شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای خرید گلاب کاشان

گلاب کاشان یکی از با کیفیت ترین گلاب ها در کشور است که خرید آن محبوبیت بسیاری بین تمام مردم ایران و جهان پیدا کرده است. خواص این عرقیجات گیاهی آنقدر بی نظیر است که نه تنها برای طعم دادن به انواع مختلفی از غذاها بلکه برای کاهش علائم بسیاری از بیماری ها و پیشگیری از ابتلا به آنها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

گلاب کاشان از تقطیر و گرفتن عصاره گل های محمدی روییده شده در شهر قمصر کاشان به دست می آید و دارای کیفیت های مختلفی است که هرکدام خواص مخصوص به خود را دارند.

در راهنمای خرید گلاب کاشان، خصوصیات و ویژگی های این عرق گیاهی را با شما به اشتراک می گذاریم و نکاتی که باید برای خرید گلاب باکیفیت بدانید را معرفی می کنیم.

4

برخی از مهمترین مشخصات گلاب کاشان

از جمله مهم ترین مشخصات و ویژگی های گلاب کاشان می توان به موارد زیر اشاره کرد که موجب تمایز آن از سایر عرقیجات گیاهی می شود:

  • عطر و طعم گلاب اصل کاشان، ماندگاری بالایی دارد و عرق طبیعی آن، بدون نیاز به افزودنی تا یک سال قابل استفاده است.
  • گلاب کاشان در طولانی مدت بو، طعم و عطر خود را حفظ می کند و به راحتی فاسد نمی شود.
  • این گلاب اصیل بسیار نشاط آور و فرح بخش است که به آرامش قلب و اعصاب کمک شایانی می کند.

راهنمای خرید گلاب کاشان

برای خرید گلاب اصل کاشان لازم است به مواردی از جمله نکات زیر توجه شود:

از راه های تشخیص گلاب اصیل کاشان عدم وجود هر گونه ذرات، ناخالصی ها و وجود مایعی و بدون رنگ و شفاف در بطری است. گلاب هیچ رنگی و ناخالصی ندارد و کامل شفاف می باشد.

چشیدن مزه گلاب نیز یکی از راه های دیگر تهیه گلاب اصل کاشان است که مزه ای تقریبا تلخ و گس دارد. که زیاد این مزه در دهان نمی ماند و زبان را نمی سوزاند ولی گلاب های تقلبی بر عکس هستند که در این راستا می توانید مقداری از گلاب را بچشید. مزه گلاب اصل، تلخ و گس است اما این تلخی اذیت کننده نیست و سریع از بین می ‌رود.

8

حین خرید گلاب کاشان به این نکته توجه کنید که هر چه قدر گلاب سنگین‌ تر باشد و میزان گل محمدی بیشتری برای تهیه آن استفاده شده باشد، گلاب تلخ ‌تر خواهد بود. مثلاً گلاب دو آتیشه مزه تلخ ‌تری دارد؛ اما دقت کنید که مزه گلاب نباید به‌ هیچ ‌عنوان تند باشد و یا سر زبان را بسوزاند. انواع گلاب های تقلبی حاوی اسانس های مصنوعی معمولا سر زبان را می‌ سوزاند.

گذر زمان می ‌تواند گلاب اصل را از تقلبی متمایز کند و گلابی که اصل و خالص باشد، ماندگاری بالایی دارد و حتی اگر پس از یک سال در آن را باز کنید، همان عطر و بوی قبل را خواهد داشت؛ اما گلاب‌ های تقلبی که از اسانس در آن‌ ها استفاده شده بعد از مدتی عطر خود را از دست داده و مانند آب می ‌شوند.

از مهم ترین راه های تهیه گلاب اصیل کاشان خرید از مراکز و فروشگا های معتبر است که انواع عرقیجات را با کیفیت بالا عرضه می کنند. یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر و خوش نام در زمینه خرید انواع عرقیجات گیاهی، سایت گلاب کعبه است که امکان سفارش آنلاین بهترین گلاب ها با کیفیت های مختلف از جمله گلاب استاندارد و گلاب دو آتیشه در آن وجود دارد.

انواع گلاب درجه یک کاشان

گلاب هایی که در کاشان تهیه می شوند با درجه های مختلف و کیفیت بالایی از جمله موارد زیر تولید و به عرضه می رسند

1- گلاب با شش برابر کیفیت استاندارد

این عیار گلاب یکی از بهترین گلاب های کاشان است که برای تولید آن، گل محمدی را با آب در یک دیگ مسی می ریزند و بعد از پختن آن، حاصل تقطیر این فرایند را برای بار دوم با گل محمدی می جوشانند که در این صورت به آن گلاب دو آتیشه گفته می شود و دارای غلظت و کیفیت بسیار بالایی است. این گلاب شش برابر گلاب معمولی غلظت و کیفیت دارد. برای تولید گلاب با شش برابر کیفیت استاندارد به ازای هر لیتر آب نیاز به یک و نیم کیلو گل محمدی است.

2- گلاب با کیفیت استاندارد

این گلاب که برای تهیه آن، 250 گرم گل محمدی برای هر لیتر گلاب می جوشانند، یکی از بهترین گلاب ها پس از گلاب دوآتیشه است. این گلاب با قیمت مناسب تری نسبت به گلاب دو آتیشه کاشان به فروش می رسد و در عین کیفیت بالا، دارای خواص منحصر به فرد و در نتیجه محبوبیت بسیار زیادی بین مردم ما است.

چگونگی تهیه گلاب و زمان لازم برای تولید آن

در تولید سنتی گلاب، گل‌ های محمدی درون دیگ‌ های گلاب‌ گیری ریخته شده و وارد فرایند تقطیر می ‌شوند که در این فرایند بخاری که از تقطیر گل محمدی و آب به دست می ‌آید سرد شده و به گلاب تبدیل می‌ شود.

لازم است بدانید که گلاب‌ گیری ممکن است تا ۴ ساعت هم طول بکشد و برای مثال اگر ۳۰ کیلوگرم گل محمدی و ۸۰ لیتر آب درون دیگ ریخته شود بعد از این زمان ۴۰ لیتر گلاب سنگین و درجه‌ یک به دست می‌ آید که می توان در موارد مختلفی برای استفاده خوراکی و همچنین خوش بو کنندگی و ضد عفونی کردن از آن استفاده کرد.

چگونه گلاب اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

 فرایند گلاب‌ گیری هم زمان ‌بر است و هم مقداری زیادی گل تازه چیده شده می‌ خواهد؛ گل ‌های سرخی که قبل از ظهر آن ‌ها را می ‌چینند و به کارگاه می آورند. این روند مشخص می‌ کند که چرا بعضی از افراد سودجو نمی ‌خواهند این زحمت را به خود بدهند و راه آسان و متقلبانه را در پیش می ‌گیرند.

 این افراد گل کمتری در دیگ می ‌ریزند و در آخر به آن اسانس ‌های تقلبی اضافه می ‌کنند تا عطر و طعم گلاب درجه ‌یک را پیدا کند و آن را به دست مشتری می ‌دهند یا از مخلوط اسانس ‌های مصنوعی با آب چیزی می‌ سازند که عطر و بوی گلاب می‌ دهد اما گلاب نیست و بو و خواص آن را به طور کامل ندارد.

مراحل خرید اینترنتی گلاب کاشان و دیگر عرقیجات

در شرایطی که با توجه به ورود بیش از حد عرقیجات تقلبی به بازار، خرید گلاب اصل به یکی از دغدغه های بزرگ خانم های خانه دار تبدیل شده، مطمئن ترین روش، خرید اینترنتی گلاب کاشان از فروشگاه های اینترنتی معتبر مثل گلاب کعبه است.

11

با خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر می توانید از کیفیت عرقیجات گیاهی سفارش داده شده مطمئن باشید و در صرف زمان و هزینه های جانبی برای خرید حضوری صرفه جویی کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied