شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا در بازارهای جهانی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز (سه شنبه) با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۸۲۰ دلار و ۹۹ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

به گزارش شما نیوز: قیمت طلا به دنبال تقویت احتمال تعویق انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو و در حالی که سرمایه گذاران منتظر نشست این هفته بانک مرکزی اروپا هستند؛ امروز (سه شنبه) نوسان محدودی را شاهد بود و قیمت بالای ۱۸۲۰ دلار را حفظ کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز (سه شنبه) با ۰.۱۳ درصد افت به ۱۸۲۰ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۵۶ درصد کاهش به ۱۸۲۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.
هفته گذشته و پس از آنکه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا سبب تضعیف بازار کار آمریکا شد قیمت طلا به بالاترین رقم ۲ ماه و نیم گذشته رسید.
مایکل لانگفورد تحلیلگر موسسه مشورتی ایر گاید در این باره گفت: «هر چه ویروس کرونا بیشتر گسترش می یابد، احتمال افزایش قیمت طلا بالاتر می رود... بازار طلا از خبرهای بد و افزایش نرخ تورم منتفع می شود.»
به گفته رئیس بانک مرکزی آمریکا تقویت بازار کار این کشور پیش شرط آغاز سیاست انقباضی ای بانک خواهد بود. ضمن اینکه فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره با احتیاط رفتار خواهد کرد.
برخی سرمایه گذاران بازار طلا را محلی امن برای در امان نگه داشتن دارایی های خود از گزند نرخ بالای تورم تلقی می کنند. در عین حال پایین بودن نرخ بهره در آمریکا نیز هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می دهد.
به گفته تحلیلگران احتمالا در نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا کاهش اقدامات محرک اقتصادی مورد بررسی قرار خواهد کرد.
استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «احتمالا دو بانک مرکزی بزرگ جهان در حال حرکت به سمت سیاست های انقباضی هستند، اما آنها در مورد بالا بردن نرخ بهره کاملا با احتیاط حرکت می کنند... من همچنان معتقدم که این عامل مانع از افت قابل توجه قیمت طلا می شود.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied