شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

تاثیر ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

آیا روزانه با چند ایمیل تبلیغاتی مواجه نمی‌شوید؟ صاحبان کسب‌وکار به این موضوع پی برده‌اند که ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های ارزان و خوب برای برقراری ارتباط با مشتریان است. به همین خاطر است که آن را در برنامه‌های خود گنجانده‌اند.

تاثیر ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

سرعت بالای نوآوری و پیشرفت تکنولوژی باعث شده روش‌های گوناگونی برای بازاریابی دیجیتال ایجاد شود؛ از سئو و بازاریابی محتوایی گرفته تا بازاریابی ویدئویی و بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی. با این حال، این مسئله باعث نشده که بازاریابی ایمیلی از دور خارج شود.

اما بازاریابی ایمیلی چیست و چه تاثیری در دیجیتال مارکتینگ دارد؟ قرار است در این مقاله با شما دربارهٔ این موضوع صحبت کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی به‌معنای استفاده از ایمیل برای ارسال پیام به‌منظور جذب مشتریان جدید و تقویت رابطه با مشتریان قدیمی است. پیامی که به این منظور ارسال می‌کنید، می‌تواند شامل تبلیغات، پیشنهادات جذاب، خبرهای جدید دربارهٔ کسب‌وکارتان که برای مخاطبان جالب است، تخفیف‌ها و سایر موارد این‌چنینی باشد.

با توجه ظرفیت‌های بالای بازاریابی ایمیلی، امکان استفاده از آن در تمام مراحل قیف وجود دارد؛ بنابراین شما می‌توانید از آن برای ایجاد آگاهی از برند، ترغیب مخاطبان هدف به خرید، افزایش وفاداری و حفظ مشتریان قدیمی بهره ببرید.

220f8322-4608-4906-97ef-665f894d5f94

 ما به شما گفتیم ایمیل مارکتینگ چیست؛ اما برای اینکه با خیال راحت از این نوع بازاریابی بهره ببرید، بیایید مزایای آن را با هم بخوانیم:

مزایای ایمیل مارکتینگ

اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد، ارسال آسان ایمیل است؛ ولی آیا این تنها دلیل محبوب بازاریابی ایمیلی است؟ خیر! از مزایای مهم این نوع بازاریابی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالا

بدون شک، افزایش سرمایه و برگرداندن هزینه‌های تبلیغات یکی از اهداف اصلی کسب‌وکارها هنگام تبلیغات است؛ بنابراین روش‌هایی را برای انجام این کار انتخاب می‌کنند که نه‌تنها هزینهٔ کمتری برای آن‌ها داشته باشد، بلکه موثر هم باشد.

ایمیل مارکتینگ همان روشی است که انتظار آن‌ها را از نظر نرخ بازگشت سرمایه برآورده می‌سازد؛ چراکه به‌طور میانگین، به‌ازای هر ۱ دلاری که برای آن خرج می‌شود، ۳۶ دلار بازگشت سرمایه به‌همراه دارد. کمتر کسی می‌تواند در برابر این آمار فوق‌العاده مقاومت کند. بد نیست بدانید به‌ازای ۱ دلار هزینه برای تبلیغات در گوگل در بهترین حالت ۸ دلار نصیب شما می‌شود.

  1. نرخ تبدیل مناسب

نرخ تبدیل در روش‌های مختلف بازاریابی آنلاین بسیار حائز اهمیت است و روشی که نرخ تبدیل بیشتری داشته باشد، قطعاً بیشتر مورد توجه بازاریابان قرار می‌گیرد؛ چراکه هدف نهایی این افراد از به‌کارگیری روش‌های بازاریابی، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریانی است که محصولات یا خدمات شرکت را خریداری می‌کند.

بازاریابی ایمیلی با توجه به نرخ تبدیل بالایی که دارد، همواره موردتوجه بازاریابان قرار می‌گیرد. میانگین نرخ کلیک یک کمپین ایمیلی حدود ۳ درصد کل گیرندگان است. این در حالی است که میانگین نرخ کلیک برای یک توئیت حدود ۰.۵ درصد است.

بر اساس نظرسنجی انجام گرفته توسط Monetate، حدود ۴/۲۴ درصد افرادی که از طریق ایمیل از سایت بازدید می‌کنند، چیزی می‌خرند. این آمار برای بازدیدکنندگان موتورهای جست‌وجو و شبکه‌های اجتماعی به ترتیب ۲/۴۹ و ۰/۵۹ درصد است.

  1. اثربخشی بالا

زمانی که ایمیلی را برای مخاطبان هدف خود ارسال می‌کنید، از همان دقایق بعد از ارسال، می‌توانید اثر آن‌ را ببینید. مثلاً هنگامی که برای یکی از محصولات خود تخفیف یک‌روزه در نظر گرفته‌اید، ایمیل می‌تواند بهترین راه برای ارتباط با مشتریان و دعوت آن‌ها به این فروش ویژه باشد؛ زیرا این نوع بازاریابی حس محدودیت زمانی را به‌خوبی منتقل می‌کند.

  1. امکان دسته‌بندی مشتریان

شما می‌توانید مخاطبان خود را به‌راحتی بر اساس رفتار و ویژگی‌های مشخصی دسته‌بندی کنید و مشخص کنید چه پیامی برای چه کسی ارسال شود. بدون شک، هرقدر پیام شما با نیازهای مخاطبان هدفتان بیشتر هم‌خوانی داشته باشد، احتمال دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر نیز بیشتر می‌شود.

  1. بررسی و تحلیل رفتار مشتریان

شما می‌توانید موارد زیر را در ایمیل مارکتینگ اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل کنید تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت، به هدف خود بیش از پیش نزدیک‌تر شوید:

  • چند درصد ایمیل‌ها باز شده‌اند؟
  • چه ایمیل‌هایی برای مخاطبان جذاب‌تر بوده‌ است؟
  • روی کدام لینک‌ها کلیک کرده‌اند؟

به این ترتیب، با تحلیل رفتار مشتریان، تمرکز خود را روی ایمیل‌هایی قرار می‌دهید که مخاطب علاقهٔ بیشتری به آن‌ها نشان داده است.

اغلب سرویس‌هایی مثل میل چیمپ (Mailchimp) و نجوا به شما اجازه می‌دهند همه چیز را در کمپین ایمیلی زیر نظر بگیرید.

  1. روش استفاده آسان

استفاده از بازاریابی ایمیلی بسیار ساده است و هر کسی با حداقل آموزش می‌تواند کمپین ایمیلی خود را آغاز کند. از طرف دیگر، برای انجام این کار، به تیم‌ حرفه‌ای و افراد متخصص نیاز ندارید؛ چون حتی می‌توانید از متن، تصویر و قالب‌های آماده استفاده کنید. به همین خاطر است که حتی افراد مبتدی هم می‌توانند از این نوع بازاریابی بهره ببرند.

 

  1. مناسب برای تبلیغات

افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی به‌منظور ارتباط با خانواده، دوستان و افراد دیگر استفاده می‌کنند. در واقع، زمانی که وارد این شبکه‌ها می‌شوند، بیشتر به بررسی تصاویر دوستان و اطرافیان و وضعیت آن‌ها می‌پردازند. به‌طور کلی، بیشتر به استفاده شخصی از شبکه‌های اجتماعی تمایل دارند.

این در حالی است که ایمیل یک رسانه حرفه‌ای‌تر است و مردم انتظار دارند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را از طریق آن دریافت کنند. براساس گزارش MarketingSherpa، اکثر مردم مایل هستند پیام‌های تبلیغاتی از طریق ایمیل برایشان ارسال شود، در حالی که فقط ۱۷ درصد آن‌ها شبکه‌های اجتماعی را ترجیح می‌دهند.

 a214ab2a-c215-4305-a266-7aa60265756f

دلیل استفاده از ایمیل مارکتینگ در استراتژی دیجیتال مارکتینگ

از جمله اهداف اصلی در بازاریابی دیجیتال می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد و افزایش آگاهی از برند؛
  • جذب مشتریان جدید؛
  • افزایش درآمد؛
  • حفظ مشتریان فعلی.

اینجاست که بازاریابی ایمیلی اهمیت پیدا می‌کند؛ چون به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه‌ به اهداف خود دست پیدا کنید. شما می‌توانید پیام خود را شخصی‌سازی‌شده به‌طور مستقیم به دست مخاطبانِ هدف خود برسانید. از طرفی، برقراری ارتباط با مشتری راحت‌تر و سریع‌تر می‌شود و با کمک آن، می‌توانید مشتریان بیشتری را حفظ و آن‌ها را به خرید مجدد ترغیب کنید.

دربارهٔ مزایای بازاریابی ایمیلی در بخش قبلی مفصل صحبت کردیم و آن‌ها به خوبی نشان می‌دهند که چرا باید از آن در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

 

برای جذب و حفظ مشتری، از بازاریابی ایمیلی بهره ببرید!

امروزه، روش‌های گوناگونی برای اجرای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که هرکدام معایب و مزایای خود را دارند. بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌، موثر و آسان است که آن را در این مقاله بررسی کردیم.

اگر تاکنون از ایمیل مارکتینگ بهره نبرده‌اید، هرچه زودتر آن را امتحان کنید تا تاثیرش را در کسب‌وکارتان ببینید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied