شمانیوز
شما نیوز

بورس:

چرا بورس سقوط کرد؟

امروز (یکشنبه) بورس تهران روند ریزشی در پیش گرفت و گفته می شود که بازار وارد فاز اصلاحی شده است.

چرا بورس سقوط کرد؟

به گزارش شما نیوز: امروز (یکشنبه) بورس تهران در دومین روز معاملاتی با اصلاح شاخص کل و شاخص‌سازان رو به رو شد. امروز شاخص کل بورس با افت ۳۳ هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم امروز با ۱۱ هزار واحد منفی در محدوده ۴۵۱ هزار واحد قرار گرفت. اما چرا روند بورس امروز منفی شد؟
ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه درباره دلیل روند منفی بازار امروز معتقد است، شایعات درباره مذاکرات برجام و تاثیر ترس از ریزش دلار بازار را با اصلاح رو به رو کرده است.
وی همچنین افزود: اخبار منتشر شده از سمت مذاکرات بد نیست و به نظر می‌رسد روند اصلاح قیمت در بازار فعلا ادامه‌دار باشد. نکته مهم این موضوع است که سهامداران باید دستکاری هر روزه در پرتفوی خود نداشته باشند.

رئیسی در این باره تشریح کرد: به عبارت دیگر افرادی هستند که در شاخص مثبت خریدارند و در شاخص منفی می‌فروشند این افراد هیچ‌گاه در بازار سودی را نمی‌برند سهامداران باید در بازار سهام تحمل و صبر داشته باشند.
وی همچنین درباره عامل دیگری که امروز باعث افت بازار شده است، گفت: نرخ‌گذاری دستوری سیمان برای کاهش قیمت آن و تقاضا برای ساخت مسکن و استفاده از مصالح و میلگرد سیگنال منفی را به بازار تزریق کرده است. این موضوع در بلند مدت آسیب جدی را به بازار وارد می‌کند.
این کارشناس بازار درباره تاثیر مالیات بر عایدی در بازار سرمایه گفت: مالیات بر عایدی سرمایه اگر درست اجرایی شود تقاضای سفته بازانه در بازارهای دیگر را کم می‌کند و اگر جریان تولید به درستی شکل بگیرد تقاضا به سمت بازار سهام هم بیشتر می‌شود.

بورس در آینده

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بورس تهران (چهارشنبه)، عرضه‌‎های اولیه توانستند سیگنال مثبتی را به بازار بدهند و تا حدی روند بازار را تغییر دادند. اما در روزهای آینده، روند بورس به چه صورت خواهدبود؟
«علی عصاری» کارشناس بازار سرمایه درباره روند فعلی بورس گفت: رسیدن شاخص به لحاظ تکنیکالی به مقاومت مهم است که احتمال اصلاح در آن بیشتر از سقوط است. بنابراین روزهای آینده بازار خنثی و منفی خواهد بود زیرا احتمال حرکت شاخص‌سازها دور از انتظار است.
«علیرضا تاجبر» هم درباره روند بازار سهام در روزهای آینده هم گفت: باید معاملات هفته آینده و جا به جایی سهم‌ها صورت بگیرد. در حال حاضر اصلاح زمانی شاخص ادامه‌دار خواهد بود اما فشار فروش و عرضه در بازار عمیق نخواهد بود.
«نیما میرزایی» کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: در سهام شاخص‌ساز و به طور خاص گروه‌های دلاری بازار، با توجه به انتظارات کاهشی (هرچند اندک) ،کماکان استقبال مداومی از سوی معامله‌گران صورت نمی‌گیرد. گروه پالایشی البته با حمایت‌های دولتی وضعیت نسبی با ثبات‌تری دارد.
وی همچنین گفت: انتظار می‌رود استقبال بازار کماکان به سمت گروه‌های کوچک و تورمی باشد که از آن جمله می‌توان به گروه‌های دارویی، غذایی و زراعت اشاره کرد. همچنین بازی بزرگان پس از شکست مقاومت ۱۶۰۰ شروع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied