شمانیوز
شما نیوز

اعطای وام 12 میلیون تومانی کرونا به شرکت های حمل و نقل

محمد اسلامی اظهار کرد که همزمان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند تا با پرداخت بیمه کارکنان خود، مشاغل شان را حفظ کنند و کسی بیکار نشود.

اعطای وام 12 میلیون تومانی کرونا به شرکت های حمل و نقل

محمد اسلامی اظهار کرد که همزمان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند وام ۱۲ میلیون تومانی دریافت کنند تا با پرداخت بیمه کارکنان خود، مشاغل شان را حفظ کنند و کسی بیکار نشود. محمد اسلامی در گفت و گویی با اعلام آمادگی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حمل و نقل آسیب دیده از ویروس کرونا در ماه جاری گفت: این شرکت‌ها که شامل شرکت‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای هستند و موسسات خصوصی زیرمجموعه آن‌ها پس از معرفی اکثراَ پیامک هایشان را از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی دریافت کردند و با دستور رئیس جمهور باید مبالغ تسهیلاتشان را در تیرماه از بانک‌های عامل دریافت کنند.

 

این شرکت ها تسهیلات کرونا دریافت می کنند

وی درباره میزان سقف تسهیلات برای هر یک از شرکت‌ها افزود: هر فرد و شرکت بسته به حجم فعالیت، نیروی انسانی و سرمایه و نقشی که در حمل و نقل دارد تسهیلات دریافت می‌کنند.

آقای اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر شرکت‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای، فرودگاه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل فرودگاهی هم از ویروس کرونا آسیب جدی دیدند، گفت: شرکت‌های حمل و نقل هوایی و ریلی بیشترین سهم را از دریافت تسهیلات دارند و پس از آن شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای و موسسات و شرکت‌های حمل و نقل مسافری فعال تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این تسهیلات از محل منابع ۷۵ میلیارد تومانی که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از خانواده‌ها و مشاغل آسیب پذیر تصویب کرد پرداخت می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد این تسهیلات کمک کند که شرکت‌های حمل و نقل بتوانند سرپا بمانند و به فعالیت شان ادامه دهند و متعهد باشند که کسی را از کار برکنار نکنند.

آقای اسلامی تصریح کرد: اگر مشاهده شود که شرکتی نیرو‌های کاری خود را تعدیل یا برکنار کرده است تسهیلاتی که به آن‌ها داده شده و امتیازاتشان لغو می‌شود و تصمیمات دیگری برای آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پس از حمایت از خانواده‌ها اکنون نوبت پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب پذیر از کرونا رسیده است، گفت: اکنون رانندگان اتوبوس‌های بین شهری، می‌توانند ۶ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت از بانک‌های عامل دریافت کنند.

وی به رسانه ملی گفت: همزمان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند تا با پرداخت بیمه کارکنان خود، مشاغل شان را حفظ کنند و کسی بیکار نشود

 

منبع : رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied