شمانیوز
شما نیوز

مسکن کارگران

کارگران بخوانید / جزئیات ثبت نام مسکن کارگران

کارگران بخوانید / جزئیات ثبت نام مسکن کارگران

طبق اعلام مسئولین امسال مسئله مسکن کارگران به صورت جدی در حال پیگیری است.

به گزارش شمانیوز: در دهه‌های اخیر، شرکت‌های تعاونی مسکن به عنوان یکی از ابزارهای مهم در توسعه اقتصادی کشورها شناخته شده‌اند. این شرکت‌ها نقش مهمی در تأمین مسکن مردم، ایجاد اشتغال، توسعه شهرنشینی و تحولات مسکن شهری دارند. افزایش حمایت و تقویت شرکت‌های تعاونی مسکن می‌تواند به بهبود شرایط زندگی جامعه، افزایش توسعه پایدار و تعادل در توسعه مناطق مختلف کمک کند. بر این اساس، اهمیت این شرکت‌ها در تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی بسیار بالاست.

“مسکن” یکی از مهمترین مشکلات کارگران است. چرا که با افزایش و نوسانات قیمت مسکن در بازار، توان کارگران برای تهیه آن دشوار شده است. آمارها حکایت از این دارد که نزدیک به ۷۰ درصد درآمد کارگران صرف اجاره بها و تأمین مسکن می‌شود.

قیمت سرسام‌آور مسکن و به تبع آن اجاره بهای سنگین عملاً بیش از نصف حقوق کارگران را می‌بلعد و حال در شرایطی که حتی کارگران برای پرداخت اجاره در تنگناهای مالی هستند، دیگر توانی مالی برای خرید خانه حتی به شرط دریافت وام هم ندارند.

محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار در هفته کارگر ۱۴۰۳ خبر از ساخت ۶۰ هزار مسکن کارگری داد.

وی از ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مسکن کارگری خبر داد و گفت: وزیر کار چند ماه قبل دستور تشکیل قرارگاه مسکن کارگری را صادر کردند که با حضور سازمان‌های تابعه وزارتخانه و دستگاه‌های مختلف و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شکل گرفت، ولی ما تمرکز کردیم روی اینکه چند سناریو را طراحی کنیم و برخی از این سناریوها، تعاونی محور، برخی کارفرما محور و برخی دیگر روی رفع موانع پیش روی کارگران و کارفرمایان است.

چکشیان با بیان اینکه تلاش وزارت کار این است که در چند ماه آینده رویکرد جدید و بسته‌های اختصاصی و رویکرد جدیدی در مسکن کارگری داشته باشیم، اظهار کرد: این رویکردها در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد. جلساتی با تشکل‌ها برگزار شده و درحال رفع موانع هستیم و امیدواریم اقدامات خوب و متفاوت از گذشته رخ بدهد.

حالا حامد ویس کرمی، معاون تعاون وزارت کار بیان کرده است: به استناد قانون اساسی جمهوری اسلامی، بخش تعاون، رکنی از سه رکن اقتصاد کشور هست که عملاً زمینه ساز ایجاد اقتصاد مردمی و مشارکت مردم در اقتصاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی