شمانیوز
شما نیوز

۸ خوراکی که قد کودکان را یک دفعه می رویاند

در شرایطی که اندازه قد انسان تا حد زیادی با ژنتیک در ارتباط است، دریافت مواد مغذی به میزان کافی از رژیم غذایی قطعا برای رشد و نمو مناسب امری ضروری محسوب می شود.

۸ خوراکی که قد کودکان را یک دفعه می رویاند

در شرایطی که اندازه قد انسان تا حد زیادی با ژنتیک در ارتباط است، دریافت مواد مغذی به میزان کافی از رژیم غذایی قطعا برای رشد و نمو مناسب امری ضروری محسوب می شود، به عنوان پدر و مادر همه ما میخواهیم که قد کودکانمان کوتاه نماند و همچنین استخوان هایشان رشد خوبی داشته باشند و سالم بمانند و همیشه این سؤال برایشان پیش می آید که چه مواد غذایی می تواند این خواسته آن ها را برآورده کند در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با مواد غذایی که به رشد استخوان ها و بلند شدن قد کودکانمان کمک می کند اشنا شوید، مهم ترین قدم، برای رشد قد کودکانمان داشتن رژیم غذایی سالم، کنترل قند خون و حفظ وزن در حالت ایده آل است.

مواد غذایی سالم برای رشد قد کودکان

مواد غذایی بسیاری وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان همه ی مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز کودک را تامین کرد که در ادامه به معرفی مواد غذایی و تغذیه برای رشد قد کودک خواهیم پرداخت.

۱) شیر

شیر بهترین منبع برای دریافت کلسیم و فسفر است که برای سلامت استخوان ها و دندان ها مفید است. همچنین ویتامین D که در شیر وجود دارد برای سلامت استخوان ها ضروری است.

همچنین شیردارای پروتئین، ویتامینA، ویتامین های گروهB مخصوصا ب۲، ب۶و ب۱۲ است که تا دو سالگی به طور کامل در شیر مادر موجود است.

پس از آن هم می توان هر روز یک یا دو لیوان شیر به کودک داد. استفاده از شیرهای غنی شده می تواند علاوه بر بهبود رشد قد حافظه ی کودک را هم تقویت کند.

۲) ماست

ماست هم ماده ای است که هم می تواند به سلامت استخوان ها کمک کند و هم انرژی کودک را بالا می برد. همچنین با داشتن با باکتری های خوب سیستم ایمنی کودک تقویت می شود. همچنین دارای کلسیم، پروتئین و ویتامین ب و فسفر است و بسیاری از کودکان از خوردن ماست لذت می برند.

۳) تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا و ویتامیت ب و اسیدهای چرب امگا۳، آهن و فولات برای رشد کودک بسیار ضروری است. معمولا پزشکان پس از ۶ ماهگی به والدین توصیه می کنند. هر روز زرده ی تخم مرغ آب پز شده برای کودک داده شود. و پس از دو سالگی هم تخم مرغ کامل آب پز شده برای کودک بسیار مفید می باشد.همچنین می توان آن را به صورت املت یا نیمرو مورد استفاده قرار داد.

۴) ماهی

ماهی سرشار از ویتامین ب و پروتئین و اسید چرب امگا۳ که برای مغز مفید می شد همچنین برای قلب نیز مفید است. و از افسردگی جلوگیری می کند ماهی تن و سالمون برای کودکان بسیارمفید است. والدین می توانند در هفته دو بار به کودک خود ماهی بدهند.

۴) کلم بروکلی

موادی که دارای فیبر می باشند برای کودکان در حال رشد بسیار ضروری می باشد. کلم بروکلی یکی از موادی است که دارای فسفر، پتاسیم، آهن، روی، اسیدفولیک، منیزیم و یتامین ب است که می توان آن را هم به صورت خام و هم بخارپز در دستور غذایی کودک قرار داد. اگر کودکی طعم کلم بروکلی را دوست ندارد می توان آن را در سوپ یا غذای کودک ریخت و به او داد.

۵) آجیل

استفاده از آجیل هایی مانند بادام زمینی، بادام، گردو، پسته در رژیم غذایی کودک می تواند درافزایش قد کودک سهیم باشد. می توان در میان وعده ی کودک از آجیل استفاده کرد.

۶) سبزیجات و میوه ها

منبع بسیاری از ویتامین ها، آهن و املاح و موادمغذی لازم برای بدن کودک می باشد که باید در رژیم غذایی کودک قرار داده شود. اسفناج یکی از بهترین سبزیجاتی است که دارای مواد مغذی است و می تواند به افزایش رشد قد کودک کمک کند.

۷) گوشت ها

پروتئین موجود در گوشت ها هم می تواند در رشد قدی کودک موثر باشد می توان در هفته یک یا دو وعده گوشت قرمز و یک یا دو وعده گوشت مرغ را در دستور غذایی کودک قرار داد.

۸) سویا

سویا دارای فیبر، پروتئین، کربوهیدرات و ویتامین است که منبع کامل برای سلامتی بدن محسوب می شود. سویا در سلامت استخوان ها هم نقش مهمی ایفا می کند.

 

منبع : ساعدنیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied