شمانیوز
شما نیوز

کالابرگ فجرانه

علت واریز نشدن کالابرگ فجرانه اسفند چیست؟| کالابرگ فجرانه این افراد قطع شد؟

بر اساس اعلام برخی از مردم برخلاف مرحله اول در مرحله دوم کالابرگ فجرانه برای آنان اعتباری واریز نشده است.

علت واریز نشدن کالابرگ فجرانه اسفند چیست؟| کالابرگ فجرانه این افراد قطع شد؟

به گزارش شمانیوز: کالابرگ فجرانه مثل یارانه برای اکثر دهک ها قابل استفاده است. در این میان عده ای گلایه داشتند که برای آنان کالابرگ فجرانه فعال نشده است. با کالابرگ فجرانه میتوان اقلام اساسی خانوار را تهیه کرد. 

مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، یعنی ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده است. در این طرح، خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم مشمول دویست و بیست هزار تومان تخفیف برای خرید یازده قلم کالای اساسی می‌شوند. با این وجود، برخی از خانواده‌ها اعلام کرده‌اند که کالابرگ اسفندماه ما هنوز واریز نشده است و می‌پرسند کالابرگ اسفندماه ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟"

چرا کالابرگ ما هنوز واریز نشده؟

چرا کالابرگ اسفند ماه ۱۴۰۲ واریز نشده است؟ یکی از یارانه بگیران اعلام کرده است که یارانه فجرانه ی ما در تاریخ ۲۰ بهمن به تعداد اعضای خانوار یعنی ۴ نفر ۸۸۰ هزار تومان شارژ شد اما بعد از آن برای این ماه دیگر شارژ مشده است و می خواهیم بدانیم چرا کالابرگ اسفند ماه ۱۴۰۲ واریز نشده است؟

توجه داشته باشید اگر اعتبار یارانه ی نقدی یا یارانه تشویقی در حساب سرپرست خانوار شارژ نشده یعنی شما در دهک های اول تا هفتم نبوده و یارانه ی کالابرگ به شما تعلق نگرفته است. زیرا این اعتبار تشویقی و یارانه ی غیر نقدی مخصوص دهک های اول تا هفتم درآمدی می باشد.

چرا کالابرگ اسفند ماه ۱۴۰۲ واریز نشده است؟ البته این برای کسانی است که یارانه فجرانه و کالابرگ فجرانه در ماه گذشته هم برای افراد شارژ نشده بود، به همین خاطر برخی می گویند شاید به دلیل آنکه برخی افراد از اعتبار یارانه تشویقی و یارانه فجرانه در ماه گذشته استفاده نکرده اند ممکن است دولت فکر کرده که این افراد نیازی به این اعتبار نداشته و به همین دلیل حساب سرپرست خانوار را برای اسفند ماه ۱۴۰۲ شارژ نکرده است.

البته ممکن است به دلیل شلوغی واریز یارانه فجرانه سیستم دولت دچار اختلال شده باشد و به زودی حساب سرپرستان خانوار شارژ خواهد شد.. به همین خاطر سرپرستان می توانند با کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* متوجه شوند که آیا اعتبار تشویقی آنها بری اسفندماه شارژ شده است یا خیر؟کالابرگ فجرانه اسفند کی واریز می شود؟

کالابرگ فجرانه اسفند کی واریز می شود؟ روز جمعه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ مرحله ی دوم و جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان طرح فجرانه آغاز شده و مشمولان خانوار های دهک های پایین جامعه (اول تا هفتم) می باشند.

این طرح که به مدت سه ماه قرار است تکرار شود، از ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ انجام می شود، سرپرستان خانوار با گرفتن کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می توانند ببینند که ایا این اعتبار تشویقی و یا یارانه فجرانه به آنها تعلق گرفته و یا خیر و از میزان اعتبار باقی مانده برای کالابرگ خود مطلع شوند.

در این میان کسانی هستند که در مرحله اول طرح فجرانه کالابرگ مبلغ ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید اقلام اساسی و یارانه فجرانه به صورت غیر نقد را دریافت کرده اند اما در مرحله دوم طرح فجرانه، حساب سرپرست خانوار برای بار دوم شارژ نشده است و می پرسند:

کد استعلام یارانه فجرانه و کالابرگ اسفندماه ۱۴۰۲

کد استعلام یارانه فجرانه و کالابرگ اسفندماه ۱۴۰۲: سرپرستان خانوار برای اطلاع از اینکه اعتبار تشویقی به آنها تعلق می گیرد یا نه باید کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره گیری کنند که ببینند اعتبار تشویقی به آنها تعلق می گیرد یا خیر؟ و همچنین می توانند از مانده اعتبار یارانه تشویقی خود هم با خبر شوند.

نحوه استفاده از کالابرگ فجرانه 

نحوه استفاده از کالابرگ فجرانه به چه صورت است؟ برای کسانی که حساب آنها برای یارانه فجرانه شارژ شده و برای کسانی که به زودی یارانه فجرانه شارژ میشود این اعتبار مضاعف که دویست و بیست هزار تومان است، ساده‌ ترین تعریف این است ما یک بسته غذایی داریم که هفتصد و چهل هزار تومان قیمتش است یازده قلم مردم ایران در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و این به قیمت پانصد و بیست هزار تومان می‌خرند یک تخفیفی هر نفر می‌تواند یک بسته بخرد، خانواده دو نفره می‌تواند دوتا بسته بخرد طبیعتاً به ازای هر نفر اگه دویست و بیست هزار تومان باشد یک خانواده دو نفر می‌شود چهارصد و چهل هزار تومان، یک خانواده سه نفره می‌تواند سه تا بسته بخرد و همین طوری حرکت بکند و خانواده‌های پرجمعیت بسته‌های بیشتری خرید کنند.

مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای چه کسانی واریز میشود؟

مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای چه کسانی واریز میشود؟ سوال دیگر این است که فقط باید همان یازده قلم عرضه بشود دیگر و خارج از این یازده قلم باشد تخلف است و دسترسی اش قطع می‌شود به کالابرگ الکترونیک؟ در جواب یکی از مسئولان گفته بله خرید غیر از این طرح و ۱۱ قلم تخلف بوده و ممکن است کالابرگ الکترونیکی و شارژ یارانه فجرانه قطع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    من دهک دوم هستم بهمن ماه یارانه فجر گرفتم ولی این ماه اصلا واریز نکردن کدی که اعلام کردن اصلا جواب نمیده که ببینیم ریختن یا نه

تبلیغات متنی