شمانیوز
شما نیوز

این میوه دشمن بیماری های عفونی است

جالب است بدانید هسته خرما دارای خواص است و نباید آن را به عنوان زباله دور بریزید.

این میوه دشمن بیماری های عفونی است

جالب است بدانید میوه هسته خرما دارای خواص است و نباید آن را به عنوان زباله دور بریزید، معمولا هسته های میوه ها دور ریخته می شود از جمله هسته خرما.اما جالب است بدانید هسته خرما مانند میوه اش دارای خاصیت است.از پودر هسته خرما ترکیبی از داروهای گیاهی ساخته و استفاده می شود.در ادامه خواص شگفت انگیز هسته خرما را بخوانید.مصرف خرما در سنین مختلف از طرف پزشکان متخصص تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌شود و جز در موارد اندکی که پزشک معالج تشخیص بدهد، ممانعت خاصی در قرار دادن این خوراکی مفید و مغذی وجود ندارد.

درمان کم‌ خونی، ضعف و تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله خواص درمانی خرما محسوب می‌شود و باعث شده این خوراکی شیرین، طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا پیدا کند.در کشور ما، انواع خرما در نخلستان های مختلف شهرهای بسیاری از استان‌ها تولید می‌شود و فرآوردهای متنوع بسیاری هم از آن تهیه و مورد استفاده شهروندان ایرانی قرار می‌گیرد، همچنین بخش گسترده‌ای از آن‌ها به سایر کشورهای دنیا صادر می‌شود.

به گفته پزشکان متخصص تغذیه و رژیم درمانی هسته خرما هم خواص درمانی متعدد و سحرآمیزی دارد. مصرف کنندگان خرما بهتر است هسته این خوراکی مقوی را دور نریخته و به طریقی که در ادامه این گزارش بیان می‌شود، مصرف کنند.بر اساس یافته‌های جدید پژوهشگران هسته خرما را می‌توان پس از شستشو و قرار دادن به مدت ۱۵ روز در آب و نرم شدن هسته‌ها، آن را تفت داده و سپس بعد از کوبیدن به صورت آرد آن را مورد استفاده قرار داد.

هسته‌های کوبیده شده را پس از اینکه به شکل آرد درآمد، می‌توان مثل چای دم کرد و به عنوان یکی از بهترین داروهای باز کننده رگهای بدن از آن بهره‌مند شد. مصرف هسته خرما در باز کردن عروق و رگهای قلب خواص جالب و بی‌شماری دارد.

خواص آنتی‌ اکسیدانی هسته خرما را دست کم نگیرید

بر اساس یافته‌های محققان، هسته خرما سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به مهار و کنترل رادیکال‌های آزاد در بدن و کاهش استرس و اضطراب کمک موثری خواهد کرد.

هسته خرما به طور معمول دور ریختنی به شمار می‌رود، اما بسیاری از افرادی که شم اقتصادی خوبی دارند از این موقعیت استفاده کرده و با ورود به تولید محصولات دارویی و تجاری مختلف از این ماده به ظاهر دور ریختنی، درآمد خوب و قابل توجهی را هم به دست آورده‌اند.

معجزه زیبایی پوست و مو با روغن هسته خرما

در صنعت زیبایی از روغن موجود در هسته خرما استفاده میشود. علاوه بر تاثیرات مفید و کاربردی که این روغن در سلامت پوست افراد به جا می‌گذارد، می‌توان به بهبود رشد موها و همچنین تغییر ظاهر آن‌ها اشاره کرد.

جالب است بدانید مصرف روغن هسته خرما در جلوگیری از سفید شدن موها نقش غیرقابل انکاری دارد، شما می‌توانید برای توقف سفیدی موهای خود از این روغن استفاده کنید.

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied