شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما کدام است؟

استفاده از شبکه های اجتماعی برای رونق کسب و کار، یکی از روش های مناسب برای فروش هر چه بیشتر خدمات و محصولات، در چند سال اخیر بوده است. اما یکی از دغدغه های همیشگی افراد این است که < بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار من کدام است > شاید فکر کنید برای تمامی کسب و کار ها، اینستاگرام بهترین گزینه است، در حالی که برای برخی از کسب کارها، سرمایه گذاری بر روی دیگر شبکه های اجتماعی می تواند بسیار بهتر باشد. در ادامه قصد داریم شما را برای انتخاب بهترین شبکه اجتماعی مناسب کسب و کار تان، راهنمایی کنیم.

بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما کدام است؟

اینستاگرام

 

تقریبا می توان گفت که هیچ کسب وکاری برای فعالیت در اینستاگرام با محدودیت روبه رو نیست. با توجه به قابلیت هایی که این شبکه اجتماعی بزرگ در اختیار مخاطبان قرار داده است، هر نوع کسب و کاری می تواند در آن به تبلیغ و فروش محصول و خدمات خود بپردازد. اما همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، هدف ما این است که بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما را معرفی کنیم، لذا پیشنهاد میکنیم که پیچی برای خود ایجاد کنید تا در کنار شبکه اجتماعی اصلی کسب و کارتان، از اینستاگرام نیز برای رونق کسب وکار خودتان استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که دیگر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیستند و می توانند زمینه های کاری را تفکیک کنند.

اگر قصد سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی را دارید، مستقیم به سراغ اینستاگرام نروید! به شما قول میدهیم که سرمایه گذاری بر روی شبکه اجتماعی مناسب کسب و کارتان، می تواند چندین برابر بازدهی بیشتر برای شما داشته باشد. اگر هم صرفا می خواهید از اینستاگرام جا نمانید و درعین حال هزینه چندانی هم برای تبلیغات اینستاگرام نکنید، می توانید از خرید فالوور اینستاگرام واقعی، استفاده کنید.

یوتیوب

3c4a2474-3ab7-4ce2-a60b-f666345841ae

خوشبختانه با وجود فیلتر بودن این شبکه اجتماعی در ایران، همچنان مخاطبان ایرانی زیادی از آن استفاده می کنند و امکان کسب درآمد برای ایرانیان نیز فراهم است. یوتیوب یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که محصول مستقیم برای فروش ندارند، یعنی اگر شما هنر خاصی دارید و یا در حوزه مشخصی حرفه ای هستید، تنها با تولید محتوای جذاب می توانید کسب درآمد کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر بهترین گزینه برای اینکه شما بتوانید تنها از تولید محتوا، درآمد داشته باشید، یوتیوب است. البته استفاده از یوتیوب مانند اینستاگرام، به همه توصیه نمی شود! برای مثال فردی که در زمینه عکاسی فعالیت می کند، بهتر است به جای یوتیوب از شبکه اجتماعی پینترست و اینستاگرام استفاده کند.

افزایش سابسکرایب یوتیوب بر خلاف اینستاگرام، تلاش بیشتری را می طلبد. همچنین تبلیغات در این شبکه اجتماعی، می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. لذا می توانید با خرید سابسکرایب یوتیوب از طریق تبلیغ گوگل اذر، زود تر تعداد دنبال کنند های خود را افزایش دهید و به 1000 سابسکرایب ابتدایی برای مانیتایز شدن، برسید.

شرایط کسب درآمد از یوتیوب

برای اینکه شما بتوانید از یوتیوب درآمد داشته باشید، می بایست ابتدا تعداد سابسکرایب (دنبال کننده) های چنل شما از 1000 نفر عبور کند و ویدئو های شما بیش از 4000 ساعت واچ تایم دریافت کند. شاید بپرسید که درآمد حاصل از یوتیوب چه قدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که درآمد حاصل از یوتیوب، کاملا متغییر است و به عواملی مانند زمینه کاری شما بستگی دارد. اما به طور میانگین یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید ویدئو شما، 18 دلار به شما پرداخت می کند. البته این عدد ممکن است برای برخی چنل ها کمتر یا بیشتر باشد. بر اساس آمار، میانگین درآمد چنل های حوزه تکنولوژی و حوزه های خاص و تخصصی تر، بیشتر از چنل های عمومی می باشد.

تلگرام

112bfe6c-e4e7-4bee-ba6f-d12afa6f0145

یا بهتر است بگوییم، شبکه اجتماعی محبوب و قدیمی برای ایرانیان. محبوبیت تلگرام به قدری زیاد بوده است که حتی بعد از فیلتر شدن این شبکه اجتماعی، همچنان تعداد کاربران ایرانی آن بسیار زیاد است. این شبکه اجتماعی امکاناتی را در اختیار افراد قرار می دهد که شغل های خدماتی بتوانند بسیاری از نیاز های مشتریان را پاسخ دهند. البته که فروشگاه هایی که محصول مستقیم هم می فروشند می توانند از این شبکه اجتماعی نهایت استفاده را ببرند (برای فروش مستقیم محصول همچنان اینستاگرام بهتر است) اگر شما شغلی خدماتی دارید و میخواهید تعداد ممبر کانال خود را افرایش دهید، با هزینه های زیادی روبه رو نیستید، چون هزینه تبلیغات در تلگرام در مقایسه با اینستاگرام، بسیار کم تر است. هر چند در اینجا نیز می توانید با خرید ممبر تلگرام واقعی، مسیر را سریع تر طی کنید.

لینکدین

شاید آوردن اسم لینکدین در این مقاله کمی عجیب به نظر برسد اما این شبکه اجتماعی که برای بسیاری افراد آشنا نیست، یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کار و جذب افراد متخصص است. در واقع شما می توانید با ایجاد یک اکانت لینکدین برای کسب و کار خودتان، افراد حرفه ای را که برای رونق کسب و کارتان نیاز دارید، پیدا و استخدام کنید. اگر هم شما در حوزه خاصی متخصص هستید و به دنبال مشتری یا پروژه مناسب برای خودتان می گردید، لینکدین یک مکان عالی برای شماست.

گوگل

f332ab07-5729-4ee3-8d19-b15134e637a4

البته که یک وبسایت اینترنتی قابل مقایسه با هیچ کدام از شبکه های اجتماعی نیست، اما خب تصمیم گرفتیم در پایان به بیان اهمیت داشتن یک وبسایت بپردازیم. مانند اینستاگرام، فرقی نمی کند که شما در چه حوزه ای فعالیت میکنید، داشتن یک وبسایت برای کسب و کار شما از واجبات است! در واقع تفاوت بین اینستاگرام و سایت این است که داشتن سایت برای یک کسب و کار ضروری است. هزینه برای پیشرفت و توسعه وبسایت کسب و کارتان، هزینه نیست، سرمایه گذاری است و درآمد حاصل از آن با هیچ کدام از شبکه های اجتماعی قابل مقایسه نیست. لذا پیشنهاد میکنیم که حتما برای کسب و کار خودتان یک سایت طراحی کرده و با سئو روی آن، طعم درآمد زیاد را بچشید!

اگر در زمینه صراحی و سئو سایت تخصص لازم را ندارید، می توانید به نیلانت مراجعه کنید. نیلانت یک شرکت ارائه دهنده خدمات مبتی بر وب است که از صفر تا صد سئو و طراحی سایت شما را به بهترین نحو انجام می دهد.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied