شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

چرا مردم به دنبال مراقبت از پوست هستند؟

پوست یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان است که تأثیر بسزایی در زیبایی، حالت چهره، جوانی و سایر موارد دیگر نیز دارد، به همین دلیل، پوست و مراقبت از پوست، و خرید لوازم آرایشی مناسب برای بسیار از مردم به‌خصوص خانم‌ها دغدغه بزرگی بشمار می‌آید. پوست را به‌عنوان یک عضو مهم و اساسی می‌توان بعد از بافت استخوان بزرگ‌ترین عضو بدن به شمار آورد.

چرا مردم به دنبال مراقبت از پوست هستند؟

 پوست یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان است که تأثیر بسزایی در زیبایی، حالت چهره، جوانی و سایر موارد دیگر نیز دارد، به همین دلیل، پوست و مراقبت از پوست، و خرید لوازم آرایشی مناسب برای بسیار از مردم به‌خصوص خانم‌ها دغدغه بزرگی بشمار می‌آید. پوست را به‌عنوان یک عضو مهم و اساسی می‌توان بعد از بافت استخوان بزرگ‌ترین عضو بدن به شمار آورد. پوست تأثیر بسیار چشمگیری در جوانی و زیبایی انسان دارد افرادی که دارای پوست سفت و شاداب هستند همواره جوان‌تر و خوش‌چهره‌تر به نظر می‌رسند، به همین دلیل بسیاری از افراد برای پوست خود اهمیت زیادی قائل هستند و مراقبت از پوست و تقویت آن را در اولویت قرار می‌دهند. می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین ارکان زیبایی داشتن پوستی خوب، سالم و باطراوت است. مراقبت از پوست علاوه بر اینکه در زیبایی و جذابیت اثر مثبت چشمگیری دارد، اعتمادبه‌نفس را در انسان بالا می‌برد. معمولاً افرادی که پوستشان سالم و شاداب است، می‌توانند خیلی بهتر از افراد دیگر در اجتماع به فعالیت بپردازند.

برای مراقبت از پوست می‌توان نکات مهمی را در نظر گرفت

شناخت پوست و استفاده از روتین

شناخت نوع پوست فرد و طراحی یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست مهم‌ترین روش‌های مراقبت از پوست هستند. پوست انسان به انواع مختلفی از جمله، پوست معمولی، پوست چرب، پوست خشک پوست مختلط (ترکیبی) تقسیم می‌شود. نوع پوست انسان که عامل ژنتیک در آن دخیل هست قابل تغییر نخواهد بود اما عواملی مانند لکه‌های پوستی، آکنه خطوط روی پوست و حساس شدن پوست را مشکلات پوستی می‌توان در نظر گرفت که با انجام راهکارها می‌توان آن‌ها را درمان و مدیریت کرد.

روتین پوستی یعنی انجام یک سری‌کارهای مفید، به طور مداوم و استفاده کردن منظم از یکسری از محصولات مراقبت از پوست روتین روزمره چند مرحله دارد که برای مراقبت از پوست خود می‌توانید یک‌بار صبح و یک‌بار در شب انجام بدهید

 پاک‌سازی پوست و شستشو

پاک‌کردن اصولی و شستشوی پوست یکی از مهم‌ترین اقدامات برای مراقبت از پوست است تمام متخصصان پوست توصیه دارند که در پایان روز باید حتماً مواد آرایشی و بهداشتی را کاملاً از پوستتان پاک نمایید و هرگز با آن‌ها نخوابید. برای شستشوی صورت از صابون استفاده نکنید زیرا صابون‌ها دارای pH بالا هستند و اصلاً برای شستشوی پوست مناسب نیستند خوشبختانه پاک‌کننده‌های بسیاری امروزه در اختیار خانم‌ها قرار دارد که می‌توان به انواع فوم‌ها، ژل‌های شست‌وشو صورت، مسیلارواتر، شیرپاک‌کن‌ها، تونرها اشاره داشت

میسلار واترها که نوعی پاک‌کننده صورت به شمار می‌روند و توسط آن‌ها بدون شستن صورت می‌توان پوست را از آلودگی‌ها به‌خوبی پاک نمود. ترکیبات به‌کاررفته در میسلار واترها می‌توانند به‌خوبی روغن‌ها و چربی‌های موجود در مواد آرایشی و آلودگی‌های سطح پوست را جذب نموده و آن را پاک و تمیز نمایند از میسلار واتر می‌توان به‌عنوان یک محصول مراقبت از پوست نام برد. بعد از استفاده از میسلار واتر لازم نیست که پوست خود را آبکشی نمایید.

فوم شستشوی صورت یکی از محصولات مراقبت از پوست هستند که از فوم‌ها برای ازبین‌بردن انواع آلودگی و چربی‌های اضافه بر روی پوست استفاده می‌شود. فوم‌های شستشو کارایی راحتی دارند و به‌صورت کف بیرون‌آمده و نیازی به مالیدن زیاد بر روی پوست ندارند برای مسافرت و فرصت‌های محدود بسیار مناسب هستند. از فوم‌ها به دلیل وجود سورفاکتانت بالا برای پوست‌های حساس استفاده نکنید.

ژل‌های شستشو را می‌توان از جمله محصولات مراقبتی پوست دانست ژل‌های شستشو به دلیل داشتن فرمولاسیون سازگار با پوست جایگزین بسیار مناسبی برای صابون‌ها به شمار می‌آیند. طریقه مصرف آن‌ها بسیار راحت بوده فقط کافی است مقدار کمی صورت خود را خیس نمایید و مقداری از ژل شستشو را برداشته و روی صورت گذاشته و آن را روی پوست ماساژ دهید بعد از مدتی کف کرده و می‌توانید آن را آبکشی کرده و بعد صورت خود را با دستمال و یا حوله بدون فشارآوردن خشک نمایید این ژل ها دارای بافت ژلی هستند و برای پوست‌های چرب و حساس مناسب‌ترند.

تونر تونرها از جمله محصولات مراقبت از پوست هستند که از آنها بعد از شستشو و در مرحله پایانی استفاده می‌شود تونر با تنظیم کردن PH پوست، سطح پوست را تقویت نموده ونرمی و طراوت و شادابی را برای پوست به ارمغان می‌آورند. تأثیر مثبت یک تونر خوب در مراقبت از پوست بسیار زیاد است زیرا که آنها آخرین ذرات چربی باقیمانده از لوازم آرایشی را جذب نموده و آنها از پوست پاک می‌نماید. تونرها برای افرادی که پوست چربی دارند و مستعد جوش و آکنه هستند بسیار کاربرد دارند.

شیرپاک‌کن یکی دیگر از محصولات مراقبت از پوست شیرپاک‌کن‌ها هستند شیرپاک‌کن‌ها پاک‌کننده‌های کرمی شکل هستند که کف نمی‌کنند وبا حفظ کردن چربی‌های مفید پوست، چربی‌های اضافی دیگر را پاک‌کرده و پوستی شفاف و باطراوت را برایتان به ارمغان می‌آورند شیرپاک‌کن‌ها برای افراد داری پوست خشک و نرمال توصیه می‌شوند.

مرطوب‌کننده‌ها و آب‌رسان مرطوب‌کننده‌ها و آب‌رسان‌ها تفاوت کوچکی باهم دارند، مرطوب‌کننده‌ها که معمولاً چرب هستند و از تبخیر شدن رطوبت پوست جلوگیری می‌کنند ولی آب‌رسان‌ها چرب نبوده و رطوبت را جذب کرده و آن را بر روی پوست حفظ می‌کنند. تمام انواع پوست به مرطوب‌کننده و یا آب‌رسان احتیاج دارند و برای مراقبت از پوست باید از آن‌ها استفاده شود.

استفاده از ضدآفتاب اشعه (UV) خورشید باعث ایجاد سرطان پوست، و پیری زودرس، چین‌وچروک پوستی و آفتاب‌سوختگی می‌شود استفاده از ضدآفتاب یکی از امور مهم در روتین پوستی و مراقبت از پوست است. ضدآفتاب هم برای مراقبت از پوست و جلوگیری از ایجاد لک پوستی برابر نور خورشید و هم برای کاهش نشانه‌های کهولت سن در افراد، کاربرد دارد. ضد آفتابی تهیه کنید که  SPF (ضریب محافظت در برابر آفتاب) آن عدد 30 یا بالاتر از آن باشد. ضدآفتاب را حتماً  15 الی 30 دقیقه، قبل از بیرون رفتن در روز به تمام پوست خود بزنید و آن را ماساژ دهید استفاده از ضدآفتاب در مراقبت از پوست، نقش بسیار مهمی دارد و در روتین‌های روزانه حتماً باید استفاده شود.

استفاده از سرم  سرم ها از محصولات مراقبت از پوست هستند. در سرم‌ها مقدار زیادی ویتامین C و ویتامین E وجود دارد که از آنها برای بهبود و استحکام بافت پوست استفاده می‌شود.

تغذیه مناسب

مهم‌ترین عامل سلامتی در انسان تغذیه مناسب استفاده از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در وعده‌های غذایی می‌باشد. بیشتر ناراحتی‌های پوستی که به وجود می‌آید ناشی از کمبود ویتامین‌ها است

برای مراقبت از پوست خود حتماً از میوه‌جات و سبزی‌ها و موادی که حاوی ویتامین A و E هستند استفاده کنید. ویتامین A کمک به تقویت پوست نموده ویتامین E از شل شدن و چین‌وچروک پوست جلوگیری به عمل می‌آورد.

خواب و استراحت کافی

استراحت کردن و ساعت خواب اهمیت ویژه‌ای درمراقبت از پوست و سلامت پوستتان دارد حتماً حداقل ۷ ساعت خواب کافی در طول شبانه‌روز داشته باشید اگر کمتر از این زمان در طول روز می‌خوابید و استراحت کافی ندارید پس از گذشت زمان تأثیرات کم‌خوابی بر پوست خود را خواهید دید.

مراحل ذکرشده دستورالعمل‌هایی بسیار ساده و راحت برای شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست شما هستند می‌توانید با رعایت کردن آن پوستی شاداب و باطراوات داشته باشید و جوان و زیبا به نظر برسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied