شمانیوز
شما نیوز

بیت کوین

صعود قیمت بیت‌کوین و اتریوم

سرمایه بازار بیت کوین روی 887 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.7 درصد اختلاف داشتند.

صعود قیمت بیت‌کوین و اتریوم

به گزارش شمانیوزسرمایه بازار بیت کوین روی 887 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 3.7 درصد اختلاف داشتند. افزایش قیمت بیت کوین در حالی اتفاق افتاد که رئیس سازمان بورس و اورق بهادار آمریکا اصرار دارد که قانون‌گذاری در مورد ارزهای دیجیتال به نحوی کارآمد انجام شود.

 قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته رشد کرد و از مرز 1800 دلار گذشت. این رقم در شروع معاملات امروز حدود 1804 دلار بود. قیمت طلا در اولین ساعات معاملات امروز در دامنه‌ای محدود نوسان می‌کرد. قیمت طلا امروز رقم‌هایی زیر 1800 دلار را نیز به ثبت رسانده بود و در ساعت 14 و 20 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1802 دلار قرار داشت.

امروز قیمت بیت‌کوین و اتریوم در حالی افزایش یافت که رئیس سازمان بورس آمریکا مدعی است، قانون‌گذاری مقابل رمزارزها با جدیت در حال پیشرفت است و چین نیز قوانین محدودیت‌زا برای استخراج رمزارز را گسترش می‌دهد.

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 30 دقیقه صبح به وقت ایران روی 47 هزار و 167 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن در 24 ساعت و 7 روز گذشته مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین روی 887 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.7 درصد اختلاف داشتند.  افزایش قیمت بیت کوین در حالی اتفاق افتاد که رئیس سازمان بورس و اورق بهادار آمریکا اصرار دارد که قانون‌گذاری در مورد ارزهای دیجیتال به نحوی کارآمد انجام شود. گری کنسلر گفته است قانونگذاران با جدیت مشغول کار هستند تا مجموعه قوانینی برای نظارت بر بازار بسیار پر نوسان ارزهای دیجیتال وضع کنند. در نقطه مقابل یک سناتور جمهوری‌خواه، گری گنسلر را محکوم کردکه عقاید و تمایلات شخصی خود را در قانون‌گذاری مقابل رمزارزها دخیل کرده است.

دومین رمزارز مهم دنیا نیز تغییرات قیمتی منفی را در 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رساند. قیمت اترویم روی 3 هزار و 403 دلار قرار داشت، سرمایه آن به 399 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن حدود 4.5 درصد اختلاف داشتند.  

گسترش محدودیت‌های رمزارزی در چین

از دیگر حرکت‌های محدود‌کننده برای ارزهای دیجیتال می‌توان به گسترش ممنوعیت‌ استخراج رمزارز در چین اشاره کرد. بر این اساس اقدامات مقتضی برای توقف و ممنوع کردن استخراج ارزهای دیجیتال در استان هبی چین در حال انجام است.

یوان دیجیتالی را بیشتر بشناسیم 

این ارز یک شکل دیجیتالی از ارز فیزیکی چین است با استفاده از فناوری بلاکچین که توسط بانک مرکزی چین در اختیار مشترکان و کاربران قرار می گیرد. آنها نیز می توانند از طریق نرم افزارهای معروفی چون «علی پی»  (Alipay) و «ویچت پی» (WeChat Pay) به صورت آنلاین آن را هزینه کنند.  

همچنین تعریف های دیگری برای استفاده از یوان دیجیتالی وجود دارد، به این صورت که شماری از کاربران مجاز به انتقال ارز دیجیتال به افراد و مشاغل تجاری هستند و دریافت کنندگان نیز می‌توانند با پولی که در کیف پول دیجیتال خود دارند، پرداخت ها را انجام دهند.  

سوالی که برای بسیاری وجود دارد این است که اصولا چرا باید به سمت استفاده از ارز دیجیتال رفت؟ جواب این است که این یک پیشرفت منطقی است، زیرا چین در حال حاضر جهان را در معاملات دیجیتال رهبری می‌کند و ۴۴ درصد از کل ارزش معاملات پرداخت های دیجیتال جهانی را به خود اختصاص داده است. این اولین ارز دیجیتال مستقل در جهان است و بنابراین چین کنترل کاملی بر گردش ارز خواهد داشت.

درباره اینکه این ارز دیجیتال چه مزایایی دارد نیز باید به این موضوع اشاره کرد که اصولا امنیت پرداخت ها را برای مشترکان به دنبال خواهد داشت. لازم نیست کاربران در موقع پرداخت به اینترنت متصل باشند، همچنین برای دسترسی به وجوه خود به حساب های بانکی احتیاج ندارند. لذا شمار زیادی از کاربران این ارز بی آنکه حساب بانکی داشته باشند می توانند از این ارز بهره بگیرند و این می‌تواند هزینه ها را برای آنان کاهش دهد که برای اقشار آسیب پذیرتر جامعه بسیار مورد مهمی است.

همچین استفاده از ارز دیجیتال باعث جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی از جمله پولشویی، جعل پول، تأمین مالی غیرقانونی و فرارهای مالیاتی می شود. در واقع فناوری بلاکچین این امکان را فراهم می‌کند افزون بر این هزینه چاپ اسکناس نیز بتدریج کاهش خواهد یافت.

این فناوری امکان جمع آوری به موقع داده‌های مربوط به ایجاد پول و دفترداری را فراهم می‌کند و مرجع مفیدی برای اجرای سیاست های پولی در اختیار قرار می‌دهد. با این وصف هر کشوری که دارنده چنین ارزهایی باشد می تواند برنامه ریزی اقتصادی خود را بهبود بخشد، زیرا اطلاعات دقیق اقتصادی به سرعت در دسترس است.

اینکه ارز دیجیتال به غیر از چین در کشورهای دیگر و خارج از مرزهای چین مورد استفاده خواهد بود یا خیر از دیگر مواردی است که می توان به آن پرداخت. در اینجا پاسخ آری است حتی اگر در این مرحله یوان دیجیتالی فقط برای مصارف داخلی باشد، در آینده افراد می توانند از آن برای پرداخت در خارج از کشور استفاده کنند. مشاغل بین المللی درگیر در بخش‌های واردات و صادرات چین نیز می‌توانند معاملات را با یوان دیجیتالی انجام دهند. برای این مشاغل، یوان یا رن مین بی دیجیتال به ویژه مفید است زیرا زمان تسویه حساب های تجاری را تقلیل و خطرات امنیتی مالی طرف مقابل را کاهش می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied