شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آشنایی با موثرترین روش های بهبود سئو سایت

با پیشرفت روز افزون دنیای دیجیتال و تکنولوژی و تغییرات سریعی که در زمینه فناوری های مختلف شاهد آن هستیم، حتما شما هم حداقل یک بار به شروع یک کسب و کار اینترنتی و داشتن وب سایت فکر کرده اید.

آشنایی با موثرترین روش های بهبود سئو سایت

 البته با توجه به قوانین سئو سایت و استانداردهایی که گوگل برای دیده شدن یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجو تعیین نموده، لازم است حتما نکات مربوطه به ارتقاء سئو سایت را بدانید تا با به کارگیری روش های اصولی و درست، در نهایت بتوانید سایت خود را در صفحه اول نتایج گوگل ببینید! پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

قبل از اینکه به روش های موثر برای بهبود سئو سایت بپردازیم، ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که برخی از این راهکارها، ممکن است که تنها برای یک صفحه موثر باشد؛ اما توجه به همین نکات کوچک و پرداختن به جزئیات سئو یک صفحه، در نهایت به سئوی کلی وبسایت نیز کمک زیادی می نماید.

 اولین نکته که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، توجه به استانداردهای طراحی است. در واقع وجود هرگونه مشکل در کدهای HTML و طراحی یک وبسایت، از طرف گوگل شناسایی شده و اثری منفی در رتبه سایت شما خواهد داشت و اما سئو سایت چیست و کاربرد ان کجاست؟

توجه کنید که انتخاب مناسب دامنه سایت یا همان  URLهم، در ارتقاء سئو سایت بسیار موثر است.در واقع باید آدرس سایت شما به گونه ای باشد که برای کاربران پیچیده و مبهم نبوده و در ذهنشان بماند.این امر سبب می شود تا کاربران به طور مستقیم با وارد کردن آدرس سایت شما، وارد صفحه کسب و کارتان شوند و نیاز نباشد که در گوگل سرچ کرده و با دیگر رقبای شما هم آشنا شوند! هر صفحه جدید که ایجاد می کنید هم به دنبال دامین اصلی شما می آید.

برای اینکه صفحه ای از سایت شما، سریع تر و بهتر توسط موتورهای جستجو شناسایی گردد، بهتر است کلمه ای که بیان گر آن صفحه است را به شکل انگلیسی و یک کلمه کلیدی مناسب در نظر بگیرید.

b56fb4fc-abd6-4354-b992-2c3e5048a6ac

از انتخاب عنوان مناسب و متاتگ غافل نشوید!

یکی دیگر از مواردی که در بحث سئو سایت بسیار مهم و تاثیرگذار است، انتخاب عنوان مناسب برای صفحه مورد نظر شماست؛ در واقع این عنوان است که محتوای مورد نظر شما را به موتورهای جستجو معرفی می کند. عنوان یا متا تگ تایتل، همان نوشته ای است که وقتی ماوس خود را در بالای صفحه نگه می دارید به شما نشان داده می شود.

البته توجه کنید که این عنوان، با تیتری که برای مطلب مورد نظرتان با تگ H1 انتخاب می کنید، متفاوت می باشد. همچنین بهتر است حتما کلمه کلیدی را در این عنوان به کار ببرید تا سبب بهبود سئو سایت شود.

از دیگر نکات مهم که برای بهبود سئو سایت خود باید به آن توجه داشته باشید، تگ توضیحات یا Description می باشد.هنگامی که شما یک کلمه را در گوگل سرچ می کنید، بعد از نمایش نتایج جستجو، در کنار هر عنوان، خلاصه ای از مطلب را هم مشاهده می کنید.

 

 لازم است این توضیحات را که دارای کلمه کلیدی مورد نظرتان هم هست، در قسمت متای توضیحات بنویسید.برای انتخاب تصاویر حتما دقت نمایید که حجم و سایز عکس ها استاندارد باشد؛ در غیر این صورت کاربر با باز کردن صفحه شما و لود نشدن تصاویر، کلافه شده و سایت شما را ترک می کند که این امر، اثر منفی روی سئو سایت خواهد داشت.

 

برای ارتقاء سئو سایت، بجز تعرفه سئو سایت که مهم هست گاهی لازم است نکاتی کوچک و جزئی اما مهم را رعایت نمایید. هر تصویر در سایت دارای تگی به نام تگ  Alt می باشد که به معنی نوشته ای است که در صورت باز نشدن تصاویر در سایت، به جای عکس نمایش داده می شود.

بهتر است که در این متن جایگزین، حتما کلمه کلیدی را قرار دهید تا توسط گوگل دیده شود.

 

آموزش سئو سایت در وردپرس  

 

1- نمایش سایت با www یا بدون www

در ادامه آموزش سئو سایت، باید بدانیم که برای اینکه رتبه سایت را ارتقاء دهیم و برای انجام بهترین سئو برای سایت، استفاده از یک نوع آدرس دهی، ضروری می باشد؛ به تعبیری دیگر یک سئو کار با تجربه می داند که یا باید سایت مورد نظر را با www نمایش دهد و یا بدون www، چرا که موتورهای جستجوی گوگل تنها یکی از آن ها را انتخاب می کنند تا محتوای مورد نظر، بهتر ایندکس و یا ثبت گردد. به این منظور می توانید از قسمت تنظیمات وردپرس، با انتخاب گزینه همگانی، آدرس اصلی سایت مورد نظر را تنظیم نمایید.

 

2-انتخاب افزونه سئو وردپرس

پس از اینکه سئو کار، تنظیمات لازم برای سایت را انجام داد مرحله بعدی، انتخاب افزونه سئو می باشد تا به این ترتیب، بتوان بهترین و بهینه ترین محتوا را در سایت بارگزاری نمود. اگر بخواهیم از جهت میزان محبوبیت و عملکردی عالی، بهترین افزونه های سئو وردپرس را معرفی نماییم، می توانیم به yoast seo و all in one seo pack اشاره نماییم که در بحث آموزش سئو سایت مهرآرا نیز، می تواند گزینه ای بی نظیر برای تولید محتوای یونیک و بهینه باشد. برای سفارش با قسمت تماس با ما مهرارا ارتباط نمایید.

این نکته را در نظر داشته باشید که وجود افزونه سئو برای یک سایت وردپرسی، کاملا ضروری بوده و برای تولید محتوای بهینه، حتما لازم است.

 

3- نقشه گوگل

 در ادامه بررسی نکات مهم در آموزش سئو سایت، باید به معرفی یکی از بهترین روش ها برای ایندکس کردن مطالب توسط موتورهای جستجوی گوگل، یعنی نقشه گوگل یا سایت مپ اشاره نماییم که به طور معمول با فرمت xml ایجاد شده و باعث می شود تا لینک های مهم سایت، لیست شده و از این راه، در افزایش سرعت ایندکس شدن مطالب در گوگل، کمک زیادی می نماید؛ البته این نکته را باید بدانیم که اکتفا به گوگل مپ به تنهایی، تضمینی برای افزایش سئو وردپرس نمی باشد.

 

4- ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

پس از گذراندن این مراحل مهم، سئو کار حرفه ای به ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول( Google Search Console) می پردازد؛ گوگل سرچ کنسول دارای امکاناتی زیادی از جمله: ارائه آمار روزانه از ورودی های گوگل، نمایش صفحه هایی که دارای بیشترین ورودی گوگل هستند، نشان دادن کلماتی که توسط کاربران مختلف در گوگل سرچ شده، نمایش بک لینک های داخلی و خارجی، می باشد.

 که در بحث آموزش سئو سایت نیز می تواند نکات بسیار مهمی را به کاربر ارائه دهد تا  بتواند با بررسی نوع عملکرد سایت، در نهایت بهترین تصمیم را جهت انجام یک سئو اصولی و درست، اتخاذ نماید.

3e809c8d-7308-4cb7-a332-080d9aecceaf

5-نوشتن محتوای با کیفیت و یونیک

 یک سئو کار حرفه ای این نکته مهم را می داند که حتی اگر همه اصول و قوانین مهم سئو را رعایت نماید اما محتوایی که در سایت بارگزاری می گردد، دارای کیفیت لازم نباشد، اثرگذاری کافی را نخواهد داشت! چرا که تولید محتوا بر اساس معیارهای اصلی سئو سایت از مهمترین نکات در بحث آموزش سئو سایت، به شمار می رود.

مهم ترین نکاتی که در هنگام تولید محتوای باکیفیت باید به آن توجه نمود، یافتن کلیدواژه کانونی توسط افزونه سئو، استفاده از کلیدواژه در عنوان مقاله و توضیحات، تولید محتوا با هدف رفع نیاز کاربر نه فقط برای گوگل و... می باشد.

6- بهینه سازدی دیدگاه ها

یکی دیگر از اصول مهم که تاثیر زیادی در سئو وردپرس دارد و در آموزش سئو سایت به آن می پردازیم، قرار دادن دیدگاه مخاطبان در سایت می باشد که لازم است افزونه ای به نام ضدهرزنامه اکسیمت را در هنگام نصب وردپرس، فعال نمایید تا به این ترتیب از دیدگاه کاربرانی که به منظور جذب لینک، کامنت می گذارند، بر روی سایت خود جلوگیری نمایید.نکته دیگر اینکه به دیدگاه بازدیدکنندگان از سایتتان پاسخ داده و اهمیت دهید چرا که تاثیر مثبتی جهت افزایش بازدید سایتتان خواهد داشت.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied