شمانیوز
شما نیوز

سریع ترین روش پرداخت بدهی های خودرو را بشناسید!

با انتخاب سریع‌ترین روش پرداخت بدهی‌های خودرو، خود را از دردسرهایی مانند؛ توقیف خودرو، پرداخت جریمه دیرکرد، عدم امکان خرید‌وفروش خودرو و .... خلاص کنید!

 دیدن قبض جریمه برای هیچ راننده‌ای خوشایند نیست. اما مگر می‌شود در سطح شهر رانندگی کرد و از عدم تخلف یا تصادفات رانندگی مطمئن بود! بدین ترتیب از یک سو تخلفات رانندگی و از سوی دیگر عوارض خودرو اعم از؛ عوارض آزادراهی، عوارض طرح ترافیک، عوارض شهرداری و مالیات نقل‌و‌انتقال ماشین همگی در لیست بدهی‌های خودرو جای می‌گیرند که هر راننده قانون‌مداری ملزم به پرداخت به‌موقع آن‌ها است. عدم پرداخت بدهی‌های خودرو عواقب بدی را برای راننگان در پی دارد، به همین منظور دانستن سریع‌ترین و بهترین شیوه تسویه بدهی‌های خودرو به مالکان محترم کمک می‌کند تا درگیر تبعات عدم پرداخت بدهی‌های پلاک ماشین خود نشوند.

 

با انواع بدهی های خودرو آشنا شوید!

 

طبق قوانین راهنمایی و رانندگی کشور  بدهی‌های پلاک خودرو شامل مواردی هم‌چون؛ مالیات نقل‌وانتقال خودرو، عوارض شهرداری، عوارض طرح ترافیک، عوارض آزادراهی و انواع جرائم رانندگی است که در ادامه به هر یک از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

جرائم و خلافی های خودرو

 

خلافی‌ها و جرائم رانندگی همان تخلفاتی است که بسیاری از رانندگان هنگام تردد با خودرو در معابر شهری و جاده‌ای مرتکب آن می‌شوند. جرائم رانندگی در چهار دسته کلی؛ جریمه تسلیمی، جریمه دو برگی، جریمه الصاقی و جریمه با دوربین‌های هوشمند جای می‌گیرند که عدم پرداخت بعضی از آن‌ها مشمول قانون دو برابر شوندگی می‌شود.

 

عوارض طرح ترافیک

 

تردد در بعضی از نقاط پر ترافیک و شلوغ شهر تهران نیاز به مجوز و خرید طرح ترافیک و یا طرح زوج و فرد دارد. این طرح توسط سامانه «تهران من» به فروش می‌رسد. عدم رزرو و خرید طرح ترافیک مشمول جریمه طرح ترافیک خواهد شد. اطلاع از ساعت دقیق طرح ترافیک باعث می‌شود کمتر مشمول جریمه طرح ترافیک شوید.

 

عوارض آزادراهی

 

اینگونه عوارض تنها مختص آن دسته از مالکان خودرو است که در آزادراه‌ها و اتوبان‌های بین شهری تردد می‌کنند. قبض عوارض اتوبان پس از عبور از گیت برای راننده صادر و به شماره مالک خودرو پیامک می‌شود‌.

 

عوارض شهرداری

این عوارض در ازای ارائه خدمات شهری به شهروندان دارای خودرو و وسایل نقلیه دریافت می‌شود و جزو درآمدهای سالانه شهرداری به حساب می‌آید. مدت زمان تسویه عوارض شهرداری یک سال است بنابراین این عوارض باید تا قبل از پایان سال تسویه گردد.

 

مالیات نقل و انتقال

 

مالیات نقل‌وانتقال خودرو، همان مبلغی است که توسط دولت دریافت شده و کلیه دارندگان خودرو باید قبل از خریدوفروش ماشین خود نسبت به تسویه آن اقدام نمایند. پرداخت مالیات خودرو اجباری و الزامی است، در واقع بدون پرداخت این نوع مالیات، دارنده خودرو اجازه فروش خودرو به غیر و در نتیجه انجام مراحل تعویض پلاک ماشین را نخواهد داشت.

 

تسویه آنلاین و برخط؛ سریع ترین شیوه پرداخت آنی بدهی‌ های ماشین

 

پرداخت آنلاین خلافی خودرو به شیوه‌های مختلف اعم از؛ مراجعه حضوری به دفاتر پلیس 10+، پرداخت با استفاده از کد USSD، پرداخت از طریق سامانه پیامکی و تسویه از طریق مراجعه به خودپرداز امکان‌پذیر است. اما نکته اساسی اینجا است که کدام روش سریع‌ترین و بهترین شیوه برای پرداخت آنی و لحظه‌ای کلیه بدهی‌های خودرویی است؟

امروزه به لطف دسترسی به تلفن همراه و شبکه جهانی اینترنت، استعلام و پرداخت آنلاین خلافی خودرو هم‌چون گذشته امری وقت‌گیر و زمان‌بر نیست چرا که کلیه دارندگان خودرو از جای‌جای ایران عزیز می‌توانند با استفاده از خدمات آنلاین وبسایت‌های معتبر خودرویی، نسبت به تسویه آنی بدهی‌های خودروی خود اقدام نمایند.

هم اکنون وبسایت و اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که امکان استعلام طرح ترافیک، تمدید بیمه شخص ثالث، پرداخت اقساط بیمه، تسویه عوارض خودرو، دریافت مفاصاحساب بدهی‌های خودرو و ... را برای کلیه کاربران خود به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز مربوطه ممکن ساخته‌اند. با این حساب شما می‌توانید در اولین فرصت، تنها با استفاده از موبایل و یا سایر گجت‌های هوشمند خود به یکی از این وبسایت‌ها مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خودروی خود، در کمترین زمان و بدون کوچک‌ترین دغدغه تمامی بدهی‌های خودرویی‌تان را تسویه کنید.

توصیه می‌کنیم که هنگام انتخاب بهترین اپلیکیشن و یا وبسایت خدمات خودرویی فاکتورهایی هم‌چون؛ اعتبار برند انتخابی، امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه‌های امن، تنوع در خدمات خودرویی ارائه‌شده، رابط کاربری ساده و آسان، امکان پیگیری فاکتورهای پرداختی، امکان تسویه اقساطی، پشتیبانی‌ شبانه‌روزی و ... را مد نظر قرار دهید تا از امکانات این شیوه نوین، با خاطری آسوده و به بهترین شکل بهره‌مند شوید.

 

عدم تسویه بدهی های خودرو چه عواقبی دارد؟

 

اگر از عواقب عدم پرداخت به‌موقع بدهی‌های ماشین خود بی‌خبر هستید لازم است بدانید که با پرداخت نکردن قبوض جریمه‌های تسلیمی، دو برگی و الصاقی پس از گذشت شصت روز مشمول قانون دو برابر شوندگی می‌شوید، عوارض طرح ترافیک و آزادراهی نیز مشمول جریمه دیرکرد خواهند شد، عدم پرداخت مالیات خودرو نیز منجر به محدودیت در انتقال خودرو به غیر و عدم امکان انجام مراحل تعویض پلاک می‌شود.

 با این تفاسیر و با توجه به اینکه  سقف جریمه در سال ۱۴۰۲ معادل سه میلیون تومان است با عدم تسویه به‌موقع بدهی‌های خودرویی خود نه‌تنها نمی‌توانید ماشین‌تان را معامله کنید بلکه مجبور به پرداخت جریمه دیرکرد نیز خواهید شد، امکان توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ راهنمایی و رانندگی، دیگر معضلی است که در صورت پرداخت نکردن بدهی‌های پلاک خودرو گریبان‌گیرتان خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied