شمانیوز
شما نیوز

معرفی خودروهایما S7 توربو

رانندگی رویایی با خودرو هایما S7 توربو |هایما S7 توربو تجربه ای جدید در دنیای خودروسازی+ فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی خودرو وارداتی هایما S7 توربو خواهیم پرداخت.

رانندگی رویایی با خودرو هایما S7 توربو |هایما S7 توربو تجربه ای جدید در دنیای خودروسازی+ فیلم

به گزارش شمانیوز :خودرو هایما S7 توربو یکی از خودرو های دسته بندی SUV برند هایما است که با وجود قیمت مناسب، قابلیت‌های بسیاری از جمله حجم بالای داخلی و مصرف کم سوخت، مورد توجه بسیاری از مشتریان خودرو در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است. خودرو هایما S7 توربو، با موتور دو لیتری توربو شارژر سه سیلندر، دارای توان ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۸ نیوتن متر است.  سیستم صوتی بسیار خوب و صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی هایما S7 توربو، امکاناتی جهت راحتی و رفاهی سفر فراهم می کند. این خودرو با دو نوع دیگر خودرو هایما  S7توربو شامل (S5 و S7) ارتباط و تفاوت ها دارد و معمولاً به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه برای خریداران علاقه‌مند به خودروهای SUV به شمار می‌آید.در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر هایما S7 توربوپرداخته ایم.

ظاهر هایما S7 توربو

اتاق هایما S7 در قیاس با بسیاری از خودروهای هم‌کلاس و هم‌وطنش در بازار خودرو ایران، حجیم‌تر به نظر می‌رسد. در این میان شاید تنها جک اس ۵ نیوفیس باشد که از لحاظ ابعادی بتواند جذبه نسبی این محصول هایما را در ذهن پدیدار سازد. هرچند که مدل S7 هایما همچنان یک کراس اوور جمع‌وجور به حساب می‌آید و در عمل اختلاف ابعادی آن‌چنانی با کراس اوورهای همکلاس خود ندارد.

مدل توربو در واقع فیس لیفت دوم هایما اس ۷ به حساب می‌آید که از جمله بارزترین تغییرات اعمال‌شده در چهره آن می‌توان به جلوپنجره جذاب‌تر با خطوط عمودی کرومی اشاره کرد. تزیینات بومرنگی شکل قاب مه‌شکن در سپر جلو نیز به هر چه زیباتر شدن نمای چهره این خودرو کمک شایانی کرده است.

به استثنای گلگیرهای برآمده و برخی حجم‌پردازی‌های جزئی دیگر، فرم‌دهی خاصی روی پروفیل‌های بدنه هایما اس۷ توربو مشاهده نمی‌شود. البته در همین سطح نیز طراحان موفق شده‌اند هیبتی متناسب و تا حدی شبیه به شاسی بلندهای تمام‌عیار را در ظاهر هایما S7 توربو پدید آورند. با این حال طراحی فریم پنجره‌ها در نمای جانبی نسبتا قدیمی به نظر می‌رسد و هیجان خاصی را در ذهن بیننده ایجاد نمی‌کند.

هایما S7 Turbo در نمای عقب نیز سادگی را سرلوحه کار خود قرار داده است و المان‌های اصلی همچون چراغ‌ها، درب صندوق و سپر عقب با حداقل جزئیات ترسیم شده‌اند که البته جلوه متناسب و کاربردی را برای این بخش به وجود آورده‌اند. به طور کل طراحی بدنه هایما S7 توربو گرچه دارای برخی ناهماهنگی‌هایی است و نسبت به بعضی از حریفان کمی قدیمی و کلاسیک‌تر به نظر می‌رسد، اما مشتریان بازار کم‌تنوع ایران، به‌ویژه افرادی که تمایل به خرید شاسی بلند فول سایز دارند، اما قادر به پرداخت هزینه آن نیستند، احتمالا مشکل چندانی با ظاهر هایما اس ۷ توربو ندارند و انتقاد چندانی را متوجه طراحی ظاهری قدیمی آن نمی‌کنند.

هایما S7 توربو

داخل هایما S7 توربو

با ورود به کابین هایما S7 توربو متوجه می‌شوید که تغییر و تحولات کلی در این نسخه نسبت به نمونه ۲ لیتری انجام نگرفته و فقط به تغییر رنگ برخی ادوات مثل کنسول میانی داشبورد، رودری‌ها و روکش صندلی‌ها اکتفا شده است. با این وجود نمای درونی کابین اس۷ توربو از توازن بصری مناسبی برخوردار است و توانسته در عین سادگی، جلوه‌هایی خوشایند و تا حدی مدرن را از خود به نمایش بگذارد.

بخش‌هایی همچون کنسول میانی، غربیلک فرمان و پنل کیلومترشمار از جمله نقاط قوت طراحی داخلی هایما S7 به شمار می‌آیند که کاربران از وجود آنها در کابین تا حدود زیادی احساس رضایت خواهند داشت. با این وجود، طرح داشبرد این خودرو در مقایسه با تولیدات جدید نظیر هایما 8S کاملا قدیمی شده است و توان رقابت با آنها را ندارد.

جنس متریال داشبورد از پلاستیک خشک است، اما کیفیت آن قابل قبول ارزیابی می‌شود. همچنین ۵ سرنشین بزرگسال به‌راحتی می‌توانند درون کابین این کراس اوور چینی حضور یابند، بدون آنکه شکایت چندانی نسبت به کمبود فضا یا هر گونه محدودیت دیگری داشته باشند.

در یک جمع‌بندی می‌توان چنین اظهار داشت که فضای داخلی هایما S7 توربو علاوه بر ارائه طراحی خوشایند و دلنشین، محیطی نسبتا جادار را برای سرنشینان به ارمغان آورده است و رضایت نسبی مشتریان را به دنبال خواهد داشت. هرچند که نباید قدیمی شدن طراحی داخلی این ماشین چینی را فراموش کرد.

هایما S7 توربو

امکانات هایما S7 توربو

امکانات هایما S7 توربو در زمان خودش مناسب بود اما امروزه جزو حداقل‌های مورد قبول مشتریان ایرانی به حساب می‌آید.

کروز کنترل، سانروف برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، حسگر دنده عقب، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع، حسگر میزان باد لاستیک‌ها، آینه‌های جانبی برقی تاشونده با گرمکن، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی دارای پورتAUX  وUSB ، رهیاب، درگاه SD و بلوتوث، صندلی راننده ۸ حالته برقی، ۴ عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین و جانبی)، سیستم ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کشش و… جزو مهم‌ترین امکانات هایما اس ۷ توربو محسوب می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی