شمانیوز
شما نیوز

فیروزی در گفتگو با شمانیوز:

احتمالاً قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا کند / بخشی از ناوگان هوایی کشور زمین‌گیر است

عضو کمیسیون عمران مجلس از احتمال کاهش قیمت بلیط هواپیما خبر داد و گفت: کمیسیون عمران مجلس در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی است تا قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا کند.

احتمالاً قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا کند / بخشی از ناوگان هوایی کشور زمین‌گیر است

رحمت‌الله فیروزی پوربادی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، در تحلیل دلایل افزایش قیمت بلیط هواپیما اظهار داشت: در افزایش قیمت بلیط هواپیما عوامل متعددی مؤثر هستند. یکی از این دلایل افزایش قیمت ارز است که نوسازی و نگهداری ناوگان هوایی بخش مسافربری کاملاً به افزایش و کاهش قیمت ارز واکنش نشان می‌دهد.

قطعات هواپیما با ارز خارجی وارد می‌شود

وی گفت: تعمیرات و تأمین قطعات مورد نیاز هواپیما با ارزهای خارجی صورت می‌گیرد؛ یعنی اگر یک هواپیمای مسافربری نیازمند قطعه‌ای باشد، قطعاً باید آن را از طرق مختلف مانند واردات تأمین کرد و برای واردات نمی‌توانیم چشمان خود را به قیمت دلار و یورو بست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عامل دوم افزایش قیمت بلیط هواپیما را ابلاغیه دولت در خصوص تعیین محدودیت حمل مسافر توسط شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرد و افزود: به خاطر کرونا دولت به تمام شرکت‌‎های هواپیمایی دستور داده که 60 درصد ظرفیت هواپیماها را به حمل مسافر اختصاص دهند و حتماً 40 درصد فضای هواپیما به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید خالی از مسافر باشد.

بخشی از ناوگان هوایی کشور زمین‌گیر است

فیروزی پوربادی سومین عامل در افزایش قیمت بلیط هواپیما را مرتبط با زمین‌گیر شدن بخشی از ناوگان شرکت‌های هواپیمایی می‌داند و گفت: تعداد زیادی ازهواپیماهای شرکت‌ها به دلیل نبود قطعه از ناوگان هوایی کنار گذاشته شده است. مثلاً از 60 هواپیمای شرکت ایران ایر تنها 10 هواپیمای آن در خطوط پروازی فعال هستند.

اودر پایان از احتمال کاهش قیمت بلیط هواپیما خبر داد و بیان داشت: کمیسیون عمران مجلس در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی است تا قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا کند. البته قانون پنجم چنین اجازه‌ای را به شرکت‌ها داده اما ما به دنبال این هستیم تا مساواتی صورت بگیرد تا هم مردم ضرر نکنند وهم شرکت‌های هواپیمایی.  

«محمد حسن ذیبخش» درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما طی چند روز اخیر در جمع خبرنگاران توضیح داد: سازمان هواپیمایی با افزایش بلیت هواپیما کاملا مخالف است.

 وی اضافه کرد: همه شرکت‌های هواپیمایی باید قیمت‌های فروش را به قیمت مصوب بازگردانند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: در صورت ضرورت برای افزایش قیمت، این پیشنهاد حتما باید در شورای عالی هواپیمایی کشوری مطرح و نرخ‌ها در صورت موافقت وزیر راه و شهرسازی تغییر کند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ کدام از مراحل اعلام شده و قانونی طی نشده است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی بدون هماهنگی قیمت ها را افزایش داده اند و برخورد لازم و کافی با آنها انجام خواهد شد.

براساس این گزارش؛ سال گذشته و با موافق نهایی وزیر راه و شهرسازی نرخ بلیت هواپیما افزایش یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied