شمانیوز
شما نیوز

با کدام گیاهان موهایمان را نرم و نازک کنیم

اعتیاد به معنای لغوی عادت کردن، خوی کردن به چیزی و پیاپی خواستن چیزی می باشد، و در این مقال مورد بحث، مواد مضری است، که آدمی به آن اعتیاد داشته باشد ، جز زیان و عواقب دردناک، سودی بر آن مرتب نیست.

با کدام گیاهان موهایمان را نرم و نازک کنیم

اعتیاد به معنای لغوی عادت کردن، خوی کردن به چیزی و پیاپی خواستن چیزی می باشد، و در این مقال مورد بحث، مواد مضری است، که آدمی به آن اعتیاد داشته باشد ، جز زیان و عواقب دردناک، سودی بر آن مرتب نیست. از جمله این مواد زیانبار می توان از توتون، تنباکو در اشکال مصرفی سیگار، چیق، قلیان، پیپ و نظایر آنها نام برد، استعمال دخانیات، نه تنها سودی در برندارد، بلکه برای سلامتی آدمی نیز بسیار خطرناک است. متاسفانه شایعات پوچ و بی معنی بر مصرف سیگار دامن زده است، گروهی به گمان اینکه کشیدن و دود کردن سیگار خستگی بدن را مرتفع، افکار را متمرکز و اعصاب را آرامش می بخشد، تن به چنین اعتیادی می دهند. گروه دیگر به خیال اینکه، دود کردن سیگار رویاانگیز است، از آن استفاده می کنند، و عده ای نیز فکر می کنند، وجود سیگار در لای انگشتان، شخصیت آدمی را در نزد دیگران بالا می برد، بدام افسونگرانه این سوغاتی تمدن می افتند.

چنین حرفهای بی بنیادی وقتی در جامعه و بخصوص در میان نسل جوان رواج پیدا می کند، گروهی را به دنبال خود می کشد، و به دام می اندازد، به تصوراینکه مصرف این قبیل مواد شیطانی و زهرآگین، سودی برایشان بهمراه می آورد. در صورتیکه دود سیگار مضراتی بس بزرگ و مرگ آور دارد، و مصرف تدریجی آن نه تنها اعضای بدن آدمی را به جرم سمی نیکوتین آلوده ساخته، عامل بروز بیماریها در بدن شده، به چشم آسیب می رساند، بلکه سلامت موها را نیز متدرجاً به خطر می اندازد.

ورود دود سیگار، انواع سرطانها از جمله سرطان لب، دهان، حنجره، نای، معده، مثانه و غیره را با خود به ارمغان می آورد، دندانهای سالم را به خرابی می کشد، و اعصاب را مختل و شخص را عصبی می نماید.

برای شناخت رابطه سیگار با سرطان، آمیفزم، تصلب شرائین و زیانهای مغزی توصیه می کنیم، که نشریات انجمن بین المللی مبارزه با مسکرات و مخدرات که مهر تأیید منابع علمی جهان را با خود دارد، مطالعه نمائید.

همچنانکه انجمن بین المللی مبارزه با مسکرات و مخدرات در نشریه ی خود، به شرح دقیق مضرات سیگار در رابطه با پیدایش سرطان، پرداخته است، و ما خواندن آن را توصیه کردیم، فزون بر سرطان زایی، مواد نیکوتین و قطران موجود در انواع توتون، که سوداگران این محصولات آنها را در بسته بندی هایی زیبا و چشم فریب عرضه می کنند، معتادین این قبیل مخدر ات، هرگز روی سلامتی را به خود نمی بیند، و در میان اشخاصی که بیشترین ریزش موها را دارند، آمار سیگاریها رقم بسیار بالایی را نشان می دهد. دود سیگار از هر مسیری که می گذرد، سلامتی آن قسمت را نیز با خود می برد، و برجایش چیزی جزبیماری باقی نمی گذارد.

هنگام کشیدن سیگار و خارج کردن دود آن از دهان، یا خروج خود بخودی دود سیگار موقع روشن بودن، یعنی سوختن توتون و گلیز (کاغذ سیگار)، دود از لابلای موها می گذرد، و محیطی خفقان آور برای پوست و موهای سر فراهم می آورد. به همان میزانی که موها در هوای آزاد و فرح بخش باغات و هوای روحپرور کوهستانی، احساس شادابی و سلامت صدچندان می کند، بهمان میزان قرار گرفتن پوست و موی سر در مقابل انواع دودهای سیگار و غیره، حالت پوست و موهای شخصی را پیدا می کند، که سرش را در مقابل لوله اگزوز ماشین قرار دهد، که نتیجه آن حالت خفگی است. بنابراین موهای سر از خارج و داخل بدن به وسیله دود سیگار آسیب می بیند. دود سیگار علاوه بر شخص معتاد، دیگران نیز به انواع سرطانها مبتلاء می سازد.

حشیش و ماری جوانا نیز از دیگر مواد مخدر می باشند، که مرفین، کوکایین، تریاک و هروئین درصدرآنها قراردارد.

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied