جلا بگیرند.

 

روغن آرگان یک کرم اصلاح طبیعی اسـت

روغن آرگان می تواند بعنوان یک کرم طبیعی اصلاح نیز مورد استفاده قرار بگیرد. پوشت را تمیز کنید و فقط چندین قطره از روغن آرگان را روی پوست بمالید و صورت‌تان را شیو کنید تا از موها خلاص شوید.

همچنین میتوانید از روغن آرگان بعنوان یک کرم بعد اصلاح استفاده کنید تا پوست خودرا هیدراته و نرم نگه دارید.

 

درمان ترک بارداری با روغن آرگان

ویتامین A و ویتامین E موجود در روغن آرگان بعنوان مرطوب کننده عمل می کند و برای درمان کشیدگی و ترک پوست شکم در بارداری مفید می باشد.

 

درمان خانگی ترک بارداری

2-3 قطره روغن آرگان خالص رابا شکر قهوه ای ترکیب کنید و به آرامی بر روی شکم، باسن و ران ها ماساژ دهید تا ترک های‌ بارداری را درمان کند.

 

روغن آرگان ماسک طبیعی سفت کننده پوست صورت است

از جلوگیری از شل شدگی پوست و برای سفت کردن پوست صورت و گردن تان می توانید این ماسک روغن آرگان را تهیه کنید. بـه این صورت کـه یک قاشق روغن آرگان رابا سفیده 1 تخم مرغ و 3 قاشق شیر تازه ترکیب کنید و سپس دو قاشق چایخوری شکر بـه ان اضافه کنید.

 

این ترکیب روغن آرگان را روی گردن و صورت خود بمالید و حدود پنج دقیقه ماساژ دهید. سپس صورتتان را بشویید و با چند قطره روغن آرگان ماساژ دهید و مرطوب کنید. تاثیر این ماسک شما را شگفت زده خواهد کرد .

 

روغن آرگان لوسیون خانگی برای زیبایی و طراوت پوست اسـت

زیبایی و طراوت پوست نقش مهمی در زیبایی و سلامتی بدن خواهد گذاشت. روغن آرگان بهترین روغن برای لوسیون خانگی میباشد.

 

چهار قطره روغن آرگان رابا دو قطره عصاره گل رز یا گلاب ترکیب کنید و با پنبه روی پوست خود بزنید . پس از مدتی تاثیر زیبایی و طراوت ان روی پوست تان حیرت زده خواهید شد .

 

 

روغن آرگان ماسک روشن کننده پوست است

برای شفاف شدن و رو روشن شدن رنگ پوست صورت می توانید از یک ماسک خانگی روغن آرگان استفاده کنید .

 

ماسک روغن آرگان

برای شفاف شدن رنگ پوست….

 6 قطره روغن آرگان بـه همراه 1 قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری آبلیمو طبیعی رابا هم مخلوط کنید و 15 دقیقه روی پوست تان ماساژ دهید و سپس بشویید. پس از چندبار تکرار خواهید دید چـه تاثیر شگفت انگیزی در رنگ پوست تان داشته اسـت.

 

روغن آرگان درمان حساسیت و خارش پوست پس از اصلاح

روغن آرگان برای درمان حساسیت و خارش پوست پس از اصلاح در آقایان و اپیلاسیون در خانمها مفید می‌باشد.

یک یا دو قطره روغن آرگان را پس از اصلاح و اپیلاسیون بر روی پوست بمالید.

 

روغن آرگان نرم کننده طبیعی و فوق العاده پوست است

روغن آرگان بـه سرعت جذب پوست میشود و بدون این کـه چربی اضافی روی پوست شـما ایجاد کند بـه درخشندگی و لطافت فوق العاده پوست شـما کمک میکند. کافی چند قطره روغن آرگان را هر صبح و شب روی پوست صورت و گردن خود بمالید و اساژ دهید و درخشندگی و اثر ضد چروکی ان را بر پوست خود ببینید.

 

روغن آرگان یک آنتی اکسیدان قوی

آنتی اکسیدان های موجود در روغن آرگان با مالیدن بر روی پوست جذب بدن خواهد شد.

 

خواص روغن آرگان تا حدودی میدانید ولی با استفاده از روغن آرگان نشاط و شادابی مضاعف بـه پوست خود می دهید. وقتی به حمام رفتید 7 قطره از روغن آرگان رابه آب گرمی کـه در ان خودتان را می شویید اضافه کنید.

حدود 10 دقیقه تمام موها و بدنتان را آغشته به روغن آرگان کنید . این کار شما باعث میشود خاصیت ضد آنتی اکسیدانی روغن آرگان از طریق پوست جذب شود و پوست شـما بـه سهولت انواع ویتامین ها رابه خود بگیرد.

 

 

درمان چین و چروک دور چشم با روغن آرگان

ویتامین A و ویتامین E موجود در روغن آرگان علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست می تواند به کاهش چین و چروک های‌ دور چشم کمک کند.

 

کرم دور چشم آرگان

دریک ظرف کوچک 15 گرم روغن جوجوبا رابا 10 قطره روغن آرگان و 10 قطره روغن گل پامچال باهم ترکیب کنید، سپس 10 قطره روغن دانه هویج و 10 قطره روغن ویتامین E رابه ان اضافه کنید، این کرن را هر شب دور چشم ها بمالید تا هم چروک ها را درمان کند و هم سیاهی دور چشم را.

 

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان علاوه بر این‌که خواصی برای پوست دارد، خواص مؤثر دیگری نیز برای مو های‌‌تان فراهم میکند. بـه خواندن مقاله ادامه بدهید تا دراین رابطه بیش‌تر بدانید:

 

 

با موخوره‌ها برای همیشه خداحافظی کنید

افرادی کـه دوست دارند مو های‌‌شان را بدون ترس از موخوره شدن نوک موها بلند کنند، قطعا باید روغن آرگان را امتحان کنند. استعمال این روغن نیرومند بطور مرتب بر روی مو های‌‌تان میتواند کمک‌تان کند کـه از شر موخوره برای همیشه خلاص شوید. این روغن بـه تک تک تارهای مو نفوذ میکند، و ان‌ها را از درون تقویت میکند.

 

بـه این ترتیب موها سالم‌تر و بلندتر و ضخیم تر میشوند، بدون این‌که نوک موها هیچگونه آسیبی دیده باشند. فقط ان را بعنوان روغن ماساژ استفاده کنید. خاطرجمعی حاصل کنید کـه شامپو و نرم‌کننده‌ای کـه استفاده می‌کنید نیز حاوی همین روغن هستند تا فایده‌ی بیش‌تری ببرید.

 

مو های‌ فرفری را تحت نظارت نگه می‌دارد

روغن آرگان کـه سرشار اسـت از امگا۹ و اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین E، داروی مناسبی برای مو های‌ فرفری غیر قابل‌بازرسی اسـت. مو های‌ فرفری رابا مرطوب کردن بـه شیوه‌ای غیر روغنی، بـه اسانی نرم و صاف کنید و ان‌ها را تحت نظارت دربیاورید.

 

فقط چند قطره از روغن را کف دست‌تان بریزید، ان را روی مو های‌‌تان مالش دهید تا صاف شوند. خلاصه بگوییم کـه این روغن یک نرم‌کننده و حالت‌دهنده‌ی همیشه در معرض اسـت کـه میتوانید همیشه همراه خود داشته باشید!

 

سبب میشود کـه گیسوانی سالم و درخشان داشته باشید

موها هم درست مانند پوست، در معرض خسارات بیشماری هستند. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی نیز شرایط را بدتر میکند. روغن آرگان سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های‌ مختلف اسـت.

 

بهمین دلیل توانایی تقویت و صاف کردن مو و بازگرداندن درخشندگی طبیعی و نرمی ان‌ها را دارد. این روغن را روی مو های‌‌تان ماساژ بدهید و اجازه بدهید بـه مدت دستکم ۶۰ دقیقه بماند و سپس ان را شستشو دهید. شـما میتوانید این روش را بعنوان یک درمان مراقبت از موی هفتگی استفاده کنید.

 

مو های‌ آسیب‌ دیده را ترمیم میکند

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی سبب می شود کـه درخشندگی و سلامت موها از دست بروند، و بـه ان شدیدا آسیب وارد میکند. استفاده از این روغن میتواند در تقویت مو از فولیکول گرفته تا نوک موها کمک کند. آسیب‌ها ترمیم میشوند، موها یکبار دیگر قوی و هیدراته میشوند، ودر عین حال کشسانی و استحکام از دست رفته‌ی موها بازمی‌گردد.

 

 

روغن آرگان نرم کننده لب

روغن آرگان بعنوان نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی به درمان خشکی و ترک لب کمک می کند.

 

روغن آرگان تقویت و افزایش رشد ناخن

روغن آرگان یکی از بهترین روش های‌ طبیعی برای تقویت، افزایش رشد ناخن و درمان شکنندگی ناخن ها می‌باشد.

یک قطره روغن آرگان را بر روی ناخن ها بمالید و بگذارید بماند تا جذب ناخن شود، سپس با آب گرم خوب بشویید.

 

درمان طبیعی شورۀ سر اسـت

با ماساژ دادن این روغن روی پوست سر، شورۀ سر کـه در اثر خشکی پوست سر ایجاد شده‌ اسـت، رفع می شود. با ماساژ دادن این روغن روی پوست سر شروع کنید و بـه آرامی انگشتان دست خود رابه صورت دایره‌ای حرکت دهید. این فرآیند را تکرار کنید و بـه مرور میزان ماساژ را افزایش دهید، تا روغن کم‌کم در ریشه‌ها نفوذ کند.

 

حوله‌ای بزرگ و تمیز را در آب گرم غوطه‌ور کنید، آب اضافی ان را بگیرید و از این حوله برای پوشاندن مو و پوست سر استفاده کنید. با اینکار پوست سرتان قطعا هیدراته خواهد شد. سه بار در هفته این درمان را تکرار کنید تا زمانی کـه از شر شوره خلاص شوید.

 

بطور طبیعی موها را حالت می‌دهد

شـما میتوانید از این روغن مغذی غیر چرب و سبک وزن بجای محصولات کارخانه‌ ای پر از مواد شیمیایی استفاده کنید. فقط قبل از حالت دادن موها، از جمله صاف کردن ان‌ها و خشک کردن‌شان با سشوار، چند قطره از این روغن را استعمال کنید.

 

اینکار تضمین میکند کـه مو های‌‌تان از آسیب ناشی از حرارت ابزار آرایش مو در امان بماند. در عین حال، کمک میکند کـه در نهایت موهایی نرم و صاف داشته باشید کـه زیبایی ان دوام بیش‌تری هم دارد.

 

ماسک طبیعی برای آبرسانی و زیبایی موها اسـت

میتوانید از این روغن طلایی یک ماسک فوق العاده مو بسازید کـه بـه ماسک داغ مشهور اسـت. ابتدا ۲ قاشق غذاخوری روغن آرگان بـه علاوه ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام و ۲ قاشق غذاخوری روغن آووکادو رابه یک فنجان روغن نارگیل ویرجین اضافه کنید دودقیقه حرارت دهید تا گرم شود.

 

سپس اندکی مو های‌ سرتان را مرطوب کنید و پس از این کـه مطمین شدید روغن ها زیادی داغ نیستند کل مو های‌ سرتان رابا روغن گرم ماساژ دهید و یک کلاه پلاستیکی سرتان کنید و ۲۰ دقیقه در حمام بخار بمانید یا از سشوار با باد ملایم استفاده کنید. سپس یک شامپوی خفیف بـه موهایتان بزنید و با روغن آرگان سرتان را ماساژ دهید.

 

بعنوان یک نرم کننده قوی و طبیعی برای موهایتان عمل می کند

پس از شست و شوی موهایتان میتوانید چند قطره از این روغن جادویی بـه مو های‌ خود بزنید و حسابی ماساژ بدهید و درواقع آرگان تراپی کنید. میبینید کـه خشکی و وز موهایتان را می‌گیرد و پس از چند بار استفاده درخشانی و لطافت و نرمی خاصی بـه موهایتان می بخشد.

 

 

روغن آرگان باعث رشد بیشتر موی سر میشود

روغن آرگان خاصیتی دارد کـه خیلی سریع بین پولک های‌ مو نفوذ می کند و باعث افزایش مقاومت مو میشود. بهاینترتیب جلوی ریزش موی سر شـما را می‌گیرد ودر رشد مو تاثیر زیادی دارد. هم چنین بعنوان یک آبرسان قوی بـه مو عمل میکند و این خودش باعث سلامت و پایداری بیشتر موی سر میشود.

 

محافظ در برابر گرمای زیاد برای مو اسـت

گرما و حرارت زیاد می تواند آسیب زیادی بـه مو های‌ شـما بزند. مثلاً اگر از ان دسته خانم هایی هستید کـه مدام سشوآر و اتو مو استفاده می کنید و از آسیب و خشکی مو های‌ تان نگرانید کافی اسـت: قبل از این کـه بخواهید اتو مو بکشید چند قطره سخاوت مندانه از این روغن جادویی راب ه موهایتان بزنید و ماساژ دهید. این روغن نقش یک محافظ خوب دربرابر حرارت بالا را برای مو های‌ شـما بازی میکند.

 

درمان ترک کف پا با روغن آرگان

روغن آرگان برای درمان ترک پاشنه پا مفید می باشد، 2 قطره روغن آرگان را بر روی کف پا بمالید و جوراب پشمی بپوشید، بگذارید 20 دقیقه یا یک شب بماند و سپس پاها را بشویید.

 

خواص روغن آرگان برای سلامتی سطح کلسترول را کاهش می‌دهد

روغن آرگان غنی از استرول‌های‌ گیاهی «schottenol و spinasterol» اسـت کـه در هیچ روغن گیاهی دیگری یافت نمی شود. مطالعات نشان داده‌اند کـه این استرول‌های‌ گیاهی بـه کاهش التهاب بدن کمک می کند.

 

جذب کلسترول از طریق روده را نیز مهار میکند. هم چنین گردش خون را افزایش می دهد و بـه تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند. فیتواسترول‌ها اسیدهای چرب اشباع نشده‌ای هستند کـه باعث افزایش سطح LDL «کلسترول خوب» در بدن می شود.

 

بـه سلامت سیستم گوارش بدن کمک میکند

اگر دائما از سو هاضمه رنج می برید، از روغن آرگان استفاده کنید. این روغن باعث افزایش غلظت آنزیم پپسین در شیره‌ی معده می شود، بنابر این فرایند هضم را تسهیل میکند. روغن آرگان حاوی فلانوئید «زیست‌زردینه» اسـت، نوعی آنتی‌اکسیدان کـه باعث کاهش التهاب داخلی و خارجی میشود.

 

بـه پیش گیری از سرطان پروستات کمک میکند

روغن آرگان به دلیل دارا بود مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای ترمیم آسیب های‌ سلولی بسیار مفید و یاری رسان اسـت. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده اسـت روغن آرگان تقسیم سلولی در سرطان پروستات را کم میکند و از این رو جلوی پیشرفت بیماری را می گیرد.

 

 

چگونگی انتخاب روغن آرگان مناسب

 روغن مراکشی و روغن آرگان را یکی نیست و تفاوت دارند ، بـه این دلیل کـه  روغن مراکشی دارای مواد افزودنی اسـت. بنابر این روغن آرگان خالص را انتخاب کنید.

 

مواد تشکیل‌ دهنده را چک کنید

سعی کنید روغنی را تهیه کنید خالص باشد . مطمئن شوید کـه روغن آرگان شـما بـه هیچ عنوان دارای افزودنی نیست و این دقیقا بدان معنا اسـت کـه روغن نباید هیچ رایحه یا مواد نگهدارنده‌ای داشته باشد.

 

بسته‌ بندی روغن آرگان

روغن آرگان را باید بـه شکل خالص، تنها در بطری‌های‌ شیشه‌ای تیره بسته ‌بندی شود، زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نور طبیعی اتاق میتواند فواید این روغن را از بین ببرد.

به هیچ عنوان روغنی راکه دارای بطری پلاستیکی اسـت خریداری نکنید زیرا پلاستیک تاثیر منفی روی روغن آرگان خواهد گذاشت .

 

قیمت روغن آرگان

تولید روغن آرگان خالص کار سخت و پرهزینه ای میباشد و این یعنی نمی‌توانید ان رابا قیمت کم خریداری کنید. روغن آرگان را از برندهای معتبر تهیه نمایید تا دچار مشکلات عوارض روغن های قلابی نشوید و روغن خالص آرگان را بدست آورید.

 

رایحه روغن آرگان

روغن آرگان دارای عطر و بوی متفاوتی میباشد کـه در عرض چند دقیقه بعد از تماس با مو یا پوست ناپدید میشود. البته ممکن اسـت شما روغن آرگان بدون بو را خریداری کنید.

 

البته سعی کنید از روغنی استفاده کنید که رایحه طبیعی این روغن را دارد در مجموع از خرید روغنی کـه عطر و رایحه‌ی مصنوعی دارد پرهیز کنید.

 

 

بافت روغن آرگان

روغن آرگان با کیفیت لطیف و کمی غلیظ اسـت. این روغن سبک اسـت و سریع توسط پوست جذب میشود.

 

رنگ روغن آرگان

روغن آرگانی که برای اهداف آرایشی و سلامتی پوست مورد استفاده قرار میگیرد دارای رنگ طلایی روشن و کم‌ رنگ میباشد ؛ در حالی که روغن مورد استفاده در آشپزی کاملا طلایی رنگ اسـت.

 

شفافیت روغن آرگان

یکی از نشانه های روغن آرگان باکیفیت روشن و شفاف بودن آن است. وجود هرگونه رسوب، در روغن آرگان را حتی بـه مقدار کم را بررسی کنید. حضور ناخالصی‌ها در مقادیر کم نیز میتواند کارایی و اثربخشی این روغن ارزشمند و گران قیمت را را مختل کند.

 

نوع استفاده روغن آرگان

روغن آرگان در 2 نوع تولید میشود:

از روغن آرگان برای مصارف آشپزی و آرایشی استفاده میشود . اطمینان حاصل کنید کـه نوع مخصوص زیبایی ان را برای برنامه‌ی زیبایی خود انتخاب کنید نه نوع خوراکی روغن آرگان را…

پس روغن آرگان خوراکی داریم برای آشپزی و روغن آرگان آرایشی برای زیبایی و پوست….

 

نحوه‌ی استفاده از روغن آرگان

روغن آرگان برای التیام و بهبود سلامت پوست، مو و همین‌طور ناخن‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. که در موارد مختلف نحوه استفاده از این روغن را توضیح دادیم.

 

 

تقویت ابرو و مژه با روغن آرگان

روغن آرگان می تواند برای تقویت و افزایش رشد ابرو و همچنین برای تقویت مژه و بلندتر شدن مژه ها مورد استفاده قرار گیرد.

هر شب قبل از خواب یک قطره روغن آرگان رابه آرامی بر روی ابرو و مژه ها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روزبعد با آب خوب بشویید.

 

برای نرم کردن عمیق مو

فقط چند قطره از این روغن را روی موی شسته شده ماساژ بدهید و مو های‌ خودرا شانه کنید. اجازه بدهید تا زمانی کـه دوست دارید بماند تا بطور عمقی مو های‌‌تان را نرم کند.

 

روغن مازاد را رابا شامپویی ملایم شستشو دهید تا گیسوانی نرم و درخشان بـه دست بیاورید. برای بـه دست آوردن بهترین نتیجه، این روش درمانی را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

نرم کننده طبیعی موی سر

روغن آرگان بعنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی موی سر استفاده می شود، تحقیقات متعددی نشان داده که روغن آرگان حتی می تواند باعث تقویت و افزایش رشد مو شود.

 

نرم کننده مو آرگان

3 قطره روغن آرگان را بر روی موها و پوست سر به خوبی ماساژ دهید و بگذارید یک شب بر روی موها بماند، صبح روزبعد با آب و شامپو بشویید.

 

درمان موهای خشک و شکننده با روغن آرگان

اگر مو های شما خشک و شکننده هستند می توانید از روغن آرگان برای درمان ان ها استفاده کنید، همچنین روغن آرگان برای درمان شوره سر و ریزش مو مفید می باشد.

10 قطره روغن آرگان رابه خوبی بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید و سپس یک کلاه بافتنی بپوشید، بگذارید یک شب بماند و روزبعد با آب گرم و شامپو بشویید.

 

برای کاهش نشانه‌ های‌ ترک‌ های‌ پوستی

4 قطره روغن آرگان را روی کف دست‌تان بمالید و روغن را در ناحیه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید و بـه آرامی و با حرکات دایره‌ای شکل ماساژ دهید. از روغن آرگان بطور منظم برای محو کردن و بهبود ترک‌های‌ پوستی استفاده کنید و منطقه‌ی آسیب‌دیده را نرم کنید.

 

برای آبرسانی پوست با روغن آرگان

4 تا 5 قطره از روغن آرگان را روی صورت و گردن خود بمالید. با استفاده از نوک انگشتان‌ و با حرکات مدور بـه سمت بالا، پوست را ماساژ بدهید تا مرطوب شود. این روش را 2 بار در روز انجام دهید و برای داشتن پوستی نرم و براق تکرار کنید.

 

برای نرم و زیبا کردن ناخن‌ها

۱ قاشق چایخوری از این روغن را داخل یک کاسه‌ی کوچک بریزید. انگشت اشاره‌تان رابه آرامی در روغن بزنید و ان را روی ناخن‌ها بمالید. اینکار را روزی یکبار ترجیحا قبل از رفتن بـه رخت خواب انجام دهید تا بتوانید ناخن‌هایی سالم و شفاف داشته باشید.

 

طریقۀ ذخیره کردن و نگه‌داری روغن آرگان

روغن آرگان بعنوان یک داروی گیاهی مفید برای پوست و مو و ناخن بسیار ارزشمند است. قیمت بالای روغن ارگان باعث شده که در نگهداری و استفاده ازش دقت بیشتری بخرج بدهیم.

 

برای نگهداری صحیح از روغن آرگان بهتر است موارد زیر را انجام دهید تا کیفیت این روغن افت نکند. روغن آرگان را دریک مکان تاریک و خنک و بطور کامل دور از گرما و نور نگه دارید.

 

از یک بطری یا ظرف شیشه‌ای برای نگهداری روغن آرگان استفاده کنید زیرا کـه ظروف فلزی یا پلاستیکی ممکن اسـت عناصری داشته باشند کـه می توانند تاثیر منفی روی روغن آرگان بگذارند.

 

 

روماتیسم و روغن آرگان

استفاده موضعی از روغن آرگان می تواند برای درمان آرتروز و درد های‌ روماتیسم مفید باشد.

 

روغن آرگان : دیابت و قند خون

تحقیقات نشان داده که روغن آرگان می تواند با افزایش انسولین سطح قندخون افراد دیابتی را کاهش دهد.

 

طبع روغن آرگان

روغن آرگان غنی از ویتامین A و ویتامین E می‌باشد، همچنین رغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان، اسید های‌ چرب امگا 6 و اسید لینولئیک می‌باشد.

روغن آرگان را بیشتر برای تهیه انواع شامپو، صابون و لوازم آرایشی استفاده میکنند.

 

عوارض و مضرات روغن آرگان

روغن آرگان ممکن است در برخی افراد باعث بروز واکنش های‌ آلرژیک شود. درصورت مصرف خوراکی، روغن ارگان ممکن است باعث ناراحتی های‌ گوارشی از جمله کاهش اشتها، تهوع و یا اسهال شود.

 

منبع : تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied