شمانیوز
شما نیوز

چگونه بدون دخالت ماده های شیمیایی رشد موهایمان را دو برابر کنیم؟

«مو» از جمله اصلی‌ترین اعضای بدن برای حفظ زیبایی و اعتماد‌به‌نفس است. از سوی دیگر فولیکول‌های موی انسان از زمان تولد تا مرگ به تعداد مشخص روی سر و بدن وجود دارند.

چگونه بدون دخالت ماده های شیمیایی رشد موهایمان را دو برابر کنیم؟

«مو» از جمله اصلی‌ترین اعضای بدن برای حفظ زیبایی و اعتماد‌به‌نفس است. از سوی دیگر فولیکول‌های موی انسان از زمان تولد تا مرگ به تعداد مشخص روی سر و بدن وجود دارند. حدود ۵ میلیون فولیکول مو در سطح بدن و حدود ۱۰۰ هزار فولیکول که مختص موهای سر هستند. هم‌زمان با افزایش سن بعضی فولیکول‌ها تولید مو را متوقف می‌کنند، همین امر هم سبب کم شدن موها در سنین بالا می‌شود. اما می‌دانستید با رعایت چند نکته طبیعی می‌توانید ریزش شدید مو در زنان و مردان و کم‌پشتی موها را درمان و سبب رشد مجدد و سریع موهایی سالم و زیبا حتی در سنین بالا شوید؟ بد نیست بدانید درمان ریزش شدید مو در مردان و درمان ریزش شدید مو در زنان با داروهای گیاهی کار چندان سختی نیست.

۱- موهای‌تان را ماساژ دهید

مو‌ را با «ماساژ» زنده کنید. ماساژ دادن موها با روغن‌ها و ماسک‌های طبیعی یکی از راهکارهای طبیعی و آسان برای تحریک فولیکول‌های مو برای کاهش ریزش شدید مو، رشد مجدد موها و افزایش ضخامت آن‌هاست. هر روز زمانی را به ماساژ موها اختصاص دهید. ماساژ موها علاوه بر کمک به رشد مجدد و سریع موها، استرس و اضطراب را هم از شما دور می‌کند.

۲- آلوورا را فراموش نکنید

استفاده از «آلوورا» برای داشتن موهایی سالم و زیبا مربوط به امروز و دیروز نیست. هزاران سال است که آلوورا یک ماسک طبیعی و موثر برای توقف کاهش شدید مو، رشد مجدد موهایی سالم و زیبا و درمان کم‌پشتی موهاست. آلوورا علاوه بر تاثیری که بر نرمی و صاف شدن موها دارد، سبب کاهش شوره سر و اصلاح فولیکول‌هایی می‌شود که احتمالا به خاطر چربی پوست سر مسدود شده‌اند. می‌توانید هفته‌ای یک‌بار ژل موجود در برگ‌های آلوورا را با قاشق جدا کنید و مستقیما روی موها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. علاوه بر این می‌توانید از شامپو و ماسک موهایی استفاده کنید که حاوی آلوورا هستند.

منبع : ایران ناز

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied