شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو امروز

قیمت خودرو خارجی امروز 9 شهریور | جدول قیمت خودرو

لیست قیمت خودرو خارجی در بازار امروز سه شنبه 9 شهریور را در جدول زیر مشاهده می کنید.

قیمت خودرو خارجی امروز 9 شهریور | جدول قیمت خودرو

به گزارش شمانیوز، قیمت خودرو صفر هم برای خریداران و هم فروشندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آخرین لیست قیمت خودرو خارجی در بازار امروز سه شنبه 9 شهریور را در جدول زیر مشاهده می کنید. قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته با ثبات نسبی همراه است. 

قیمت خودرو

طی دو روز گذشته همزمان با کاهش نرخ ارز روند افزایش قیمت ها در بین خودروهای پراید موجود در بازار متوقف شده است؛ از ابتدای هفته تاکنون خودرو پراید ۱۱۱ بر روی قیمت ۱۵۵ میلیون تومان ثابت مانده است و پراید ۱۳۱ نیز در این مدت بر روی قیمت ۱۳۹ میلیون تومان ثابت مانده است و پراید ۱۳۲ نیز در این مدت از قیمت ۱۳۴ میلیون تومان عبور نکرده است و پرایدهای ۱۵۱ مدل ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز در این مدت به ترتیب بر روی قیمت های ۱۴۹ و ۱۵۵ میلیون تومان ثابت مانده اند.

در بین خودروهای پژو موجود در بازار اما ریزش نرخ ارز حریف افزایش قیمت ها در این بازار نشده است و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ابتدای هفته تاکنون یک میلیون تومان گران شده است و به قیمت ۲۳۸ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت افزایش قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده است و در حال حاضر ۲۵۳ میلیون تومان قیمت خورده است و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز از ۳۰۵ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به قیمت ۳۰۸ میلیون تومان رسیده است.

گفتنی است که خودروهای مونتاژ این گروه نیز در این مدت افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کردند و پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ از ۸۹۰ میلیون تومان در ابتدای هفته جاری امروز به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز از یک میلیارد تومان فراتر رفته و امروز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

ریزش نرخ ارز ترمز افزایش قیمت خودروهای سمند را نیز نتوانسته است بکشد و سمند LX مدل ۱۳۹۹ از ۲۳۵ میلیون تومان در ابتدای هفته جاری امروز به قیمت ۲۳۸ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو اما در این مدت بر روی قیمت ۲۴۵ میلیون تومان ثابت مانده است.


فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که طی روزهای گذشته نوسان رو به بالای نرخ دلار موجب شده بود تا بازار خودرو همانند سایر بازارهای دارایی روند افزایشی داشته باشد. بااین حال از  سه روز گذشته این روند تغییر کرد و پرتیراژهای سایپا بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

استپ قیمت در بازار خودروهای پرتیراژ در حالی شکل گرفته که نرخ دلار هم این روزها نوسان اندکی داشته که این امر موجب شده این نوسان اندک موجب شده تا خریداران و فروشندگان در حال حاضر دست از معامله بکشند. در حالی برخی از فعالان بازار خودرو تغییر در نرخ دلار را عامل تغییر در بازار خودرو عنوان می کنند، که برخی دیگر معتقدند که تناسبی میان افزایش قیمت نرخ خودرو و نرخ دلار وجود ندارد. در این خصوص می توان به این نکته اشاره کرده کرد که طی روزهای اخیر دلار در نهایت هزار تومان افزایش قیمت داشته این در حالی که پرتیراژهای ایران خودرو افزایشی تا سقف 5 میلیون و سایپایی ها نیز رشدی 7 میلیونی در بازار داشته اند.

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که اعلام برخی خبرهای خوش مبنی بر آزاد شدن برخی از اموال بلوکه شده ایران به دلیل اعمال تحریم ها نیز بازگشت خوشبینی در بازار را به همراه داشته و می توان از این خبر به عنوان یکی از دلایل ایست در بازار دلار یاد کرد. موضوعی که در سایر بازارهای دارایی نیز دیده می شود.

در کنار عوامل مذکور فروش فوق العاده ایران خودرویی ها در روزهای اخیر و خبر اعلام شده از سوی سایپایی ها مبنی بر اتمام معوقات (خودروهای تحویل داده نشده به خریداران) این شرکت تا 10 شهریور سال جاری نیز بر استپ قیمتی در بازار خودرو بی تاثیر نبوده است، چرا که اعلام این دو خبر نشان دهنده آن است که سمت عرضه در حال افزایش است و عطش خودروهای صفر کاهش یافته است.

 وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک  R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «کوییک R  » بدون تغییر قیمت در بازار  177 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که «کوییک معمولی» هم در بازار پرتیراژها  بدون تغییر و با قیمت 170 میلیون قیمت گذاری شد.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» هم بدون افزایش قیمت در بازار به ترتیب 150 میلیون و 160 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.  «ساینا» هم که روز گذشته رکورد قیمت در بازار را شکسته بود امروز بدون تغییر در بازار 161 میلیون تومان قیمت خورد.

 همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد. 

برسی بازار خودروهای داخلی

اکثر خودروهای پراید در ۲۴ ساعت گذشته ثبات قیمت را تجربه کردند و خودرو پراید ۱۳۱ در این مدت بر روی ۱۳۹ میلیون تومان ثابت مانده است و خودروهای پراید ۱۳۲ و ۱۵۱ نیز در این مدت به ترتیب بر روی قیمت های ۱۳۴ و ۱۵۰ میلیون تومان ثابت مانده اند و در این بین اما خودرو پراید ۱۱۱ همچنان می تازد و این خودرو در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی امروز ۱۵۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

خودروهای پژو نیز امروز به نسبت افزایش قیمت های کمتری را شاهد بودند؛ پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل ۱۴۰۰ در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۶ درصد افزایش قیمت داشته است و در حال حاضر ۳۱۲ میلیون تومان قیمت خورده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت با افزایش قیمت ۰.۶۷ درصدی به ۲۹۷ میلیون تومان رسیده است و پژو ۲۰۷ دنده ای مدل ۱۴۰۰ نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۵۸ درصد گران شده است و در حال حاضر ۳۴۲ میلیون تومان قیمت خورده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز با افزایش قیمت ۰.۶۱ درصدی امروز ۳۲۷ میلیون تومان قیمت خورده است.


افزایش قیمت لاستیک خودرو صحت دارد؟

داوود سعادتی نژاد رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت گران شدن تایر، گفت: تا امروز مصوبه ای در این خصوص ارسال نشده است و نمی توان خودسرانه تایر را گران کرد، این گران شدن باید از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده و تنظیم بازار کارشناسی و به ما ابلاغ شود. 

این مقام مسئول بیان کرد: برخی شایعات اکنون در فضای مجازی منتشر شده که تایر  از امروز گران شده است اما هنوز مصوبه ای برایمان ارسال نشده است.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر تهران گفت: لاستیک در بازار اشباع شده است و هیچ خریداری حضور ندارد یعنی با این اوضاع و اشباع لاستیک، افزایش قیمت به نفع نیست چرا که تقاضا کاهش پیدا کرده است.

گفتنی است، مصطفی تنها سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر در ایران، چندی پیش خبر از گرانی تایر در اول شهریور داده بود.  مدتی است که درخواست افزایش قیمت تایر از سوی تایرسازان مطرح شده و ظاهرا خواسته هایشان محقق شده است و قیمت تایر خودرو افزایش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied