شمانیوز
شما نیوز

با این میوه پرطرفدار استخوان های بدنتان را بازسازی کنید

ماسک پرتقال یکی از بهترین ماسک‌های صورت برای جوش و آکنه است.با طرز تهیه ماسک پرتقال و خواص ماسک پرتقال آشنا شوید.

با این میوه پرطرفدار استخوان های بدنتان را بازسازی کنید

این خبر جدیدی نیست که میوه‌ها فوائد بسیاری برای پوست دارند. قرن هاست که این را می‌دانیم. اما گاهی اوقات این موضوع را فراموش کردیم. اکنون می‌خواهیم این موضوع را دوباره به یاد آوریم. به همین دلیل است که این روزها خانم‌ها ماسک‌های میوه‌ای را به ماشک های شیمیایی ترجیح می‌دهند و پرتقال در این بین میوه‌ی مورد علاقه‌ای است، همانگونه که می‌دانید پرتقال سرشار از کلسیم و اسید فولیک است که به توانمند سازی استخوان و بهبود مغز ما کمک می‌کند. اما در کنار این فوائد، پرتقال میوه‌ای جادویی برای پوست بحساب می‌آید. آب پرتقال، قسمت گوشتی، پوست و همۀ قسمت‌های آن مفید است. پرتقال، پوست را تازه می‌کند و به آن سلامتی و جوانی می‌بخشد. در این مطلب، ایده‌هایی برای ساخت انواع ماسک‌ صورت بسیار موثر برای پوست با پرتقال را به شما ارائه می‌دهیم.

مزایا و خواص ماسک پرتقال

    پرتقال یا هر میوه‌ای از مرکبات، غنی از آنتی اکسیدان هستند که پوست را سفت و رنگ آن را خوب می‌کند. بنابراین با کم شدن چروک‌ها در طی چند روز، چهرۀ شما را جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود،  پرتقال از مرکباتی است که برای آکنه مفید می‌باشد. سیتریک اسید موجود در این میوه به عنوان سفت کننده‌ای طبیعی عمل می‌کند و جوش‌ها را نیز خشک می‌کند.

    پرتقال، پوست را از هر سمی پاک می‌کند که نتیجه آن درخشان‌تر و شفاف‌تر شدن پوست می‌باشد.

    پرتقال سفید کننده‌ای طبیعی است که رنگ پوست شما را روشن‌تر می‌کند.

    نه تنها قسمت گوشتی میوه، بلکه پوست آن نیز در اعطای پوستی شفاف، تمیز و درخشان به شما موثر است.

    ماسک صورت پوست پرتقال برای پوست‌های چرب بسیار موثر است و چربی‌های ناخواسته را از روی پوست جذب می‌کند.

    در تغییر رنگ در زیر آفتاب خوب است و پوستی هموار را به ما می‌دهد.

    ماسک پرتقال سلول‌های مرده پوست را پاک می‌کند و پوست را سالم و تمیز نگه می‌دارد.

 

روش تهیه ماسک‌ پرتقال برای پوست صورت

ماسک شماره 1:

وسایل مورد نیاز: آب یک چهارم پرتقال، یک قاشق غذاخوری ماست

 

طرز استفاده: این دو ماده را با هم در کاسه‌ای مخلوط کنید تا خمیری نرم درست شود و آن‌را روی صورت و گردن بمالید. این کار تاثیری آرامش بخش و خنک کننده روی پوست دارد. بعد از چند دقیقه ماسک را با آب و صابون بشویید و از پوستی شفاف بدون هیچ اثری از چربی لذت ببرید.

 

ماسک شمار 2:

وسایل مورد نیاز: آب پرتقال تازه گرفته شده، 8 قاشق آرد

طرز استفاده: آب پرتقال را با آرد مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست بیاید. سپس آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی صورتتان بماند. حال آن را با آب گرم بشویید. حال پوستی شفاف و نرم خواهید داشت.

 

ماسک شماره 3:

وسایل مورد نیاز: دو قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه، دو قاشق غذاخوری آب لیموترش، یک قاشق چایخوری عسل

طرز استفاده: مواد را با هم مخلوط کنید و روی صورت بمالید. این کار نه تنها برای آکنه خوب است بلکه جای جوش را از بین می‌برد و روشی برای پوستی نرم و بدون لک است.

 

ماسک شماره 4:

وسایل مورد نیاز: یک عدد پرتقال با اندازۀ متوسط، یک قاشق غذاخوری گرد خاک رس سبز یا مولتانیمیتی، یک قاشق چایخوری پودر شیر (پودر سفید)

طرز استفاده: آب پرتقال را بگیرید و آن را به آرامی با خاک رس سبز مخلوط کنید (به پیشنهاد دیگر می‌توانید از مولانیمیتی یا پودر شیر استفاده کنید.) اجازه دهید این مخلوط به مدت 30 دقیقه خیس بخورد و سپس به هم بزنید. روی صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.

 

ماسک شماره 5:

این نوع از ماسک پوست پرتقال برای تمامی مشکلات پوستی موثر است.

وسایل مورد نیاز: پوست خشک شدۀ پرتقال، گلاب، آب، شیر، پودر چوب صندل

 

طرز تهیه: پوست پرتقال ها را بکنید و زیر آفتاب بگذارید تا خشک شود. وقتی پوست‌ها سفت شدند آن‌ها را در مخلوط کنی بریزید و پودر کنید. این پودر را در ظرفی بسته و بدون منفذ قرار دهید. (این پودر را می‌توان برای 30 روز نگهداری کرد).

 

طرز استفاده: به مقدار مورد نیاز پودر پوست پرتقال و پودر چوب صندل را بردارید و با گلاب، شیر و آب مخلوط کنید تا خمیری نرم شود. روی صورت و گردن بگذارید و نیم ساعت صبر کنید. وقتی ماسک خشک شد، با آب بشویید و با حوله‌ای نرم خشک کنید. اگر پوستی مستعد آکنه دارید به جای شیر از آب یا گلاب استفاده کنید.

 

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied