شمانیوز
شما نیوز

رییس ستاد انتخابات استان خبر داد:

مشارکت ۴۸ درصدی فارسی ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

مشارکت ۴۸ درصدی فارسی ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان فارس، با قدردانی از حضور مردم و دست اندرکاران برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان گفت: ۴۸ درصد از واجدین شرایط در فارس در این انتخابات شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز ، اسماعیل قزل سفلی اظهار داشت: براین اساس، از مجموع یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۳۸۰ رای ماخوذه، ۸۸۴ هزار و ۳۲۵ نفر به مسعود پزشکیان و ۸۵۶ هزار و ۵۵ نفر نیز به سعید جلیلی رای دادند.

وی ادامه داد: این رویداد ملی در استان فارس به نحو مطلوب و بدون هیچگونه چالش یا مشکلی در سه هزار و ۵۱۹ شعبه ثابت و سیار انتخابات برگزار شد.

وی گفت: در شهرستان شیراز مسعود پزشکیان ۲۹۱ هزار و ۲۰۳ رای و سعید جلیلی ۲۴۶ هزار و ۷۵۸ رای را به خود اختصاص دادند.

او اظهار کرد: در شهرستان آباده ۱۸ هزار و ۵۹۸ نفر به پزشکیان و ۱۶ هزار و ۵۷۴ نفر به جلیلی، در شهرستان ارسنجان هفت هزار و ۸۹۸ نفر به پزشکیان و ۱۲ هزار و ۴۱۹ نفر به جلیلی، در شهرستان استهبان ۱۲ هزار و ۲۰۳ نفر به پزشکیان و ۱۵ هزار و چهار رای به جلیلی و در شهرستان اقلید ۲۱ هزار و ۹۰۲ نفر به پزشکیان و ۱۸ هزار و ۳۲۱ نفر نیز به جلیلی رای دادند.

معاون استاندار فارس گفت: تعداد آرای پزشکیان در شهرستان اوز پنج هزار و ۱۸۸ رای و تعداد آرای جلیلی ۸۶۴ رای، تعداد آرای پزشکیان در شهرستان بختگان هشت هزار و ۸۳ رای و آرای جلیلی ۶ هزار و ۲۹۳ رای، تعداد آرای پزشکیان در شهرستان بوانات چهار هزار رای و ۳۴۷ و جلیلی ۶ هزار و ۵۰۳ رای و در شهرستان بیضا نیز آرای پزشکیان هشت هزار و ۴۵۶ رای و آرای جلیلی ۹ هزار و ۴۳۸ رای است.

قزل سفلی افزود: در شهرستان جهرم پزشکیان ۲۵ هزار و ۸۰۷ رای و جلیلی ۳۹ هزار و ۱۷۱ رای، در شهرستان جویم پزشکیان چهار هزار و ۳۰۰ رای و جلیلی سه هزار و ۶۷۲ رای، در شهرستان خرامه نیز پزشکیان هشت هزار و ۳۱۱ رای و جلیلی ۱۴ هزار و ۹۶۳ رای و در شهرستان خرم‌بید آرای پزشکیان ۹ هزار و ۲۵۲ رای و آرای جلیلی ۱۲ هزار و ۶۸۸ رای است.

وی بیان کرد: در شهرستان خفر، پزشکیان ۹ هزار و ۱۴۶ و جلیلی هشت هزار و ۲۵۶ رای، در شهرستان خنج پزشکیان هفت هزار و ۲۱۴ و جلیلی پنج هزار و ۱۴۲ رای، در شهرستان داراب پزشکیان ۴۱ هزار و ۹۸۵ و جلیلی ۳۹ هزار و ۷۴۹ رای را از آن خود کردند.

او اظهار داشت: در حوزه انتخابیه رستم نیز پزشکیان و جلیلی هر کدام به تریب ۱۶ هزار و ۱۳ رای و ۱۴ هزار و ۸۲ رای، در شهرستان زرقان، پزشکیان ۹ هزار و ۶۴۵ رای و جلیلی ۱۰هزار و ۶۸۲ رای، در شهرستان زرین‌دشت پزشکیان ۱۳ هزار و ۵۷۲ رای و جلیلی ۱۸ هزار و ۴۹ رای، در شهرستان سروستان پزشکیان پنج هزار ۹۶۰ و جلیلی هفت هزار و ۵۴۰ رای کسب کردند.

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: سهم پزشکیان از مجموع آرای شهرستان سرچهان پنج هزار و ۲۴۶ رای و سهم جلیلی ۶ هزار و ۷۶۸ رای، سهم پزشکیان از آرای شهرستان سپیدان ۱۴ هزار و ۸۹۰ و سهم جلیلی ۱۳ هزار و ۲۱۰ رای، سهم پزشکیان از آرای شهرستان فراشبند ۱۱ هزار و ۵۹۸ رای و سهم جلیلی ۹ هزار و ۵۹۷ رای، سهم پزشکیان از آرای شهرستان فسا ۴۰ هزار و ۱۳۶ رای و سهم جلیلی نیز ۴۳ هزار و ۹۰۱ را است.

قزل سفلی اضافه کرد: در شهرستان فیروزآباد پزشکیان ۲۷ هزار و ۵۵۹ رای و جلیلی ۲۶ هزار و ۴۳۹ رای، در شهرستان قیر و کارزین پزشکیان ۱۳ هزار و ۹۹۲ رای و جلیلی ۱۸ هزار و ۷۷ رای، در شهرستان لارستان پزشکیان ۲۳ هزار و ۷۷۳ رای و جلیلی ۲۸ هزار و ۸۷۳ رای، در شهرستان لامرد پزشکیان ۱۹ هزار و ۲۶۳ رای و جلیلی ۲۳ هزار و ۴۷۸ رای و در شهرستان مرودشت پزشکیان ۵۱ هزار و ۲۸۰ رای و جلیلی ۴۱ هزار و ۲۹۸ رای را به دست آوردند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان ممسنی نیز ۴۲ هزار و ۲۶۳ رای خود را به پزشکیان و ۱۵ هزار و ۹۰۳ رای خود را به جلیلی دادند، در شهرستان مُهر نیز پزشکیان ۱۵ هزار و ۴۰۲ و جلیلی ۱۵ هزار و ۲۵ رای و در شهرستان نی‌ریز هم پزشکیان ۱۶ هزار و ۶۷۵ رای و جلیلی ۱۶ هزار و ۹۴۸ رای را از آن خود کردند.

او اظهار داشت: در شهرستان پاسارگاد پزشکیان ۶ هزار و ۵۶۸ رای، جلیلی پنج هزار و ۴۴۸ رای، در شهرستان کازرون پزشکیان ۳۵ هزار و ۴۹۳ رای، جلیلی ۳۸ هزار و ۵۳۴ رای، در شهرستان کوار پزشکیان ۱۱ هزار و ۳۲۷ رای و جلیلی ۲۰ هزار و ۱۷۳ رای، در شهرستان کوه‌چنار پزشکیان ۱۶ هزار و ۵۲۶ رای و جلیلی هفت هزار و ۲۴۷ رای کسب کردند.

وی افزود: در شهرستان گراش نیز پزشکیان پنج هزار و ۴۱ رای و جلیلی ۱۷ هزار و ۱۷۸ رای به دست آوردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خدا را شکر که مردم نسبت به جامعه شان بی تفاوت نیستند .خدا قوت مردم فارس

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی