شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت

موج انتقادات به سوی سهام عدالت | تأخیر در واریز سود سهان عدالت همه را عصبانی کرد

افرادی که از جاماندگان سود سال ۹۸ و ۹۹ هستند باید منتظر واریز دو سود باشند. سود سهام یک میلیون تومانی ۴۰۰ هزار تومان و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی، حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

موج انتقادات به سوی سهام عدالت | تأخیر در واریز سود سهان عدالت همه را عصبانی کرد

سهام عدالت: مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس در نشست خبری فعالیت اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: 49 میلیون سهامدار عدالت هستند و برآورد می‌شود تا 20 میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت باشند.

سهام عدالت: نماینده مجلس یازدهم سرمایه سهام عدالت با توجه به گستردگی آن را 600 تا 800 هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، معادن و سایر کارخانجات در مجموعه شرکت‌های ذیل سهام عدالت حضور دارند.

سومین مرحله از واریز سود سهام عدالت اواخر تیر پرداخت می‌شود، این سود متعلق به افرادی است که به دلیل مشکلات حسابی در سال‌های 98 و 99 موفق به دریافت آن نشده‌اند.
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار که مسئولیت سهام عدالت را برعهده دارد پیش از این زمان واریز سودهای سهام عدالت سال‌های 98 و 99 جاماندگان را اواسط تیر اعلام کرد. اما حالا قرار است اواخر این ماه واریز شود.

اما دارندگان سهام عدالت منتظر چقدر سود باشند؟ سود سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون تومان است. مبلغ سود سهام عدالت 532 هزار تومانی هم حدود 500 هزار تومان بود.

از سوی دیگر کسانی که از سود این سهام در سال 98 جامانده‌اند نیز قرار است این ماه سود دریافت کنند. به عبارتی یعنی افرادی که از جاماندگان سود سال 98 و 99 هستند باید منتظر واریز دو سود باشند. سود سهام یک میلیون تومانی 400 هزار تومان و برای سهام 532 هزار تومانی، حدود 200 هزار تومان است.

دستور قطعی رئیس جمهور برای رسیدگی به سهام عدالت | یک ماه تا آیین نامه جدید سهام عدالت

سود واریزی کمتر از سود اعلام شده است؟
تجارت‌نیوز در گزارشی به به جزئیات میزان سود سهام عدالت جاماندگان پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را نسبت به این موضوع می‌خوانید.

برخی می‌گویند باید برای آنها سود یک میلیون تومانی واریز می‌شد، اما به جای آن 500 هزار تومان به آنها پرداخت شد.

«من سودم یک میلیونی بود چرا 580 تومن واریز کردین. باقی سود سهام من کی واریز می‌شود؟»

«چرا سودهای واریزی از آن‌چیزی که در خبرها گفته می‌شود کمتر است؟»

«سودهایی که گفته میشود درانجام واریز ازانچه گفته شد کمتر است. چرا؟»

«چرا اگر دو برج قسط وام بانکی پرداخت نشود فورا جلوی حساب ضامن وام را می‌بندید اما اگر شرکت‌ها پول مردم مستحق که از سال 99 مانده را پرداخت نکنند هیچ‌کسی پاسخ نمی‌دهد؟ الان سال 1401 هست اما سود سهام من را از سال 98 پرداخت نکردند.»

«سود سهام عدالت، پول یک روغن است»
در میان نظرات مخاطبان افرادی هستند که سود سهام سال جاری و سال گذشته را دریافت نکرده‌اند. برخی هم می‌گویند تنها بخشی از سود برای آنها واریز شد.

«هیچ امیدی به پرداخت پول سهام‌ها ندارم فقط توی خبرها می‌نویسند و یک تاریخی می‌زنن اما باز هم خبری نیست.»

«چقدر با آب و تاب گفتن، 500 هزار تومن پول یک دونه روغنه، دلتون خوشه، درد عمیقی شده دیگه این مسکنا تاثیر نداره پول رو بدید بزنیم به زخم زندگیمون.»

«کسانی که هیچ‌وقت سهام نداشته‌اند باید چه‌کار کنند؟»

«من سهام عدالت دارم فقط یک بار واریزی داشتم  اون دو دفعه را چرا واریز نکردند؟ کجا باید پیگیری کنم؟»

«من و بچه‌هام تیرماه سال 99، 30درصد سهام فروختیم نه پول فروخت گرفتیم نه سود چرا؟»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied