شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

2 نوع طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی و لذیذ

طرز تهیه ته چین مرغ انواع مختلفی دارد. ته چین یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی‌ست.

2 نوع طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی و لذیذ

طرز تهیه ته چین مرغ به روش‌های مختلف مانند تهیه در فر، پلوپز و قابلمه قابل اجراست که در این مقاله از اسنپ‌مارکت قصد داریم طرز تهیه ته چین مرغ در فر و قابلمه را به شما آموزش دهیم.

اگر کتاب دختر کشیش از جورج اورول را مطالعه کرده باشید، یک جمله خیلی زیبا دارد که اورول نوشته: «دنبال زیبایی‌های زندگی بگردیم؛ به اندازه کافی بدی هست.» که ته چین مرغ می‌تواند یکی از این زیبایی‌ها باشد! به یاد داشته باشید که خوشمزه‌ترین و دقیق‌ترین رسپی‌ها در اسنپ ‌مارکت منتظر شما هستند. علی‌الحساب ادامه مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه ته چین مرغ در فر

fe679bbe-f377-43ca-91fd-6d53d77a178b

 ابتدا به طرز تهیه ته چین مرغ در فر می پردازیم.

 مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ

  • 3 یا ۴ پیمانه برنج
  • ۲ عدد زرده تخم مرغ
  • یک پیمانه ماست چکیده (سفت)
  • یک عدد پیاز متوسط
  • گلاب
  • زعفران دم‌کرده به میزان لازم
  • ۳۰۰ یا ۴۰۰ گرم سینه مرغ
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • کره به میزان لازم
  • روغن مایع پخت و پز
  • نصف پیمانه زرشک یا کشمش
  • خلال پسته و خلال بادام
  • هویج، کرفس و برگ بو

مواد لازم جهت تهیه ته چین مرغ برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. مدت‌زمان لازم جهت پخت این غذای خوشمزه ۶۰ الی ۹۰ دقیقه خواهد بود.

طرز تهیه

  1. ابتدا لازم است سینه مرغ را همراه با پیاز خردشده و هویج، داخل قابلمه بریزید. برای بهترشدن عطر و طعم گوشت پخته‌شده می‌توانید یک عدد هویج خردشده به همراه کرفس، چند عدد برگ بو، فلفل، زردچوبه و نمک را هم به آن اضافه کنید.
  2. سپس مقداری آب به داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا سینه مرغ به‌طور کامل پخته شود.
  3. نصف پیمانه زرشک را بشویید و اجازه دهید خیس بخورد؛ چرا که این مرحله کمک می‌کند تا سنگ‌ریزه‌های موجود در داخل زرشک از آن خارج شود. بعد از این‌که زرشک‌ها کاملا شسته شدند، روی پارچه پهن کنید تا خیسی آن‌ها گرفته شود. 
  4. ماهیتابه مناسب را با توجه به اندازه مواد مصرفی خود انتخاب کنید. زرشک شسته‌شده به همراه خلال بادام و پسته را به ماهیتابه اضافه کنید. استفاده از کره در این مرحله باعث بهترشدن عطر و طعم غذای شما خواهد شد. در این مرحله دقت داشته باشید تنها تفت‌دادن به مدت کوتاه، کافی‌ست.
  5. سینه مرغ ریش‌ریش‌شده را به همراه مواد گفته‌شده در قسمت بالا ترکیب کنید. در این مرحله برای بهترشدن عطر و طعم غذا، چند قطره زعفران دم‌کرده هم به مواد خود اضافه کنید.
  6. در این مرحله لازم است برنج پخته‌شده را آبکشی کنید. (توجه داشته باشید که بهتر است برنج‌ها را کمی زودتر آبکشی کنید.)
  7. جهت تهیه قسمت ته‌دیگ ته ‌چین، زرده تخم‌مرغ‌ها را به‌خوبی هم بزنید و چند قطره زعفران دم‌کرده به آن اضافه کنید تا بوی زهم تخم مرغ‌ گرفته شود. سپس ماست و نمک را با تخم‌مرغ‌ها حسابی هم بزنید. 
  8. برنج آبکش‌شده را به همراه روغن و مواد ته‌دیگ ته‌ چین ترکیب کنید. از ترکیب مرغ ریش‌ریش‌شده برای قسمت ته چینی استفاده کنید. سپس به‌آرامی بخش دیگر برنج را روی مخلوط مرغ اضافه کنید.
  9. لازم است قبل از انتقال ظرف خود به داخل فر، سطح روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و به داخل فر گرم‌شده با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد یا 380 درجه فارنهایت انتقال دهید.

طرز تهیه ته چین مرغ ساده

f71d52e1-46fd-4da8-bd4e-42a1b87ada99

مواد لازم

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ ساده در قابلمه برای 4 نفر با مواد لازم جهت تهیه مرغ در فر یکسان است.

طرز تهیه

طرز تهیه ته چین مرغ ساده در قابلمه به این صورت است: ابتدا  باید دو لیوان از آب مرغ پخته‌شده را جدا کنید و سپس گوشت سینه مرغ را به حالت ریش‌ریش‌شده در‌بیاورید. بعد از آن، دو تخم مرغ به همراه زعفران، آب مرغ، ماست، روغن مایع و نمک را با همدیگر ترکیب و مقداری از برنج آبکش‌شده را به آن اضافه کنید. 

در این مرحله کمی کره به ماهیتابه بریزید و مخلوط تهیه‌شده از برنج را به کف ماهیتابه اضافه کنید. سپس اجازه دهید این مخلوط کمی به‌صورت پخته‌شده و سفت در‌بیاید. مخلوط تهیه‌شده از مرغ و زرشک را روی  قسمت ته‌دیگ  قرار دهید  و مجددا برنج و مایه ته چین را روی این قسمت بریزید.

لازم است در این مرحله به میزان کم، لایه‌ها را روی همدیگر فشار دهید تا به‌خوبی پرس شوند. مدت‌زمان لازم جهت پخت ۹۰ دقیقه است که بعد از این مدت، می‌توانید ته چین کاملا سرخ‌شده و لذیذ خود را سرو کنید.

نکات طرز تهیه ته چین مرغ

  • اگر دارای رژیم غذایی گیاهخواری هستید، می‌توانید در تهیه ته چین از بادمجان به‌جای مرغ استفاده کنید.
  • بهتر است برای خوش‌عطر بودن غذای خود در هنگام تهیه ته چین مرغ، از روغن گیاهی به‌جای کره استفاده نکنید.
  • برای جلوگیری از شفته‌شدن برنج، برنج را در حالت زنده آبکشی کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی