شمانیوز
شما نیوز

معجزه ماسک آسپرین برای پوست های حساس

روش تهیه ماسک آسپرین برای صورت به کمک چند عدد قرص آسپرین و آب و مواد دیگر امکانپذیر است. با خواص ماسک آسپرین از جمله درمان آکنه آشنا شوید.

معجزه ماسک آسپرین برای پوست های حساس

 آسپیرین قرصی برای درمان درد و کاهش تب است- بتواند درمانی خوب برای مشکلات پوستی باشد؟ غالب مردم هر وقت از بدن درد یا سر درد رنج می‌برند فورا از آسپیرین استفاده می‌کنند. زیرا آسپرین فورا درد را تسکین می‌دهد. اما خیلی‌ها نمی‌دانند که آسپیرین، زیبایی را نیز افزایش می‌دهد، با استفادۀ منظم از ماسک آسپیرین، به پوستی سالم و شفاف دست می‌یابید. قرص آسپیرین دارای ترکیبات بلوری به نام اسید استیل سالیسیلیک است که از اسید سالیسیلیک گرفته شده است. این اسید هیدروکسیل بتا است که به تسکین قرمزی، ورم و خارش پوست کمک می‌کند و خاصیت ضد ورم دارد که با تورم پوست و بدن مبارزه می‌کند.

 

 

خواص ماسک آسپیرین برای پوست صورت

مزایا و خواص ماسک آسپرین به شرح زیر می‌باشد:

    منافذ مسدود شدۀ پوست را پاک می‌کند، بنابراین از پیدایش احتمالی آکنه جلوگیری می‌کند.

    سلول‌های مردۀ پوست را از بین می‌برد.

    با تغییر رنگ پوست که بر اثر افزایش سن و آسیب نور خورشید است مبارزه می‌کند.

    به دلیل اینکه خاصیت ضد ورم دارد، به کاهش چروک و خطوط پوست صورت شما کمک می‌کند.

    پف صورت و چشم را کاهش می‌دهد؛ زیرا قابلیت کاهش ورم دارد.

در ادامه به روش تهیه ماسک آسپیرین برای پوست صورت اشاره خواهیم کرد.

ماسک صورت آسپیرین برای پوست چرب مستعد جوش

این ماسک بهترین درمان خانگی برای مداوای سریع آکنه است. آسپیرین، جزئی فعال در بسیاری از محصولات درمانی برای آکنه در بازار است. از یک قاشق چایخوری آب برای درست کردن خمیر ماسک استفاده کنید. به جای آب می‌توانید چند قطره روغن درخت چای استفاده کنید. حال 5 الی 6 عدد قرص آسپرین را پودر کرده و با آب یا روغن ذکر شده ماسک را تهیه کنید. صورتتان را پاک کنید و این ماسک را روی صورت خود بمالید؛ مخصوصا روی قسمتی که زیاد جوش می‌زند. بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. برای نتایج بهتر و موثرتر، دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

روش تهیه ماسک آسپیرین برای پوست خشک مستعد جوش

اگر فکر می‌کنید تنها افرادی که پوست چرب دارند جوش و آکنه می‌زنند، اشتباه است. افرادی با پوست خشک هم از دانه‌های سیاه و آکنه رنج می‌برند. ماسک صورت عسل و آسپیرین نه تنها پوست شما را مرطوب می‌کند بلکه آکنه را درمان نیز می‌کند. عسل، جاذب طبیعی رطوبت است که پوست را تقویت و مرطوب می‌سازد و به دلیل خاصیت ضدباکتری، از آکنه زدن جلوگیری می‌کند؛ دانه‌های سیاه را کاهش می‌کند و پوست را درمان می‌کند.

    5 تا 6 عدد قرص آسپیرین را پودر کرده و با مقداری آب از آن خمیر درست کنید.

    به این خمیر، یک قاشق چایخوری عسل اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا ماسک درست شود. همچنین می‌توانید چند قطره روغن زیتون، روغن بادام یا روغن جوجوبا اضافه کنید.

    این ماسک را به تمام صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

پیشنهاد ما در این ماسک استفاده از کشک است که خاصیت درمان آفتاب سوختگی نیز دارد. آبلیمو نیز آسیب ناشی از آفتاب را کاهش می‌دهد و روند اکسیده شدن رادیکال‌های آزاد پوست را کند می‌کند. همچنین اجزای آن رنگ پوست را شفاف و زیبا می‌کند. آسپیرین به عنوان پوستی شیمیایی عمل می‌کند که پاکسازی سلول را افزایش می‌دهد.

    به داخل خمیر 5 تا 6 عدد آسپیرین، یک قاشق چایخوری کشک و آبلیمو اضافه کنید.

    چند قطره روغن زیتون اضافه کنید.

    این خمیر را 20 دقیقه روی صورت قرار دهید.

    صورت را با آّب سرد بشویید. برای نتیجۀ بهتر هفته ای دوبار استفاده کنید.

روش تهیه ماسک آسپرین برای پوست صورت + خواص ماسک آسپرین

 

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied