شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

دیزل ژنراتور برای کدام مکان ها مناسب است

دیزل ژنراتور یک موتور احتراق داخلی است که از آن برای تولید برق استفاده می‌شود. دیزل ژنراتور، انرژی ذخیره شده در سوخت را با چرخش پیستون به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند، سپس انرژی مکانیکی تولید شده به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

دیزل ژنراتور برای کدام مکان ها مناسب است

رودولف دیزل، موتور دیزلی را در سال 1878 میلادی اختراع کرد؛ زیرا موتورهای گازسوز در آن زمان بسیار ناکارآمد بودند و آن‌ها فقط حدود 10 درصد از سوختی را که می‌سوزاند به انرژی تبدیل می‌کردند و رودولف دیزل معتقد بود که می‌تواند یک وسیله بهتر بسازد. تا به امروز، دیزل ژنراتورها کارآمدترین و مقرون به صرفه‌ترین چیزی هستند که می‌توانند برق تولید کنند. آن‌ها ساخته شده‌اند تا مقادیر قابل توجهی انرژی را برای مدت طولانی ارائه دهند.

راندمان سوخت بالا، مزیت اصلی این نوع ژنراتورهاست. آن‌ها همچنین به دلیل طراحی عالی و کارایی هوای فشرده می‌توانند بسیار طولانی‌تر از سایر ژنراتورهای هم‌رده و هم‌اندازه کار کنند. به همین دلیل جای تعجب نیست که کارخانه‌های صنعتی و بیمارستان‌ها به ژنراتورهای دیزلی متکی هستند تا در صورت از کار افتادن شبکه برق، کارهای خود را با برق اضطراری که توسط این ژنراتورها تولید می‌شود، ادامه دهند.

دیزل ژنراتور و کارایی آن

کارایی این نوع ژنراتورها هنگام خرید آن‌ها باید یکی از اولویت‌های اصلی شما باشد. ژنراتورهای کم‌مصرف مزایای زیادی را برای کاربر نهایی ارائه می‌دهند؛ از صرفه جویی در سوخت گرفته تا هزینه نگهداری کمتر. این نوع ژنراتورها، ابزارهای بسیار مهمی هستند که از سوخت برای تولید برق استفاده می‌کنند. برای ایجاد نیرو، این ماشین‌ها یک ژنراتور الکتریکی را با یک موتور دیزل ترکیب می‌کنند. همچنین دیزل ژنراتور از احتراق برای تبدیل بخشی از انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی استفاده می‌کنند. سپس از این انرژی مکانیکی برای چرخاندن میل لنگ استفاده می‌شود که برق تولید می‌کند.

حرکت سیم در یک میدان مغناطیسی باعث القای بارهای الکتریکی در آن می‌شود و میدان مغناطیسی معمولاً توسط دو آهنربای پلاریزه در یک ژنراتور الکتریکی تولید می‌شود. پس از آن، یک سیم چندین بار در اطراف میل لنگ پیچ می‌خورد و بین آهن‌رباها و در میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد. هنگامی که موتور دیزل میل لنگ را می‌چرخاند، سیم‌ها در سراسر میدان مغناطیسی حرکت می‌کنند که این امر ممکن است بار الکتریکی در مدار ایجاد کند. موتور دیزل در اصل یک موتور احتراق داخلی است. یک موتور دیزل، بر خلاف موتورهای بنزینی، برای احتراق و سوزاندن سوخت پمپ شده به داخل محفظه تزریق، به گرمای فشرده متکی هستند. موتورهای دیزلی معمولاً بهترین راندمان حرارتی را در بین موتورهای احتراق داخلی دارند و این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا راندمان بهتری را به‌دست آورند. از سوخت‌های مختلفی مانند گاز طبیعی، بنزین و گازوئیل می‌توان در این نوع ژنراتور استفاده کرد.

قیمت دیزل ژنراتور

قیمت دیزل ژنراتور با توجه به نوع برند، قدرت آن‌ها، میزان کارکرد، سال ساخت و کشور سازنده متفاوت است و نمی‌توان یک قیمت واحد را برای این نوع ژنراتورها در نظر گرفت. معمولاً خریداران این ابزار قبل از خرید محصول به دنبال استعلام لیست قیمت دیزل ژنراتور هستند تا با توجه به بودجه خود، برند و نوع مناسبی را انتخاب و خریداری کنند. برای مشاهده لیست قیمت دیزل ژنراتور می‌توانید به وب سایت گروه صنعتی زرآب مراجعه کنید و یا با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

برندهای دیزل ژنراتور

این نوع ژنراتورها اغلب محبوب‌ترین گزینه برای برق اضطراری هستند. آن‌ها ایمن، کارآمد و مقرون به صرفه هستند. اگرچه گازوئیل گران‌تر از سایر سوخت‌هاست، اما دیزل چگالی بالاتری دارد و می‌تواند انرژی بیشتری در هر حجم استخراج کند و در عین حال منبع تغذیه ثابتی را فراهم کند. به طور خلاصه، آن‌ها هزینه خود را با تولید انرژی بیشتر جبران می‌کنند. هنگام خرید یک ژنراتور مناسب، مهم است که نه تنها هزینه، بلکه کارایی آن را نیز در نظر بگیرید. برای کمک به شما در انتخاب ژنراتورهای دیزلی با کیفیت، در ادامه به معرفی برندهای محبوب این نوع ژنراتورها خواهیم پرداخت.

·         دیزل ژنراتور پرکینز

ژنراتورهای پرکینز که به دلیل قابلیت حمل و کارایی مورد توجه قرار گرفته‌اند، می‌توانند از 10 کیلو وات تا 2475 کیلووات برق تولید کنند.

شرکت پرکینز یکی از تولیدکنندگان و فروشندگان موتورهای دیزلی معروف دنیا با سابقه طولانی است. این برند در حال حاضر دارای سه پایگاه تولید با تولید سالانه 400.000 دستگاه است و کارخانجات اصلی آن در انگلستان و سنگاپور قرار دارد. پرکینز به عنوان تولیدکننده پیشرو رولز رویس در جهان، به کیفیت محصول، محیط زیست و اقتصاد متعهد است. این شرکت با اجرای دقیق استانداردهای ISO9001 و ISO14001 اقدام به تولید محصولات دارای آلایندگی کم، راندمان بالا، پایداری زیاد، قابلیت اطمینان بالا و غیره می‌کند.

·         دیزل ژنراتور کامینز

ژنراتورهای کامینز می‌توانند از 25 کیلووات تا 2750 کیلووات برق تولید کنند. کامینز یک برند برای مصارف خانگی و صنعتی از جمله مدارس و بیمارستان‌ها نیز است. آن‌ها به موتورهای دیزلی خود افتخار می‌کنند و عملکرد عالی، راندمان احتراق بالا، راندمان سوخت و دوام بالا را تضمین می‌کنند. موتورهای آن‌ها نیز بسیار بادوام هستند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

·         دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو به دلیل سیستم‌های یکپارچه خود که شامل دینام، قاب پایه، فلنج اتصال، مخزن سوخت و سیستم‌های کنترل می‌شود، مشهور هستند. دیزل ژنراتور ولوو که به طور گسترده در میادین نفتی، حمل و نقل و مخابرات استفاده می‌شود، می‌تواند از 68 کیلووات تا 500 کیلووات برق تولید کند.

معرفی گروه صنعتی زرآب

شرکت زرآب از سال 1351 شروع به کار کرده است. این شرکت دارای افراد متخصص، منابع و تجهیزات مدرن در زمینه ساخت دستگاه‌های تولید برق و دستگاه‌های مهندسی است. زرآب طیف گسترده‌ای از تجهیزات را از دستگاه‌های فعال‌کننده ساده تا ماشین‌های پیچیده یا پیکربندی‌های متعدد با تجهیزات کنترل و نظارت از راه دور ارائه می‌دهد تا انواع نیازهای مشتری را برآورده کند. گروه صنعتی زرآب در زمینه کوپله، واردات و فروش انواع دیزل ژنراتور مانند دیزل ژنراتور ولوو فعالیت می‌کند که برای مشاهده لیست قیمت دیزل ژنراتور می‌توانید به وب سایت این گروه صنعتی مراجعه نمایید.

همچنین این مجموعه با داشتن فضایی به مساحت 1000 متر مربع محصولات خود را به طیف وسیعی از مشتریان به بهترین شکل ممکن عرضه می‌کند. گروه صنعتی زرآب در حال حاضر با دارا بودن انواع ژنراتورهای استامفورد انگلستان، استامفورد پاور چین، لینز ایتالیا، مکالته ایتالیا، کایجلی چین و STC چین و انواع موتور دیزل‌های میتسوبیشی ژاپن، ولوو پنتا، دویتس چین، لوول چین، موتور سازان، لومباردینی و غیره با تنوع 1 تا 2000 کیلووات، آماده برآورده نمودن نیازهای طیف‌های مختلف مشتریان است. از دستگاه‌های گروه صنعتی زرآب همچنین می‌توان به عنوان ابزارهای تولید برق در کارخانه‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، سوپرمارکت‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز تماس و هتل‌ها و همچنین برای تأمین برق معادن، سکوهای نفتی و تجهیزات تولیدی استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied