شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

شستن مبل با شامپو فرش

امروزه مبلمان درمنزل یکی از وسایل پر کاربرد محسوب می شود. جایگاه مبل در زندگی ما دارای اهمیت بسیاری است که معمولا پس از کار سخت روزانه می توانیم بر روی آن استراحت کرده. غالبا افراد سالخورده به دلیل دردهای مختلف استخوانی از مبلمان استفاده می کنند. ولی هنگامی که آلودگی ها جذب مبلمان شوند ممکن است ارامش وآسایش شما را سلب کند ونگران باشید که چگونه مبل را تمیز کنید. برای تمیزی ونظافت مبل راه ها وروش های مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله به روش شستن مبل با شامپو فرش می پردازیم.

شستن مبل با شامپو فرش

استفاده از شوینده مناسب

قبل از استفاده از هر گونه مواد شوینده باید بدانید که این مواد برای شستشوی مبلمان شما نیز مناسب است یا خیر. درمواردی که آلودگی زیاد نیست وفقط در حد لکه های کوچک است استفاده از شامپو فرش انتخاب مناسبی است زیرا همانطور که از اسم شامپو فرش مشخص است فرمولاسیون آن برای فرش و موکت ساخته شده است. ساختار فرش وموکت به صورتی طراحی شده که مواد شوینده به راحتی درعمق نفوذ نمی کنند. ولی مبل از لایه های فوم ساخته شده است. به همین دلیل اگر شامپو فرش به مقدار زیاد روی مبل استفاده شود، به عمق آن نفوذ کرده وسبب آسیب به مبل یا حتی ایجاد حساسیت یا آلرژی می گردد. به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که اگر قسمتهای کوچکی از مبل شما لک شده استفاده از شامپو فرش برای برطرف کردن آنها اشکالی ندارد ولی درصورتی که کل مبل دارای آلودگی های زیادی است بهتر است به مبل شویی مراجعه کرده.

قبل از استفاده از شامپو فرش برای برطرف کردن لکه های مبل باید به نکاتی توجه کنید که بسیار مهم می باشد ابتدا باید بررسی کنید که جنس پارچه مبل از چه جنسی است زیرا برای نظافت بعضی از پارچه ها باید ازمواد مخصوص استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از شامپو فرش

1- با استفاده از شامپو فرش، لکه هایی که با شوینده های دیگر ازبین نمی رود را می توان برطرف کرد به علاوه اینکه دارای  رایحه و بوی مطلوبی می باشند بنابراین هم لکه ها را برطرف می کنند هم مبلمان خوشبو می شود روش استفاده از شامپو فرش نسبت به مبل شویی ها دارای هزینه بسیار کمتری می باشد.

2- شامپو فرش دارای فرمولاسیون بسیار عالی وکاربردی برای تمیزکردن وشستن انواع فرش ومبل می باشد و شما می توانید خیلی سریع وراحت از شر لکه ها وآلودگیهای مبل راحت شوید. تنها لازم است ابتدا آن را روی مبل تست کنید به این صورت که قسمت کوچکی از مبل با شامپوفرش تمیز کنید و صبرکنید خشک شود اگر مشکلی وجود نداشت می توانید کل مبل را به این روش تمیز کنید.

3- بدون نیاز به کمک و هزینه اضافی تنها با یه سطل آب و شامپو فرش، می توانید اقدام به شستشوی مبل خود کرده.

3b69d083-d1ec-41e1-b2c2-b6a36794047d

معایب استفاده از شامپو فرش

1- شامپو فرش به دلیل اینکه به اعماق پارچه نفوذ می کند آلودگیهای سطحی را به عمق پارچه می برد وسبب از بین رفتن الیاف و پارچه مبل می گردد وعلاوه براینکه به پارچه آسیب می رساند باعث کدر شدن آن نیز می گردد.

2- اگر کاملا گردوخاک مبل گرفته نشده باشد این گرد و خاک ها به کمک شامپو فرش به عمق مبل نفوذ کرده ومجدد به سطح مبل برمی‌گردند. به علاوه آلودگی ها و میکروبهایی که به کمک شامپو به عمق رفته اند با پارچه مبل واکنش می دهند وباعث اسیب وپوسیده شدن و کدر شدن پارچه می گردند.

3- خشک شدن مبل پس از شستشوی آن باشامپو فرش مدت  زمان زیادی طول می کشد. اگر در طول مدت خشک شدن ازمبل استفاده گردد ممکن است روی مبل لکه های سرسختی به وجود آید.

4- فرمولاسیون شامپو فرش به گونه‌ای  است که حتی روی لکه های جوهر هم تاثیر می گذارد. به همین دلیل استفاده از آن به مقدار زیاد سبب  از بین رفتن  رنگ پارچه  خواهد شد. پس قبل از استفاده حتما باید به دستورالعمل روی شامپو دقت کنید و محلول شستشویی که آماده می کنید بیش از حد از غلیظ نباشد

5- استفاده از شامپو فرش ممکن است سبب خشک شدن بافت پارچه مبلی گردد در صورت ی که از شامپو زیادترازحد ممکن استفاده گردد باعث  ازبین رفتن نرمی پارچه مبل به خصوص پارچه های مخمل می گردد.

516107ab-4ab0-4b79-8428-1384572fe5d5

مراحل شستشوی مبل باشامپو فرش

1-  ابتدا باید با استفاده از جاروبرقی آشغال وخرده های مواد غذایی وآلودگیها وگرد وخاک را از روی مبل پاک کنید تا کاملا تمیز شود

2- پارچه مبل را بررسی کنید. بیشتر پارچه‌های مبلی  برچسب دارند که به شما اطلاعات کاملی برای نحوه شستن مبل می دهد. اگر برچسب نداشت ودرباره نحوه شستن آن  اطلاعاتی نداشتید باید ازشرکت سازنده مبل یا پارچه روش شستشوی پارچه مبلی‌ را سوال کنید ودرباره چگونگی شستن آن اطلاعات لازم را کسب کنیدمهم‌ترین این اطلاعات عبارت‌انداز:

اگر روی برچسب حرف W مشاهده کردید به این معناست که طرز شستشوی این پارچه‌ مبل بسیار راحت و بر پایه آب میباشد

اگر روی برچسب نشانه w/sمشاهده کردید به معنای این است که تمیزکننده‌های برپایه  آب برای پارچه مبل شما بی‌ ضررهستند.

اگر حرفs مشاهده کردید به معنای این است که برای شستشوی این پارچه مبل از مواد شیمیایی می توان استفاده کردو از آب برای شستن آنها استفاده نکنید.

اگر روی برچسب حرفx مشاهده کردید به این معناست که  که برای تمیز کردن مبل تنها از جاروبرقی می توان استفاده کرد و برای گرفتن پرزها وموی ریز فقط از برس نرم استفاده کنید.

3- اگر در منزل حیوان خانگی دارید مطمئنا موهای ریز حیوان روی مبل شما چسبیده و با جارو برطرف نمی‌شوند. برای برداشتن موهای ریز از روی مبل باید از یک پرزگیر غلتکی کمک بگیرید و به صورتی که پرزگیر را آرام روی تمام قسمت های مبل بکشید تا موها وپرزهابه آن بچسبند.

4- با توجه با برچسب روی شامپو فرش ابتدا آن را با آب مخلوط کنید سپس این محلول به دست آمده رو به شدت به هم بزنید تا کاملا کف کند.

5- اگر بالشتک های مبل قابل  جدا شدن هستند انها را از مبل جدا کنید  تا راحت تر بتوانید زیر آن‌‌ها را جارو بکشید

6- دراین مرحله با استفاده ازیک پارچه تمیز که از خود پرز برجا نمی گذارد شروع به تمیزکردن مبل کنید. به این صورت که پارچه را داخل محلول شامپو زده و قسمتهایی ازمبل که لکه دارد را با ان تمیز کنید باید دقت داشته باشید که حتما از پارچه ومحلول شامپوفرش استفاده کنید وشامپو را به طور مستقیم روی مبل نریزید.

7- دراین مرحله ظرف بزرگی را پراز آب کرده وبه وسیله پارچه تمیزی را درآب زده به طوریکه نمدارشود و روی مبل کشیده تا مواد شوینده پاک شود چندین باراین کار را انجام دهید تا کاملا مواد شوینده پاک گردد.

8-  درنهایت اگر برایتان مقدوراست مبل را چندساعت زیر نور مستقیم خورشید قراردهید این کار باعث می شود که مبل سریعتر خشک شود به علاوه اینکه نور خورشید باعث ضدعفونی شدن مبل و از بین رفتن میکروب ها و باکتری ها می گردد ویا اگر درمنزل آفتاب ندارید از پنکه یا کولر استفاده کنید یا پنجره ها را باز کنید تا مبل کاملا خشک گردد.

745ebc5f-4234-4184-a21b-8f223054e9b6

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied