شمانیوز
شما نیوز

روی صورتتان ژلاتین بسازید+ طرز تهیه

ژلاتین یکی از بهترین چیزهایی است که دوستداران نگهداری پوست باید در کنار خویش داشته باشند تا با آن انواع ماسک صورت های پیل آف( جدا شدنی از پوست) را امتحان کنند. در این مطلب با طرزتهیه انواع ماسک صورت با ژلاتین آشنا خواهید شد.

روی صورتتان ژلاتین بسازید+ طرز تهیه

ژلاتین یکی از بهترین چیزهایی است که دوستداران نگهداری پوست باید در کنار خویش داشته باشند تا با آن انواع ماسک صورت های پیل آف( جدا شدنی از پوست) را امتحان کنند. در این مطلب با طرزتهیه انواع ماسک صورت با ژلاتین آشنا خواهید شد. ژلاتین از استخوان و پوست های حیوانی به دست می آید و یک ماده کلاژن ساز و جوان کننده برای پوست به شمار می رود. ژلاتین میتواند با موادی که برای سلامت و زیبایی پوست موثر هستند مخلوط شده و هرشخصی طبق نیاز های خود از آن استفاده کند.ژلاتین می تواند با دیگر مواد خوب برای زیبایی پوست مخلوط شده و هرشخصی طبق نیاز های خود از آن استفاده کند. در مقاله زیر با طرزتهیه انواع ماسک صورت با ژلاتین آشنا خواهید شد.

آب و ژلاتین

آب و ژلاتین پایه ترین ماسک صورت با ژلاتین است و میتواند الودگی ها را از سطح پوست پاک کند. معمولا آلودگی ها در منافذ پوست جمع می شود و شوینده ها قادر به پاک کردن آن نیستند و اگر استفاده از اسکراب برای پوست حساس شما زیاد خشن است، این ماسک گزینه ای عالی برای شما خواهد بود.

ماسک شیر و ژلاتین

تهیه ماسک شیر و ژلاتین بسیار ساده است. افزون بر این، این ماسک در قیاس با محصولات گرانبها موجود در بازار که برای مبارزه با سختی های پوستی به فروش می رسند، بسیار ارزان قیمت است.

از ماسک شیر و ژلاتین روی هر نوع پوستی میتوان استفاده کرد، برای این که تغییری در pH ایجاد نکرده یا باعث خشکی بیش از حد نمی شود.

همچنین، از این ماسک میتوان بعنوان مکملی برای لایه برداری استفاده کرد، برای این که به خلاصی یافتن از شر سلول های مرده پوست کمک می کند.

ماسکی طبیعی برای دانه های سر سیاه پوست

2 قاشق غذاخوری ژلاتین بدون عطر و طعم

4 قاشق غذاخوری شیر

ژلاتین را درون ظرفی که امکان استفاده از آن در مایکروویو وجود دارد ، بریزید و شیر را به آن اضافه نموده و ترکیب کنید.

این ترکیب را داخل مایکروویو قرار داده و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 ثانیه گرم شود.

پس از آن، اطمینان حاصل کنید که این ترکیب برای استفاده به میزان کافی خنک شده است. درصورتی که اینگونه است، آنرا روی پوست صورت خویش بمالید.

درصورتی که تصمیم دارید ترکیبی رقیق تر داشته باشید تا استفاده از آن روی صورت راحت تر باشد، شیر بیشتری به آن اضافه کنید.

چنانچه صورت خویش را آرایش نموده اید ، نخست آنرا پاک کنید. صورت خویش را با آب گرم و یک صابون خنثی شست و شو دهید.

آنگاه، ماسک را روی تمام صورت خود بمالید. روی قسمت هایی که دانه های سر سیاه وجود دارند، بیشتر تمرکز کنید.

اجازه دهید ماسک به مدت 40 دقیقه خشک شود، آنگاه آنرا از روی صورت خود بردارید. از لبه ها شروع کنید و به طرف داخل حرکت کنید.

در پایان، از یک کرم صورت یا تونیک آب رسان استفاده کنید. سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک ژلاتین و گلیسیرین

دو شیوه شفابخش و بسیار موثر استفاده از ژلاتین برای پوست صورت وجود دارد که در هر دو شیوه این ماده هم سبب غلظت و چسبندگی دیگر مواد مورد استفاده صورت، و هم برای بازگردانیدن نرمی و لطافت پوست استفاده می شوند.استفاده از ژلاتین بدون عطر و مزه است و دیگری با ژلاتین ترکیب شده( نامحلول) یا ژله که از ترکیب گلیسیرین و نشاسته تهیه شده است.

در اینها یک ماده باارزش برای تهیه لوازم آرایش خانگی وجود دارد. نشاسته و قدری آب و گلیسیرین که بصورت ژله غلظت پیدا کرده باشند هرگونه ذرات ریز و پایدار در محلول را( مثل ذرات چربی در شیر) به یکدیگر می چسباند و بصورت ماده ای ژله مانند در می آورد.

همینطور این ترکیب ژله ای میتواند برای رهایی از انواع مختلفی از التهابات پوستی به کار رود. همچنین این ترکیب نیازی به مراقبت در یخچال ندارد و میتواند بعنوان یک غلیظ کننده اصلی و ذخیره برای استفاده در هر نوع مواد مصرفی صورت و یا کرم های خانگی صورت استفاده شود.

دو قاشق چایخوری از نشاسته خشک را با یک قاشق غذاخوری آب و مقدار کمی گلیسیرین خوب مخلوط کنید. این سه ماده را داخل ظرف غیر آلومینیومی ریخته و حرارت دهید تا مواد بافتی مثل فرنی پیدا کند.

آنگاه از روی حرارت برداشته و پیش از این که سرد شود آنرا درون ظرف دهان گشادی که درپوش داشته باشد ریخته و برچسب بچسبانید و هر دفعه به اندازه 1 قاشق چایخوری تا یک قاشق غذاخوری با مواد مورد استفاده صورت و کرم استفاده کنید.ماسک ژلاتین برای رفع جوش های سرسیاه و شفافیت پوست

ماسک صورت ژلاتین، عسل و روغن زیتون 

این ماسک برای جلوگیری و کاهش چروک و نقاط سیاه روی پوست عالی است.

 یک قاشق غذا خوری ژلاتین( با روش بن ماری آب کنید)

1 قاشق چای خوری عسل

1 قاشق چای خوری روغن زیتون 

تمام مواد را مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانیکه ماسک غلیظ و یکدست حاصل شود و بعد از آن ماسک حاصل شده را روی صورتتان اعمال کنید و بگذارید تا خشک شود و پس از 20 دقیقه شست و شو دهید.

ماسک صورت ژلاتین و عسل

در یک ظرف کوچک، نصف قاشق چای خوری پودر ژلاتین، 1 قاشق چای خوری عسل خام و 1 قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی را مخلوط کنید. همه آن ها را خوب مخلوط کنید. با استفاده از یک براش آرایشی، آنرا روی صورت خویش بمالید، از تماس با چشم جلوگیری کنید.

آنگاه به مدت 10- 15 دقیقه صبر کنید و بعد از آن نخست به آرامی با آب گرم بشویید، بعد از آن با آب سرد. در پایان پنبه اغشته به عصاره ارگانیک رز را به پوستتان بزنید و آنگاه 3- 4 قطره روغن آرگان را برای مرطوب شدن پوستتان استفاده کنید. شما میتوانید این کار را هرروز انجام دهید تا پوستی نرم و صاف داشته باشید.

ماسک صورت ژلاتین، ماست و آرد برای پوست های چرب

این ماسک خواص ضد پیری داشته و برای نرمی پوست، لایه برداری، از بین بردن جوش های سر سیاه و درخشندگی پوست مناسب است.

یک قاشق چایخوری ژلاتین

یک قاشق چایخوری ماست

یک قاشق چایخوری آرد

۱. ژلاتین و ماست را درون یک ظرف با هم مخلوط کنید.

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

بهتربن ونزدیکترین دندانپزشکی رو پیدا کن

۲. آنگاه، آرد را به ترکیب اضافه نموده و آن ها را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیری یکدست بدست آید.

۳. ترکیب را روی صورت خویش مالیده و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند. آنگاه ماسک را از روی صورت خود برداشته و صورت خویش را بشویید.

ماسک برای چین و چروک پوست خشک با خامه

کسانی که پوست خشک دارند، با شنیدن صداهای خشک و قرمزی اشنا نیستند.

ژلاتین- 2 قاشق چایخوری؛

خامه ترش- 1 قاشق غذاخوری. قاشق

ویتامین E- 1 قطره؛

آب گرم- یک سوم شیشه

ژلاتین را با آب گرم بریزید و برای تورم ترک کنید. بعد از ترکیب شدن تورم و سرد شدن ، کرم خامه ای و ویتامینe را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی پوست صورت قرار دهید و از منطقه اطراف چشم جلوگیری کنید. این ماسک را میتوان برای 20- 40 دقیقه نگه داشت. آنگاه بعنوان یک فیلم شست و شو داده شود و یک کرم بر روی پوست بمالید.

ماسک صورت ژلاتین و لیمو برای پوست های معمولی

برای پوست های حساس مناسب نیست!

از این ماسک میتوانید برای سفید کردن ، رطوبت رسانی، پاک سازی و درخشندگی پوست استفاده کنید.

یک قاشق چایخوری ژلاتین

یک قاشق چایخوری لیمو

۱. ژلاتین و لیمو را داخل یک ظرف ریخته و آنها را خوب با هم مخلوط کنید. آنگاه قدری آب برای رقیق کردن به ترکیب اضافه کنید.

۲. ترکیب را روی صورت خویش مالیده و بگذارید به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه باقی بماند. بعد از آن، ماسک را از روی صورت خود بردارید.

۳. از این ماسک میتوانید دو دفعه در هفته استفاده کنید.

ماسک لایه بردار زغال

ژلاتین نصف قاشق چای خوری

آب مقطر نصف قاشق چای خوری

زغال فعال نصف قاشق چای خوری

ترکیب کردن ژلاتین و زغال فعال در یک ظرف و گذاشتن نصف قاشق چای خوری از پودر ژلاتین و زغال فعال در یک ظرف  ، اضافه کردن آب مقطر گرم، اضافه کردن یک قاشق چایی خوری آب مقطر داغ به ترکیب و مخلوط کردن ترکیبات با هم.

به کار بردن ماسک روی پوست صورتتان تنها ۱ بار در هفته

تمیز یا کثیف بودن پوست صورت شما پیش از استفاده از ماسک می تواند تاثیر گذار باشد، همچنین شما می توانید با گذاشتن حوله گرم روی منفذهای صورتتان پیش از استفاده از ماسک پوستتان را تمیز کنید و آنگاه ماسک را در سراسر صورتتان به کارببرید.

همچنین از به کاربردن ماسک نزدیک چشم ها و ابروهایتان خودداری کنید. حتماً این ماسک را روی پوست کاملاً خشک و تمیز استفاده کنید. بعد از آن صبوری به خرج دهید تا ماسک تأثیر خویش را روی پوستتان بگذارد. بعضی اوقات ماسک را روی صورتتان چک کنید.

بر اساس دستورالعمل بالا این ماسک لایه بردار را تنها روی پوست خشک استعمال کنید. احتمالا شما روی پوست صورتتان حسی مانند گزیدن یک حشره کوچک احساس کنید، ولی صبور باشید زیرا پوست شما درحال بهبود است و عکس العمل نشان میدهد. آنگاه می توانید صورتتان را با آب گرم بشویید.

منبع: بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied