شمانیوز
شما نیوز

شستا

افزایش بیش از ۳ برابری سود خالص داروسازی زاگرس فارمدپارس در سال گذشته

افزایش بیش از ۳ برابری سود خالص داروسازی زاگرس فارمدپارس در سال گذشته

مدیرعامل داروسازی زاگرس فارمدپارس با بیان اینکه مبلغ فروش این شرکت در سال ۱۴۰۲، معادل ۱۵۵ درصد سال گذشته بوده است، گفت: مبلغ سود خالص شرکت در همین سال معادل ۲۳۱ درصد سال گذشته بوده است؛ ضمن اینکه ۳۸ میلیارد تومان هم در خرید مواد اولیه و دپوی آن صرفه‌جویی داشته ایم.

به گزارش شمانیوز به نقل از شستارسانه، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت داروسازی زاگرس فارمدپارس 19 خرداد ماه سالجاری با حضور بیش از ۸۵ درصد سهام‌داران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

علی اکبر عباسی، به عنوان رئیس مجمع و محمد کریمی و محمدحسین ملک به عنوان ناظران و صدرایی به عنوان دبیر در این مجمع حضور داشتند.

رضا روستایی، مدیرعامل داروسازی زاگرس فارمدپارس درباره اهم دستاوردهای سال ۱۴۰۲ این شرکت گفت: ما در سال ۱۴۰۲ رکود تاریخی فروش ماهانه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی را ثبت کردیم؛ 98 درصد محصولات این شرکت را به شرکت توزیع داروهای دامی داروپخش فروختیم؛ ضمن اینکه علاوه بر هم‌افزایی با شرکت‌های هم‌گروه، متنوع‌ترین و تخصصی‌ترین سبد تولید داروهای دامپزشکی از نظر شکل دارویی در میان تمامی رقبای داخلی در اختیار این شرکت است.

وی افزود: ۱۵ محصول را در مسیر اخذ مجوز قرار داده‌ایم و به‌زودی سبدی بسیار کامل‌تر، از انواع داروها را تولید خواهیم کرد؛ این روند از سال ۱۴۰۲ شروع شده و با یک شیب ملایم و رو به جلو پیش می‌رود. در سال ۱۴۰۲ سه محصول جدید مورد نیاز بازار را تولید کردیم و راه‌ها برای توسعه و امتداد این مسیر باز و مهیا شده است.

مدیرعامل داروسازی زاگرس فارمدپارس تصریح کرد: سال جاری برای دریافت مجوز ۵ محصول دامی و ۵ محصول انسانی تمرکز کرده‌ایم و اکنون در مراحل پایانی اخذ مجوزات هستیم.

وی با بیان اینکه مبلغ فروش شرکت داروسازی زاگرس فارمدپارس در سال ۱۴۰۲، معادل ۱۵۵ درصد سال گذشته بوده است گفت: مبلغ سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۳۱ درصد سال گذشته بوده است. سیاست‌های اجرایی و تولیدی و توسعه‌ای داروسازی زاگرس فارمد‌پارس، صرفه‌جویی ۳۸ میلیارد تومانی برای خرید مواد اولیه و خرید و دپوی مواد اولیه از شرکت‌های هم‌گروه را در پی داشته است.

روستایی با بیان اینکه قسمت عمده مواد اولیه و اقلام بسته‌بندی را به‌صورت اعتباری خریداری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: مواد اولیه مورد نیاز تولید برحسب نیاز از شرکت‌های درون‌گروه (تماد، ره‌آوردتامین، شیمی‌دارویی داروپخش و…) خریداری شده است.

وی گفت: در خصوص دریافت مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مجوزها اخذ شده و در انتظار پذیرش نهایی از طرف هلدینگ تیپیکو هستیم.

در پایان مجمع به هر سهم ۱۵۰ تومان سود تعلق گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی