شمانیوز
شما نیوز

ساعت و زمان پخش فیلم سینمایی روز سوم از آی فیلم ۲

شبکه آی‌فیلم این هفته پنجشنبه فیلم سینمایی «روز سوم» اثر ماندگار محمدحسین لطیفی را راهی خانه‌های طرفدارانش در کشورهای فارسی‌زبان همسایه می‌کند.

ساعت و زمان پخش فیلم سینمایی روز سوم از آی فیلم ۲

روز سوم طرفداران فیلم‌های سینمایی ایرانی در افغانستان و تاجیکستان است، این بار این بیننده ها پای ماجراهای هیجان‌انگیز رضا، سمیره و فؤاد در فیلم سینمایی روز سوم می‌نشینند.«روز سوم» ششمین فیلم سینمایی محمدحسین لطیفی و محصول سال ۱۳۸۵ است. لطیفی این فیلم‌ را بر اساس مستندی از حمید زرگرنژاد به همین نام ساخته است.

«روز سوم» توانست در بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خودش کند.این فیلم، روایت آخرین روزهای مقاومت در بخش غربی خرمشهر در سال ۱۳۵۹ است. سمیره و رضا، خواهر و برادری که همراه سایر مردم در حال مقاومت هستند. حلقه محاصره دشمن تنگ‌تر می‌شود و در نتیجه سمیره که پاهایش شکسته است و نمی‌تواند فرار کند در خانه باقی می‌ماند. رضا تصمیم می‌گیرد سمیره را در حیاط خانه با کمی غذا خاک کند تا شبانه بیاید و وی را فراری دهد. در این بین خواستگار قبلی سمیره که در میان  نیروهای نظامی عراق است و روزی همکار او در مدرسه خرمشهر نیز بوده‌است، به عنوان یک فرمانده عراقی به این منطقه می‌آید و...

در «روز سوم» بازیگرانی چون پوریا پورسرخ در نقش رضا، باران کوثری در نقش سمیره، حامد بهداد در نقش فؤاد، برزو ارجمند، مجید یاسر، مهدی صبایی، مرتضی زارع، شهرام قائدی، مهدی ساکی مالک سراج و... به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند.این فیلم سینمایی قرار است پنجشنبه ۱۰ مهر ساعت ساعت ۱۵ به‌وقت تهران، ۱۶ به‌وقت کابل و ۱۶:۳۰ به‌وقت دوشنبه تاجیکستان از آی‌فیلم۲ پخش شود.

 

منبع: برنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied