شمانیوز
شما نیوز

کیا سورنتو

معرفی جدیدترین کیاسورنتو بازار / این خودروی لوکس با آپشن‌های 2025

معرفی جدیدترین کیاسورنتو بازار / این خودروی لوکس با آپشن‌های 2025

در تولید کیاسورنتو 2025 هیچگونه تقلید و الگوبرداری انجام نشده و همه‌ی آپشن‌ها مختص خود این خودرو است.

به گزارش شمانیوز : مدتی پیش، شرکت خودروسازی کیا موتورز با معرفی نسخه فیس‌لیفت کیا سورنتو ۲۰۲۴، شایعاتی را درباره تغییرات بنیادین در نسل بعدی این خودرو را به راه انداخت. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت خودروسازی کره‌ای در حال حاضر قصد ندارد تا نسل جدید این خودرو را به سمت الگوبرداری از هیوندای سانتافه ببرد. بنابراین، همان نسخه فیس‌لیفت از نسل چهارم این کراس‌اوور محبوب با نام کیا سورنتو ۲۰۲۵ معرفی شده و با پیشرانه‌های جدید هیبریدی و پلاگین هیبریدی به بازار عرضه شده است.

معرفی کیا سورنتو ۲۰۲۵

بالاخره، کیا مشخصات فنی و قیمت نهایی شاسی بلند سورنتو ۲۰۲۵ هیبریدی و پلاگین هیبریدی را منتشر کرد. همان‌طور که انتظار می‌رود قیمت نسخه‌های مختلف این خودرو افزایش چشمگیری داشته اما نسخه پایه پلاگین هیبریدی از سال گذشته ارزان‌تر شده است. در طراحی قسمت جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های جلوی افقی T شکل هستیم و نشان کیا از مرکز جلوپنجره به پایین کانون منتقل شده است. ورودی‌های هوای عمودی برجسته نیز در زیر چراغ‌های جلو قرار گرفته‌اند. در قسمت عقب این خودرو نیز طراحی مشابه چراغ‌ها با الهام از کیا تلوراید را مشاهده می‌کنیم.

پیشرانه پلاگین هیبریدی ۱.۶ لیتری توربوشارژ این نسخه درکنار الکتروموتور آن، ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی موتور برقی از یک بسته باتری ۱۴ کیلووات ساعتی استخراج می‌شود و می‌تواند برای ۴۸ کیلومتر در حالت تمام برقی رانندگی کند. نسخه هیبرید نیز با پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر درکنار الکتروموتور خود همان ۲۲۷ اسب بخار را ارائه می‌کند. نیروی موتور برقی هم از یک بسته ۱.۵ کیلووات ساعتی تامین می‌شود.

نسخه پایه بنزینی نیز از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی GDI با حداکثر توان ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد و تمامی قدرت حاصله توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

آپشن‌های KIA Sorento ۲۰۲۵

از امکانات رفاهی و ایمنی استاندارد نسخه هیبرید می‌توان به صندلی‌های جلو برقی مجهز به گرم‌کن، نمایشگر یکپارچه مرکزی و راننده ۲۴.۶ اینچی، رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی، چراغ‌های LED، اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و درگاه USB در ردیف سوم خودرو، دستیار نگهداری خودرو بین خطوط، کروزکنترل تطبیقی، هشدار ترافیک، هشدار نقطه کور، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو اشاره کرد. کیا قول داده که به‌روزرسانی‌های از راه دور، به‌صورت استاندارد برای این خودرو عرضه شوند.

نسخه بالارده‌تر «SX پرستیژ» این خودرو به امکانات لوکس‌تری مانند قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل کابین ناوبری خودرو متصل کیا با عنوان ccNC، سیستم پیشرفته کمک راننده کیا با عنوان ADAS، سیستم صوتی پیشرفته بوز (BOSE)، رادار پیشگیری از برخورد با عابر پیاده یا دوچرخه‌سوار، رادار نگهداری خودرو بین خطوط، رادار نقطه کور، رادار پیشگیری از تصادف جلو، رادار هشدار مانع در هنگام گردش به طرفین، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، سیستم دستیار حرکت خودرو در بزرگراه‌ها، آینه الکتروکرومیک به‌همراه دوربین دیجیتال، سیستم Digital Key برای استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان ریموت خودرو، کول باکس، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین به‌همراه گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها و صندلی‌های ردیف سوم مجهز شده است.

مدل (۲۰۲۵) قیمت (دلار)

سورنتو هیبریدی EX FWD ۴۰,۰۶۵

سورنتو هیبریدی AWD ۴۱,۸۶۵

سورنتو هیبریدی SX پرستیژ ۴۸,۲۶۵

سورنتو پلاگین هیبریدی EX AWD ۴۹,۳۶۵

سورنتو پلاگین هیبریدی SX پرستیژ AWD ۵۴,۴۶۵

قیمت نسخه پایه سورنتو هیبریدی EX ۲۰۲۵ در دو نمونه دیفرانسیل جلو ۴۰ هزار دلار و نسخه چهارچرخ محرک ۴۱ هزار و ۸۶۵ دلار اعلام شده است. همچنین نسخه SX پرستیژ با برچسب قیمتی ۴۸ دلاری عرضه می‎‌شود تا گرانترین نسخه و پرچمدار امسال سورنتو هیبریدی باشد.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی