شمانیوز
شما نیوز

قیمت سکه و طلا | قیمت سکه و طلا در بازار امروز

قیمت سکه و طلا در بازار | جدیدترین قیمت سکه امروز 27 مهر

قیمت سکه و طلا در بازار امروز را در سایت مه شو بخوانید.

قیمت سکه و طلا در بازار | جدیدترین قیمت سکه امروز 27 مهر

مه شو :  قیمت سکه و طلا در بازار امروز اعلام شد. قیمت سکه و طلا در بازار تهران امروز چقدر است؟ قیمت سکه و طلا در بازار افزایشی شد. در ادامه این مطلب قیمت سکه و طلا در بازار را امروز را بخوانید.

قیمت طلا و سکه در بازار | سه شنبه 27 مهر

در معاملات صبح روز ‌سه‌شنبه بیست و هفتم مهرماه، قیمت سکه در نیمه روز 11 میلیون و 750 هزار تومان ثبت شد که نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه 90 هزار تومان افزایش یافته است.

امروز قیمت نیم سکه با رشد 30 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت 5 میلیون و 960 هزار تومان معامله شد.

ربع سکه نیز 15 هزار تومان رشد کرد و به قیمت 3 میلیون و 485 هزار تومان مبادله شد.
قیمت سکه گرمی 5 هزار تومان افزایش یافت و 2 میلیون و 180  هزار تومان شد.
همچنین امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش 9 هزار و 600 تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و 146 هزار و 200 تومان مبادله شد.

قیمت طلا و سکه در بازار | دوشنبه 19 مهر

هم‌اکنون در بازار داخلی، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۱۶ هزار تومان و هر مثقال طلا، ۴ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت طلا و سکه در بازار | یکشنبه 18 مهر

 قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون ۸۰۸ هزارتومان رسید.همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون ۲۴۹ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون تومان، ربع سکه ۳ میلیون ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون  و ۲۲۱ هزار تومان است.هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۵۷ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۱۴۱هزار تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار | جمعه 16 مهر چقدر بود؟

قیمت سکه و طلا در بازار

در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش بازار کار آمریکا هستند که می تواند نقش مهمی در تعیین سیاست پولی فدرال رزرو ایفا نماید، قیمت طلا روز جمعه شاهد اندکی افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1759 دلار و 34 سنت رسید و شاهد نوسان قیمت محدودی بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با تغییر جزئی به 1760 دلار و 10 سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا گفت، در حالی که سرمایه گذاران محلی در آستانه انتشار گزارش بازار کار آمریکا و تعطیلات پایان هفته اقدام به خرید طلا کرده اند، قیمت فلز زرد در بازار آسیا تا حدودی تقویت شده است. وی افزود: «سرنوشت طلا را گزارش امشب بازار کار آمریکا مشخص می کند.»

هالی در ادامه گفت: «اگر اعلام شود که در ماه گذشته اقتصاد آمریکا بالای 500 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، احتمال انقباضی شدن سیاست پولی بالا می رود و در نتیجه آن تقویت دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه روند کاهشی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.»

شاخص ارزش دلار در هفته های اخیر شاهد رشد قابل توجهی بوده است. تقویت دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای دیگر استفاده می کنند.

در عین حال سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به بالاترین رقم از ماه ژوئن رسیده است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده از تحلیلگران، بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا احتمالا در ماه سپتامبر نیم میلیون شغل جدید ایجاد کرده است. این در حالی است که گزارش های هفتگی نشان می دهد تعداد درخواست ها برای دریافت مقرری بیکاری در هفته گذشته بیشترین کاهش سه ماه گذشته را تجربه کرده است.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو ماه گذشته گفته بود که در صورتی که گزارش بازار کار ماه سپتامبر مثبت باشد، احتمالا خرید ماهانه اوراق قرضه از ماه نوامبر کاهش خواهد یافت.

قیمت طلا و سکه در بازار | پنجشنبه 15 مهر چقدر بود؟

امروز (۱۵مهر ۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید، نیم سکه ۶ میلیون  و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۱۶۰ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۱۵۸ هزار تومان معامله می‌شود.شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

امروز (۱۵مهر ۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید، نیم سکه ۶ میلیون  و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۱۶۰ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۱۵۸ هزار تومان معامله می‌شود.شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

قیمت طلا و سکه در بازار | دوشنبه 12 مهر چقدر بود؟

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون ۵۰۱ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون ۹۱ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون ۵۸۳ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۵۴ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۱۵۸هزار تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار سه شنبه 6 مهر 1400 چگونه بود؟

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح امامی در ساعت 11 صبح امروز با افزایش 20 هزار تومانی به نرخ  11 میلیون  885 تومان رسید و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی گذشته به 11 میلیون و 350 هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی 1742.27 دلار و هر گرم طلا 18 عیار به مبلغ یک میلیون و 146 هزارتومان معامله می شود.

قیمت طلا و سکه

قیمت سکه امامی افزایش یافت

در بازار امروز سکه امامی نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۴۰۰۰ تومان افزایش، ۱۱,۸۸۸,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و هشتاد و هشت هزار) تومان نرخ گذاری شد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح امامی در ساعت 11 صبح امروز با افزایش 20 هزار تومانی به نرخ  11 میلیون  885 تومان رسید و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی گذشته به 11 میلیون و 350 هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی 1742.27 دلار و هر گرم طلا 18 عیار به مبلغ یک میلیون و 146 هزارتومان معامله می شود.

قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در 20 شهریورماه

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید شنبه ٢٠ شهریور ١۴٠٠ در بازار آزاد تهران به ١٢ میلیون و ۵٠ هزار تومان رسید. امروز همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ١١ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ١٧٠ هزار تومان، ربع سکه ٣ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان و سکه یک گرمی ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان است . قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز ١٧٨٨ دلار و ٢٧ سنت و هر گرم طلای ١٨ عیار در بازار تهران یک میلیون و ١٧٢ هزار و ٢۵۶ تومان است .

وضعیت بازار سکه و طلا در این هفته چگونه خواهد بود؟

نادر بذرافشان در مورد وضعیت بازار طلا و سکه، اظهارکرد: با توجه به ایام صفر، تقاضا در بازار روند کاهشی دارد؛ همچنین در بازاهای جهانی طی هفته گذشته نوسانات زیادی داشتیم به گونه‌ای که اونس جهانی ۲۸ دلار کاهش قیمت داشت. همچنین امروز که بعد از دو روز تعطیلی بازاهای جهانی بازگشایی شده اند، قیمت اونس ۱۷۵۰ دلار بوده که نسبت به آخرین معاملات حدود ۱۲ دلار کاهش را نشان می‌دهد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: با توجه به کاهش نرخ اونس جهانی، انتظار می‌رفت قیمت‌ها در ایران نیز کاهشی شود اما به دلیل نوسانات بازار ارز، قیمت‌ها در ایران آنطور که توقع می‌رفت کاهش نیافت. اگر بازار ارز نوسانی نمی‌شد، قیمت طلا و سکه کاهش بیشتری می‌یافت.

وی ادامه داد: ۳ گزینه نرخ اونس جهانی، نرخ ارز و وضعیت عرضه و تقاضا، قیمت نهایی طلا و سکه در ایران را مشخص می‌کند.

بذرافشان گفت: امروز قیمت سکه ۱۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۸۰ هزار تومان، سکه گرمی ۵۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۷ عیار ۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲ هزار نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته‌اند.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: قیمت سکه حباب دارد اما طی هفته جاری با ۱۰۰ هزار تومان کاهش، حباب سکه نیز از ۶۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی گفت: اگر تا آخر هفته نوسانات خاصی برای بازار جهانی و ارز نداشته باشیم و رکود تقاضا نیز کاهش یابد، احتمال دارد روند قیمت‌ها کاهشی شود.

با افزایش فضای بدبینانه در بازار طلا ، سرمایه گذاران برای هفته جاری روند مناسبی را برای طلا پیش‌بینی نمی‌کنند.

آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان از آن دارد که تحلیلگران وال استریت به روند آتی طلا بدبین هستند، زیرا سیاست‌های پولی اخیر فدرال رزرو در مسیر حمایت از دلار قرار گرفته و موجب افزایش بازده اوراق قرضه خواهد شد. در عین حال ، امید به روند صعودی طلا در بین سرمایه گذاران خرده فروشی در پایین ترین سطح در هفت ماه گذشته باقی مانده است.

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، ۴ نفر یعنی ۲۲ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. در همان زمان ، ۱۱ تحلیلگر یا ۶۱ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را متصور شده‌اند. سه تحلیلگر یا ۱۷ درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف بودند.

در مجموع ۸۵۰ رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروش ها به دست آمد. از این تعداد ، ۳۸۲ شرکت کننده ، یا ۴۵ درصد ، معتقد به افزایش قیمت طلا در هفته بودند. ۳۰۹ نفر دیگر ، یا ۳۶ درصد ، روند نزولی را پیش بینی کرد‌ه‌اند، در حالی که ۱۵۹ رای دهنده ، یا ۱۹ درصد ، بی طرف بودند.

پیش‌بینی قیمت طلا در بلند مدت

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: قاعدتا با اتمام پاندمی ویروس کرونا ارزش ریال تقویت می‌شود و کسب و کارها رونق می‌گیرد و طلا ممکن است ارزان شود اما بحث مذاکرات سیاسی میان ایران و آمریکا بر روند بازار طلا ایران اثر گذار است.

او ادامه داد: چنانچه دولتمردان بازار ارز را کنترل کنند و انس جهانی طلا نیز در نیمه دوم سال تغییرات چندانی نداشته باشد پیش‌بینی می‌شود در بلندمدت طلا ارزان شود. این در حالی است که اگر روند قیمت دلار افزایشی باشد و مذاکرات ناموفق باشد، طلا بین یک تا دو درصد گران می‌شود.

اواخر شهریور طلا در بازار ایران گران شد و فروش طلاهای خانگی هم زیاد شده است. مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلای کرج گفته بود: « این روزها تنها مشتری طلاهای خانگی فروشندگان طلا هستند. پیش‌بینی می‌شود در هفته پایانی تابستان نوسان افزایشی قیمت طلا ادامه داشته باشد.»

تحلیل‌های منفی درباره طلا پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو جلسه سیاست پولی خود را برگزار و اعلام کرد :می تواند برنامه های خود را برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه پس از نشست نوامبر(آذر) منتشر کند. پیش‌ بینی‌های اقتصادی به روز شده این نهاد همچنین نشان داد که این نشست احتمال افزایش نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۲ را بررسی کرده است و احتمال دارد نرخ های سود را در سال ۲۰۲۳ به ۱ درصد برساند.

برخی تحلیلگران تاکید کرده اند موضع‌گیری غیرمترقبه مسئولان فدرال رزرو ایالات متحده باعث تقویت دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه می شود. تقویت این دو عامل به صورت سنتی موجب کاهش ارزش طلا دربازارها می‌شوند.

آدام باتون ، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com ، در این زمینه تصریح کرد: « افزایش در بازدهی ۱۰ ساله این هفته نشان دهنده تغییر روند بازارها است.در گام نخست ، این روند طلا را تحت فشار قرار می دهد.»

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management ، نیز در صورت تغییر سیاست‌های فدرال رزرو پیش از پایان سال، آینده طلا را منفی ارزیابی می‌کند.او گفت: « من فکر می کنم با حرکت فدرال رزرو به سمت تپرینگ، دلار آمریکا همچنان تقویت شده و مانع قدرت‌گیری طلا خواهد شد.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied