شمانیوز
شما نیوز

کاهش آسیب های روانی با افتتاح مراکز سراج

کاهش آسیب های روانی با افتتاح مراکز سراج

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت توجه به آسیب های روانی و اجتماعی، از افتتاح مراکز سراج در شهرستان های مرودشت، کازرون و داراب در دهه فجر امسال خبر داد

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: مراکز سراج که مخفف مرکز سلامت روانی اجتماعی است، مراکزی هستند که به ازای هر 300 هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه راه اندازی و به ارایه خدمات رایگان سلامت روانی–اجتماعی به بیماران روانپزشکی و ارجاع شده به این مراکز می پردارند.

او هدف از راه اندازی این مراکز را ارتقای سلامت روان و کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنها عنوان کرد و ادامه داد: مراجعه کنندگان به این مراکز، افراد ارجاع شده از مراکز خدمات جامع سلامت و بیماران ترخیصی از بیمارستان های روانپزشکی هستند.

دکتر رضائیان زاده گفت: خدمات این مراکز شامل خدمات روانپزشکی از جمله تشخیص و درمان دارویی، روان درمانی فردی و گروهی و حمایت های مددکاری، ویزیت در منزل و مراقبت های پس از ترخیص است.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده، سه مرکز سراج در شهرستان های کازرون، مرودشت و داراب، همزمان با دهه پرفروغ فجر افتتاح و به چرخه ارائه خدمات سلامت اضافه شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی