شمانیوز
شما نیوز

روش ساده و خانگی که موهای سرتان را تقویت می کند

ویتامینه کردن مو روشی است که در آن با کمک کرم ویتامینه یا ماسک موی خانگی به مو‌های آسیب دیده ویتامین و رطوبت داده می‌شود تا سریع‌تر سلامت و درخشندگی خود را بازیابند.

روش ساده و خانگی که موهای سرتان را تقویت می کند

رنگ کردن، مخصوصا دکلره کردن مو‌ها می‌تواند باعث آسیب ساقه‌های مو شود و در نتیجه مو‌ها خشک و شکننده شوند. یکی از راه‌های توصیه شده برای تقویت مو‌ها، رساندن ویتامین‌های لازم به مو است تا بتواند خود را باز سازی کند. برای این کار شما می‌توانید با مصرف مکمل‌ها و مواد غذایی که حاوی ویتامین‌های لازم برای مو و تقویت موها مفید است، به سلامت موی خود کمک کنید. در عین حال با روش ویتامینه کردن مو می‌توانید خیلی سریع ظاهر آسیب‌دیده موهایتان را اصلاح کنید. در ادامه این مطلب تقویت موها مفید است.

ویتامینه کردن مو چیست؟

ویتامینه مو روشی است که در آن با استفاده از ماسک‌های مو و کرم‌های تقویت کننده به بهبود مو‌های آسیب دیده کمک می‌کنند. ویتامینه تخصصی مو روشی سالنی است که باید در آرایشگاه و توسط آرایشگر حرفه‌ای انجام شود، اما شما در خانه نیز می‌توانید با ماسک مو‌های خانگی یا پکیج‌های آماده برای ویتامین رساندن به مو‌های خود اقدام کنید. هنگام تهیه محصولات آماده به این نکته توجه کنید که ویتامینه، با کراتین یا بوتاکس متفاوت است. محصولات ویتامینه مو اغلب شامل بیوتین و ویتامین‌ ای هستند.

معایب و فواید ویتامینه کردن مو

ویتامینه مو باعث می‌شود قسمت‌های آسیب دیده مو موقتا ترمیم شده و موهایتان تقویت شود. همچنین کمک می‌کند موهایتان شکل و حالت بهتری گرفته و درخشان و شفاف به نظر برسند. در محصولاتی که برای این کار استفاده می‌شود مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین‌هایی وجود دارد که جذب ساقه مو شده و کمک می‌کند مواد مغذی به کوتیکل مو برسد. برخی از محصولات ویتامینه می‌تواند به رفع کم حجمی و ریزش مو نیز کمک کند. ویتامینه کردن مو همچنین مقاومت مو در برابر شرایط نامطلوب محیطی مثل هوای آلوده را بالا می‌برد.

عوارض ویتامینه مو

ویتامینه کردن مو ضرری به مو نمی‌رساند، اما نباید توقع داشه باشید که اثری عمقی یا طولانی مدت بر مو‌ها بگذارد. در واقع جذب ویتامین به وسیله ساقه مو چندان عملی نیست و ویتامینه کردن مو تنها مو‌ها را از خشکی در آورده و آن را حالت پذیر و درخشنده می‌کند و بعد از مدتی دوباره به حالت قبل باز می‌گردد. در واقع بهتر است ویتامین‌ها را از طریق مواد غذایی دریافت کرده و حتی الامکان از رنگ کردن، دکلره کردن و دیگر روش‌های زیبایی آسیب زننده به مو اجتناب کنید.

چگونه موی خود را ویتامینه کنیم؟

  • برای ویتامینه کردن مو باید ابتدا مو‌های خود را با شامپو شسته و کاملا آبکشی نمایید.

  • سپس موهایتان را به آرامی خشک کرده و ۸۰ تا ۹۰ درصد رطوبت آن را بگیرید.

  • موهایتان را تقسیم بندی کنید.

  • می‌توانید ابتدا قدری سرم تقویت مو به مو‌ها زده و آن‌ها را ماساژ دهید.

  • حال کرم ویتامینه را روی دست ریخته و همه قسمت‌های ساقه مو را به آن آغشته کنید. (مراقب باشید مواد به ریشه مو نرسد.)‌

  • می‌توانید لایه‌های موی آغشته به کرم ویتامینه را با فویل بپوشانید یا یک کلاه رنگ روی سر خود بکشید.

  • به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه مو‌ها را به حال خود رها کنید. (در سالن‌های آرایش حدود بیست دقیقه از فاصله سی سانتی متری به مو بخار داده می‌شود.)

  • موهایتان را با آب سرد آبکشی کرده و با سشوار خشک کنید.

چند روش خانگی برای ویتامینه کردن مو

ویتامینه کردن با آب جعفری

حدود یک فنجان آب جعفری تازه را با روغن زیتون ترکیب کنید. این مایع را به ساقه و ریشه موی خود زده و به آرامی ماساژ دهید. حال موهایتان را یک ساعت با یک حوله گرم بپوشانید. سپس مو‌ها را بشویید.

ویتامینه مو با شیر نارگیل

شیر نارگیل را با روغن زیتون مخلوط کرده و آن را به خوبی بر روی ساقه مو‌های خود بمالید. سپس با کلاه رنگ مو‌های خود را پوشانده و ۲۰ دقیقه (ترجیحا در حمام بخار گرفته) صبر کرده و بعد مو‌های خود را بشویید. هر چند روز یک بار از این مخلوط برای تقویت مو‌های خود استفاده کنید.

ویتامینه کردن مو با آلوئه ورا و گوجه فرنگی

آب دو عدد گوجه فرنگی را گرفته و با کمی ژل آلوئه‌ورا و عسل به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به ساقه و ریشه مو زده و چند دقیقه ماساژ دهید. سپس مو‌های خود را با حوله بپوشانید و ۴۵ دقیقه فرصت دهید تا اثر کند. بعد مو‌ها را بشویید.

تفاوت ویتامینه و بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو نیز برای احیا و ترمیم مو‌های آسیب دیده استفاده می‌شود. در واقع بوتاکس نوعی ویتامینه است که موجب صافی مو هم می‌شود. در روش بوتاکس، مو به وسیله سرنگ با مایعی که حاوی انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، آمینو اسید و لیپید‌ها است، آغشته می‌شود. بعد از ۴۵ دقیقه مو شسته شده و با سشوار یا اتو صاف می‌شود. بوتاکس عوارض کمتری نسبت به کراتینه مو دارد و مانند ویتامینه و بر خلاف کراتین، از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

ویتامینه کردن مو چه تفاوتی با کراتینه دارد؟

در روش کراتینه، مو‌ها با مواد شیمیایی صاف و لخت می‌شوند. اثر کراتینه مو تا ۶ ماه باقی می‌ماند. در این روش ماده کراتین به پیاز مو نفوذ کرده و موجب استحکام و سلامت مو می‌شود. ویتامینه تنها موجب نرمی و درخشندگی مو شده و تاثیر زیادی در صاف شدن مو ندارد. اثر تقویت کنندگی و درمانی ویتامینه بیشتر است و عوارض کمتری دارد. اما مو‌های کراتین شده بسیار لخت و صاف می‌شوند.

بسیاری از موادی که برای کراتینه مو استفاده می‌شود شیمیایی بوده و بوی بدی دارد و ممکن است موجب خارش پوست سر شود.

سخن آخر

اگر موهایتان به دلیل استفاده زیاد از رنگ مو یا دکلره خشک و آسیب دیده شده اند، ویتامینه می‌تواند کمک کند تا موهایتان سلامتی و زیبایی خود را بازیابد. البته که این یک روش موقت است و تاثیر عمیقی بر روی مو نمی‌گذارد. همان‌طور که اشاره شد می‌توانید به جای چندین بار مراجعه به سالن آرایش برای ویتامینه کردن، در خانه با انواع  ماسک مو  و با یک برنامه منظم هفتگی سلامت مو‌های خود را تضمین کنید.

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • سمیه عنبرانی خراسانی

    سلام من ریزش مویی شدید دارم جلویی موها خالی شده میشه راهنماییم کنید مرسی تشکر